Innan takanslutningen målades:

Modernt kök under renovering, vita skåp, svarta lampor, träarbetsbänk, öppna lådor, stegar, texturerat tak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och efter:

Kök under renovering, skåp öppna, stege, verktyg, omonterade lådor, vita kakelplattor, moderna hängande lampor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
flimsy och 14 till
  • Laddar…
S skydiver skrev:
Innan takanslutningen målades:

[bild]

Och efter:

[bild]
Vilken klok kvinna du har.
 
  • Älska
  • Gilla
Nisge och 3 till
  • Laddar…
S skydiver skrev:
Innan takanslutningen målades:

[bild]

Och efter:

[bild]
Ja, inte för att det var illa förut, men det blev bättre.
 
  • Gilla
Nisge
  • Laddar…
N nybyggarn3 skrev:
Vilken klok kvinna du har.
Ja hon valde ju mig! 😎
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
TCG och 9 till
  • Laddar…
Kaklat och fogat, imorgon kan vi fortsätta med golvet.

Ett kök under renovering, skåp öppna, verktyg synliga, modernt design med vita kakel och trädetaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bänkskivan är nu beställd, men det kommer ta ett antal veckor innan vi får den så nu plöjer vi vidare och gör allt annat!
 
  • Gilla
AndersPS och 8 till
  • Laddar…
Golvet i köket är nu på plats så att vi kunde börja sätta in kyl/frys/diskmaskin och äntligen få bort dem från vardagsrummet.

Ett modernt kök under renovering med öppna skåp och utspridda verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AndersPS och 10 till
  • Laddar…
Idag lades ytterligare lite golv vid köket så att vi skulle kunna montera alla täckskivor. Dock var jag nog lite morgontrött när jag lade första skivan, för när jag lagt det golv jag tänkt lägga och skulle testa sätta dit en sockel så såg jag detta:

En hand pekar på en lucka vid golvsockel intill köksskåp, på två typer av golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Som tur var behövde jag inte plocka bort så mycket golv för att åtgärda detta:

Kök under renovering, öppna skåp, verktyg och material på ö, halvlagt golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men jag är VÄLDIGT glad att jag stannade upp och började pilla med socklarna, för det hade varit jobbigt om jag hade hunnit lägga hela vardagsrummet. 😬

Efter att köket sen försökt äta upp sambon:

Omodernt kök under renovering med verktyg utspridda, person på golvet ger intryck av arbete bakom skåpluckor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så fick vi nästan allt färdigt förutom de två passbitarna över kyl och frys. Och att justera alla lådfronter.

Ett modernt kök under installation eller renovering med öppna lådor och verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Känns helt fantastiskt att det börjar bli färdigt, och vi gillar verkligen både hur köket blir att se ut och hur det känns.

Köksleverantören hade ritat köket med stommen som är vänd hitåt i bild (till höger) lite förskjuten på djupet jämfört med resten av halvön, dvs att denna stomme stack ut lite grann. Så hade inte vi monterat för vi ville ha lådfronterna flush med skivan.

3D-rendering av ett modernt, vitt, hörnskåp med öppna lådor utan handtag, på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Öppna lådor på en grå byrå, minimalistisk design, moderna handtag, inredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


När vi packade upp täckskivan konstaterade vi att den var i ett stycke. Jag trodde att den skulle vara färdigt sågad och med kanterna lackerade, så det innebar direkt en hel del merarbete. Förskjuter man stommen så som tillverkaren hade tänkt behöver ju inte sågningen bli helt perfekt, för då kan man dölja eventuella skavanker i skarven mellan skiva och stomme, men i och med att vi ville ha flush montering så krävdes det exemplarisk sågning för att få det att se bra ut. Eftersom alla sågsnitt och kanter blir synliga måste det bli bra mer eller mindre direkt! Efter idogt mätande och försiktigt sågande fick jag nästintill perfekt passform. Behövde slipa lite grann i ena hörnet för att sista lådan skulle gå in, men bättre att lämna lite material än att såga för stort från början! Vi ska måla kanten med samma kulör, men redan nu blev det så pass bra att det knappt syns.

