T Thomas_Blekinge skrev:
Och varför står det 6 A på typskylten? Jag tror du är fel ute.
Om du tittar på vänstra sidan av skylten med säkringssymbolen står det max 2 A där. Det är rimligt med tanke på inställningsområdet på skyddet.

Alltså läge för diazed och inte trög karaktäristik. Blir en fin museal anläggning.

Hej!
Om det är som du säger Thomas så fungerar det förstås inte. Det var synd - den är ju väldigt fin. Hur som helst ska du ha tack för att du kollade Jonaserik!

T TorstenW skrev:
Hej!
Om det är som du säger Thomas så fungerar det förstås inte. Det var synd - den är ju väldigt fin. Hur som helst ska du ha tack för att du kollade Jonaserik!
Vad för ampere står det på motorskylten

J jonaserik skrev:
Vad för ampere står det på motorskylten
Jag ska kolla när jag kommer hem. Har du andra på lager?

T TorstenW skrev:
Jag ska kolla när jag kommer hem. Har du andra på lager?
Har några äldre i C-förådet. Ska kolla efter din titt. Vilken typ är du efter. Gammla Cewe med spak eller med tryckknappar.

J jonaserik skrev:
Har några äldre i C-förådet. Ska kolla efter din titt. Vilken typ är du efter. Gammla Cewe med spak eller med tryckknappar.
Helst spak och i aluminium om det går.

T TorstenW skrev:
Helst spak och i aluminium om det går.
Har kollat på motorn (1,25 hp, ca 900W) och det står F.L.AMPS: 3.9. Jag antar att det är strömstyrkan. Jag har dock planer på att byta till en större motor på 3 hp (ca 2,2 kW). Bäst vore om det fanns en som kan fungera på båda. Blir det 4-15 A då?

Jepp nästan 4 amp på den, men ska du byta motor, så blir det inte som du skriver. Motorskydden är indelade i sektioner. 2,5 - 4, 4 - 6,3 6,3 - 10, 10 - 16 . Så det finns inget som passar 2 olika motorer i ditt fall. Lite stort kanske vad jag har , ska kolla i morgon.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.