295 956 läst · 250 svar
296k läst
250 svar
Egenritat hus med högt i tak
Hej,S SH skrev:Hej Jens,
jag tog nyss en filmsnutt på poolen när roboten jobbar. Ostadigt väder idag! Du bör ha hyfsat jämna ytor, de kan vara avrundade men inga större ojämnheter om du inte vill rensa manuellt. Sugförmågan i en poolrobot är trots allt begränsad.
Om du ska gjuta betongväggar eller platta, glöm ej lägga en bentonit remsa mellan berg och form så att det håller tätt.
Tack för filmen! Poolrobotten verkar funka utmärkt! För vår del blev en vanlig 4x8 pool, främst för att det var enklare och för att pooldjupet inte hade räckt till utan sprängning. När väl sprängningen var klar så var den fina sluttningen borta och olämplig för pool...
Hälsningar
Jens
Long time no see
Har en smutsig ofylld pool... pga jag har jobbat med trädgården i år.
Tog lite drönarbilder för ett par veckor sedan.
Har en smutsig ofylld pool... pga jag har jobbat med trädgården i år.
Tog lite drönarbilder för ett par veckor sedan.
Wow vilket hem
Hej, jag ångrar definitivt inte antalet spottar.M Mediana skrev:
Däremot är det synd att det för 10 år sedan inte fanns LED spottar (behöver inga transformatorer).
Transformatorerna sitter på undersidan av de stora spottarna (2x50w halogen och 4x50w halogen) vilket är en stor nackdel i vardagsrummet.
När transformatorerna måste bytas är det inget kul och betydligt knöligare än att byta halogenbulb (stor stege känns inte tillräckligt säkert på 8m höjd för detta).
Därför kommer jag ersätta alla gamla stora armaturer i vardagsrummet och köket med nya LED armaturer så att endast lampor behöver bytas. Jag kommer då att hyra byggställning för detta eftersom gipstaket kan få sig några törnar när armaturerna ska tas ut.
Härliga vinterdagar!
För att få dubbel glädje av solen så tog jag bort snön från solpanelerna som monterades förra året.
För att få dubbel glädje av solen så tog jag bort snön från solpanelerna som monterades förra året.
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Projekt ett - Bygger egenritat bostadshus, garage och gym
Socialt & Projekt -
Högt grundvatten, gjuta platta till attefallshus
Fritidshus -
Vindslukt vid högt undertryck i huset
Tak & Vind -
Attefallshus för högt?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Husqvarna högtryckstvätt=Nilfisk tillbehör?
Trädgårdsmaskiner