334 läst · 10 svar
334 läst
10 svar
Dum fråga delux
Jag har ett gästbadrum. Idag sitter det hemsk våtrumsmatta på väggarna. Jag skall renovera med det kommer ta tid innan ekonomin tillåter en hel renovering..
Jag funderar på...
Kan man inte bara limma fast typ ett klickholv på väggarna med typ pl 400 eller liknande och ha det så ett par år sen riva ut allt och bygga nytt när det skall bli en dush med.?
Alternativt måla men tror laminat varianten blir snyggare.
Kan inte ha det som det är nu för det är hemskt 😂
Jag funderar på...
Kan man inte bara limma fast typ ett klickholv på väggarna med typ pl 400 eller liknande och ha det så ett par år sen riva ut allt och bygga nytt när det skall bli en dush med.?
Alternativt måla men tror laminat varianten blir snyggare.
Kan inte ha det som det är nu för det är hemskt 😂
Trä i badrum blir ju inte alltid så lyckat, har man otur möglar det fort.
Det finns många som målar sina gamla våtrumsmattor, många trådar om det. Oftast verkar det gå bra men om det är mycket mjukmedel kvar i mattan så torkar inte färgen, därför ska man prova typ bakom toaletten först.
Kanterna på klickgolv är ju inte så snygga. På golvet har man ju socklar och trösklar för att dölja det men kan ju bli knepigare på en vägg.
Det finns många som målar sina gamla våtrumsmattor, många trådar om det. Oftast verkar det gå bra men om det är mycket mjukmedel kvar i mattan så torkar inte färgen, därför ska man prova typ bakom toaletten först.
Kanterna på klickgolv är ju inte så snygga. På golvet har man ju socklar och trösklar för att dölja det men kan ju bli knepigare på en vägg.
Du skriver att det ska bli en dusch. Hur är det idag? Är där någon dusch? Om det är bara en wc med handfat idag så är där ju inte så stor fuktbelastning. Hur det används idag påverkar ganska mycket vad för lösningar och material du kan använda.
Klicka här för att svara