T Takläggare skrev:
Ja det är som att be Kristian von Koenigsegg att sluta bygga världens snabbaste bilar, allt Porsche , Ferrari , Lamborghini byggt upp i 60 år, så kommer han o visa var skåpet ska stå. han bokstavligen pissar på dom med bred stråle.
Nja...

Hade du kunnat något om bilar så hade du vetat att den där jämförelsen haltar något extremt..

Det är ju inte ens någon av de tillverkarna som slagits om titeln "världens snabbaste serietillverkade bil" på jag vet inte hur många år..
 
T
S Skandiamannen skrev:
Är det så du ser på dig själv? Du briljerar med ditt skarpsinne och din analysförmåga, Sveriges erfarna jurister står sig slätt? Då borde du ju verkligen, som tidigare föreslagits, starta en egen juristfirma. Tänk vad du skulle åstadkomma!
Nej så ser jag inte, utan jag tycker man kan bygga sina argument via en källa som bevisar motsatsen. än att bara föra sin egna talan o tyckande.
 
  • Gilla
byggarätt
  • Laddar…
T Takläggare skrev:
Nej så ser jag inte, utan jag tycker man kan bygga sina argument via en källa som bevisar motsatsen. än att bara föra sin egna talan o tyckande.
Jag spetsade till mitt inlägg lite elakt, onödigt kanske. Jag tänker dock att när man ger sig in i ett ämne där man är amatör kanske man ska vara lite ödmjuk inför de professionella på området..Om man får många mothugg från juridiskt kunniga kanske man ska lyssna och tänka ett varv till
 
  • Gilla
Violina och 2 till
  • Laddar…
T
Violina Violina skrev:
Nja...

Hade du kunnat något om bilar så hade du vetat att den där jämförelsen haltar något extremt..

Det är ju inte ens någon av de tillverkarna som slagits om titeln "världens snabbaste serietillverkade bil" på jag vet inte hur många år..
Men om många andra prestationer bilarna klarar av , han har byggt upp ett varumärke som ger respekt hos dom nämnda andra bil tillverkare. och inte bara lite heller, en man jag beundrar för han enorma kunskaper och kreativa ideer. utvecklande av nya sätt/egentillverkning osv..
 
T Takläggare skrev:
Ja det är som att be Kristian von Koenigsegg att sluta bygga världens snabbaste bilar, allt Porsche , Ferrari , Lamborghini byggt upp i 60 år, så kommer han o visa var skåpet ska stå. han bokstavligen pissar på dom med bred stråle.
Nu har jag den lustiga egenskapen att jag både är utbildad jurist och maskiningenjör. Tyvärr hjälper det inte dugg, jag begriper inte ett smack av ditt inlägg.
 
  • Gilla
  • Haha
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
T
S Skandiamannen skrev:
Jag spetsade till mitt inlägg lite elakt, onödigt kanske. Jag tänker dock att när man ger sig in i ett ämne där man är amatör kanske man ska vara lite ödmjuk inför de professionella på området..Om man får många mothugg från juridiskt kunniga kanske man ska lyssna och tänka ett varv till
Eller bevisa sina kunskaper och motbevisa med liknande domar, som är relativt nya, då juridiken utvecklas hela tiden.
 
T Takläggare skrev:
Eller bevisa sina kunskaper och motbevisa med liknande domar, som är relativt nya, då juridiken utvecklas hela tiden.
Okej, jag ger mig, du är bäst ;)
 
T
slaskman slaskman skrev:
Nu har jag den lustiga egenskapen att jag både är utbildad jurist och maskiningenjör. Tyvärr hjälper det inte dugg, jag begriper inte ett smack av ditt inlägg.
Nej jag ser det på dina stjärnor som saknas och gillningar . dom förklara mycket i såna här sammanhang.
 
S
T Takläggare skrev:
Plocka fram motsatsen i en annan dom? du klarar inte av det ,så varför hävda att du kan tyda en lagtext, bevisa vad du går för? visa oss nu dina kunskaper .jag är till 100% säker att du inte klarar av det.
Det tvivlar jag inte en sekund på att du är 100% säker på. Men som jag sa, det är ingen mening att dra upp nya domar innan du förstått innebörden av de tidigare.
 
T
S Snickerick skrev:
Det tvivlar jag inte en sekund på att du är 100% säker på. Men som jag sa, det är ingen mening att dra upp nya domar innan du förstått innebörden av de tidigare.
Nej du har redan bevisat via dina inlägg tidigare, som med Nils bl.a.
 
S
Vad fint att du finner mina inlägg bevisade.
 
  • Gilla
  • Haha
Nils Terminus och 1 till
  • Laddar…
T Takläggare skrev:
Nej jag ser det på dina stjärnor som saknas och gillningar . dom förklara mycket i såna här sammanhang.
:crysmile:
 
S Skandiamannen skrev:
Jag spetsade till mitt inlägg lite elakt, onödigt kanske. Jag tänker dock att när man ger sig in i ett ämne där man är amatör kanske man ska vara lite ödmjuk inför de professionella på området..Om man får många mothugg från juridiskt kunniga kanske man ska lyssna och tänka ett varv till
Just det... så gör det då...
Ebbas försök att lura av Esbjörn hans fastighet är vad vi diskuterar och både köpet och det som kommer i tingsrätt om att avtvinga Esbjörn lagfarten är skamlig
 
  • Haha
SonnyListon
  • Laddar…
E EvertL skrev:
Men hur skall hon kunna skämmas, när hon är skamlös?
Hon kan börja...
 
T Takläggare skrev:
Nej jag ser det på dina stjärnor som saknas och gillningar . dom förklara mycket i såna här sammanhang.
Då ber jag att du sätter dig ner och är tyst, enär jag har större epåletter på axlarna.
;)
 
  • Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.