Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Lustigt, min bild är att han har ett rättshaveristiskt skåp till ombud som i bästa fall kan lura sin klient att han har en chans i rätten. Synnerligen oklart hur Esbjörn Bohlin kunnat välja en så svag företrädare; kanske har alla de seriösa jurister han talat med avrått honom från att driva frågan.

Nu vet jag att du tycker att det är en del av sporten att bryta mot reglerna och se om man kommer undan med det, men de som ”håller på” Esbjörn Bohlin av någon form av moralisk indignation över vissa omständigheter i fallet måste nog hålla för näsan ganska hårt för att stå ut med stanken av den valda företrädaren.
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Lustigt, min bild är att han har ett rättshaveristiskt skåp till ombud som i bästa fall kan lura sin klient att han har en chans i rätten. Synnerligen oklart hur Esbjörn Bohlin kunnat välja en så svag företrädare; kanske har alla de seriösa jurister han talat med avrått honom från att driva frågan.

Nu vet jag att du tycker att det är en del av sporten att bryta mot reglerna och se om man kommer undan med det, men de som ”håller på” Esbjörn Bohlin av någon form av moralisk indignation över vissa omständigheter i fallet måste nog hålla för näsan ganska hårt för att stå ut med stanken av den valda företrädaren.
Varför luktar bara Esbjörns ombud?
I denna tråden så finns det det ena korkade ombudet efter det andra som vill att konflikt ska hålla på... och att Ebba ska via domstol skapa processkostnader helt i onödan

SarB
B byggarätt skrev:
I denna tråden så finns det det ena korkade ombudet efter det andra som vill att konflikt ska hålla på... och att Ebba ska via domstol skapa processkostnader helt i onödan
Det är ju inte processkostnader i onödan gör hennes del eftersom hon inte lär stå för koatnaderna och dessutom får fullfölja köpet av fastigheten. Mycket givande processkostnader.

B byggarätt skrev:
Man kan inte med svenska människor hota med skadestånd etc och skriva under med vänlig hälsning... det gör bara folk som lägger hästhuvuden i sängar hos folk
Hästhuvuden, då för man hota med italienska människor! :crysmile:

• Gilla
  • Haha
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
SarB
P Pin skrev:
Hästhuvuden, då för man hota med italienska människor! :crysmile:
Vill minnas att det finns ett avgörande i sverige om att det inte anses riktigt hyvens att ge bort avhuggna hästhuvuden i inflyttningspresent här heller. Lyckas inte hitta det nu dock :(

• Gilla
Pin
  • Laddar…
Staffans2000
T Takläggare skrev:
Vi får se vad dom kommer med, Esbjörn har ett lurigt ombud, en som inte följer moral. då kan det mesta hända.
Visst dom kan backa eller komma med något. blir intressant.
Så nu har fulspel blivit intressant och Inte förkastligt? Intressant är också att du bjuder på generös inkonsekvens. Ebba luras = dåligt. Esbjörn luras = inte dåligt. Moralens väktare vänder kappan efter vinden.
Jag får göra som Cato. Avsluta varje anförande med en uppmaning:- "delenda est Carthago"! Som på Svenska blir ungefär:- Takläggare! Förklara vad du skrivit nedan.

"Tror mer du ska se så här på saken, även Staffan beskriver det ,att den uttrycker sin ålder och sina åtkomliga minnen från förr, där han även signerar själv Korrekturläsaren."

Femte försöket!

Staffan

• Haha
  • Gilla
calibramicke och 3 till
  • Laddar…
B byggarätt skrev:
Vem har sagt att bara han luktar? Det tror jag förvisso är ett korrekt antagande, men är inget jag påstått. Vad jag förstått verkar det grövsta klavertrampet Ebba Busch advokat gjort vara att skriva under ett brev med ”med vänlig hälsning” och sitt namn och titel medan jag tror att Binninge exempelvis får sin klient att driva ett fall mot bättre vetande och i största allmänhet verkar vara en tvivelaktig karaktär.

• Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
B byggarätt skrev:
Man kan inte med svenska människor hota med skadestånd etc och skriva under med vänlig hälsning.
Jo. Det är kutym. Du har helt enkelt fel!

"Med vänliga hälsningar, Med vänlig hälsning eller Vänliga hälsningar. Alla varianterna fungerar jättebra i professionella mejl. Allra sist skriver du under med både för- och efternamn."

Källhänvisning? Självklart!
https://sprakkonsulterna.se/halsnings-och-avskedsfraser-i-mejl/

Staffan

• Gilla
Pin
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Jo. Det är kutym. Du har helt enkelt fel!

"Med vänliga hälsningar, Med vänlig hälsning eller Vänliga hälsningar. Alla varianterna fungerar jättebra i professionella mejl. Allra sist skriver du under med både för- och efternamn."

Källhänvisning? Självklart!
[länk]

Staffan
Eller Carpe diem

Kan han rama in och sätta upp på väggen sen

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
T Takläggare skrev:
Tingsrätten har ett system som måste bekräftas att personen blivit delgiven av stämningen, svarar man inte på delgivningen finns ingen lag som straffar, utan rätten kommer skicka en till påminnelse, sedan går påminnelsen vidare till en delgivnings man , vilket kan ta månader , därefter har personen nåtts, men dom kan som sagt även begära mer tid. men dom straffas inte för att inte svara i detta läge.
Nu är Binninge informerad om förenklad delgivning. Julstämning var ordet.

För att du inte ska snurra till det i onödan går det till så här:

När förenklad delgivning får användas
24 § Förenklad delgivning får användas av en myndighet vid delgivning med den som är part eller har liknande ställning i ett mål eller ärende, om denne har fått information av myndigheten om att delgivningssättet kan komma att användas i målet eller ärendet.

Delgivningstidpunkten
26 § Förenklad delgivning har skett när två veckor har förflutit från det att handlingen skickades, om kontrollmeddelandet har skickats på föreskrivet sätt och det inte med hänsyn till omständigheterna framstår som osannolikt att handlingen kommit fram inom denna tid.

https://www.riksdagen.se/sv/dokumen...samling/delgivningslag-20101932_sfs-2010-1932

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
P
B byggarätt skrev:
Jag anser att ebbas misstag var att de inte gjorde iordning köpebrevet etc och skrev på då hade läget varit helt annorlunda
Esbjörn Bolin dök ju inte upp när de skulle skriva på köpebrevet. Som SarB redan har påpekat så hade inte Busch någon kontroll över det.

P
B byggarätt skrev:
Det är inte henne detta plågar utan berörda
Ebba Busch är i högsta grad berörd av detta.

P
B byggarätt skrev:
”Makt att besluta i ärendet” .... Hahahaha ska rådgivaren besluta om Ebbas förstörda roll som partiledare??? Ojojoj så korkat
Vilken rådgivare? Det är domstolen som ska besluta förstås, såvida det inte blir en förlikning.
Och det är alltså fastighetsaffären som ska tas upp i tingsrätten, inte Buschs roll som partiledare.

• Gilla
Nils Terminus och 2 till
  • Laddar…
P
B byggarätt skrev:
Man kan inte med svenska människor hota med skadestånd etc och skriva under med vänlig hälsning... det gör bara folk som lägger hästhuvuden i sängar hos folk
Att hota någon är i många fall olagligt och kan medföra straffansvar. Advokat Björklund har inte hotat Bolin.

Man mår illa,när man ser att en politikern vill fördriva den gamla mannen från hans familjehem ! Smarta drag !

P
jade_wys38 jade_wys38 skrev:
Man mår illa,när man ser att en politikern vill fördriva den gamla mannen från hans familjehem ! Smarta drag !
Vad är det för trams? Fördriva? Vet du vad det ordet betyder?
Den här tråden tycks ha blivit ett tillhåll för vulgärpropagandister.

F.ö. bor inte Bolin i huset, som är rejält förfallet.

Redigerat:
  • Gilla
Staffans2000 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.