En mörk byrålåda med fyra utdragbara lådor i ett rum, delvis öppnad överdel, vit vägg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Peter_Bromma och 20 till
  • Laddar…
Idag har sambon städat och städat och städat tillsammans med sin mamma, så nu kan vi se ut genom fönstren igen! 😆

Jag har färdigställt köket så långt vi kan innan bänkskivan kommer på plats:

Ett kök under renovering med öppna skåp och verktyg utspridda. Modernt, halvfärdigt, rörigt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och fortsatt med golvet:

Modern kök under renovering: byggmaterial, verktyg, öppna lådor, omonterade möbeldelar, arbetsbänk, spacklad vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och så har vi monterat golvskenan till skjutdörrarna och ÄNTLIGEN fått dörrarna på plats:

Inomhusmiljö med röda dörrar, byggmaterial, mattor, skor och en glasskjutdörr. Modern belysning och skrivbordsmaterial synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vi fick ju dörrarna tillsammans med köket för typ 18 månader sedan, så vi har hunnit flytta runt dörrarna ett antal gånger under denna tid. Så fantastiskt att de nu äntligen är på plats!
 
  • Gilla
  • Älska
Sthlm1891 och 18 till
  • Laddar…
Nu kan ni snart vädra ur huset och starta bastun! Heja!
Imponerande arbete hela vägen!
Eivor får väl hissa flagg när huset är officiellt färdigt för inflyttning!
 
M matte_1986 skrev:
Nu kan ni snart vädra ur huset och starta bastun! Heja!
Imponerande arbete hela vägen!
Eivor får väl hissa flagg när huset är officiellt färdigt för inflyttning!
❤️

Bastun har redan fått gå varm många gånger 😀 senast igår kväll!
 
  • Gilla
Peter #11 och 1 till
  • Laddar…
Nisge Nisge skrev:
❤️

Bastun har redan fått gå varm många gånger 😀 senast igår kväll!
Och det Nisge menar är att funktionen har testats som en del av elektrikerns egenprovning. Flera gånger.
Eftersom vi inte har gjort ibruktagningssynen än så har vi självklart inte använt bastun...
 
  • Haha
  • Gilla
TCG och 6 till
  • Laddar…
S skydiver skrev:
Och det Nisge menar är att funktionen har testats som en del av elektrikerns egenprovning. Flera gånger.
Eftersom vi inte har gjort ibruktagningssynen än så har vi självklart inte använt bastun...
Såklart, det är ju väldigt viktigt att temperatur-testar bastuns alla steg innan man klassificerar anläggningen som godkänd innan syningen kan utföras.

Besiktningsmannen kan nog ha överseende också 😄
 
  • Haha
TCG och 1 till
  • Laddar…
Brandsläckare och dammsugare har nu fått sina respektive platser:

Varmvattenberedare och rörinstallationer i ett förrådsutrymme med brandsläckare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Budget-nätverksracket är byggt, nu ska det bara fyllas på med komponenter:

Tekniskt skåp med Wi-Fi-router, kablar, rör, vattenbehållare och trästödstruktur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och Sigge har frontalkrockat:

En vit och brun katt sover på en klösmöbel intill en vit vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Appendix och 15 till
  • Laddar…
Eluttag i ändan av halvön monterat:

Kök under renovering, öppna lådor, verktyg, kabel, trasig krok, avfall, skräp, dammsugarslang, dörrhandtag med leende.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Passformen var lagom på insidan:

Delvis öppen diskmaskin med synliga gångjärn och frontpanel mot en köksbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Gabbe1 och 3 till
  • Laddar…
Golvet är nu färdigt i vardagsrummet, bara heltäckningsmattan kvar i sovrummet så är alla golv klara, och den väntar vi på leverans av.

Modernt vardagsrum under renovering, soffa framför inbyggd TV, trägolv, infällda spotlights, arbetsmaterial i förgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Anderscurl och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.