Lite OT kanske men kom att tänka på en grej när det pratades om att sitta på uteservering i stan....
En gång när jag var i Stockholm pausade vi på en uteservering, när vi satt där med vårt fika kom det två kvinnor och satte sig vid bordet jämte oss, den ena kvinnan andades in djupt när hon satt sig och sa:
-Ahhh vad det är skönt att sitta ute i friska luften....

Då sniffade jag lite och kände genast blandningen av Dieselavgaser och Bensinavgaser.... :)
Om jag förstod det rätt var vi på Stockholms mest förorenade gata....

• Gilla
G-83 och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är okej. Men ägget måste vara löskokt, gärna pocherat
Du vet att du bor i City när du inte har råd att få ägget tillagat ordentligt?

• Gilla
  • Haha
sonabr4000 och 3 till
  • Laddar…
Zixten Zixten skrev:
Lite OT kanske men kom att tänka på en grej när det pratades om att sitta på uteservering i stan....
En gång när jag var i Stockholm pausade vi på en uteservering, när vi satt där med vårt fika kom det två kvinnor och satte sig vid bordet jämte oss, den ena kvinnan andades in djupt när hon satt sig och sa:
-Ahhh vad det är skönt att sitta ute i friska luften....

Då sniffade jag lite och kände genast blandningen av Dieselavgaser och Bensinavgaser.... :)
Om jag förstod det rätt var vi på Stockholms mest förorenade gata....
Exakt den har redan dragits av en annan bondlurk i tråden. :)

kashieda kashieda skrev:
Du vet att du bor i City när du inte har råd att få ägget tillagat ordentligt?
Hur är det? Hårdkokt? det är att förstöra ägget

Du säger gott, jag säger salmonella (y)

kashieda kashieda skrev:
Du säger gott, jag säger salmonella (y)
Varken Sverige eller Finland har salmonella i ägg och har inte haft det på väldigt länge

• Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
nino nino skrev:
Varken Sverige eller Finland har salmonella i ägg och har inte haft det på väldigt länge
Ofattbart hur mycket mat som förstörs pga okunskap det var som med grisköttdiskussionen tidigare i denna tråd

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
E
Ofattbart hur mycket mat som förstörs pga okunskap det var som med grisköttdiskussionen tidigare i denna tråd
Anders!
Du verkar vara en helskön snubbe, hade varit skoj att fika ett ostron med dig, i sanning, häll, vi tar två och vaskar det ena. :cool:

• Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Anders!
Du verkar vara en helskön snubbe, hade varit skoj att fika ett ostron med dig, i sanning, häll, vi tar två och vaskar det ena. :cool:
Vaskar? Nej ush :) champagnen ska svepas och ostron inmundiga.

• Gilla
El-Löken66
  • Laddar…
Du vet att du bor i City när folket inte äter utan inmundigar!

• Gilla
  • Haha
Staffans2000 och 4 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Du vet att du bor i City när folket inte äter utan inmundigar!
Kretinerna kan syssla med sådant :p

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Kretinerna kan syssla med sådant :p
Sådana förekommer sannolikt enbart i City. På landet har vi mest vanliga idioter och dumskallar.

• Haha
  • Gilla
nerdybynature och 5 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Sådana förekommer sannolikt enbart i City. På landet har vi mest vanliga idioter och dumskallar.
Byfånar

E El-Löken66 skrev:
Anders!
Vi har väl haft lite munhuggning, men seriöst skulle jag gärna träffa dig, håller med om en helskön snubbe.

• Älska
AndersMalmgren
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Är tweed en city- eller landsbygdsgrej apropå det (och trådens ämne)? Jag bär det sällan i stan då det är för varmt utom någon enstaka vecka vår och höst då det kan gå att promenera till och från jobbet i tweedkavaj.
Aldrig tweed i stan eller på jobbet såvida du inte har ett kroppsarbete. Tweed är för jakt, fiske eller liknande lantliga aktiviteter. ;)

En vän hade fått jobb på en investmentbank i London och hade införskaffat en tweedkostym till första arbetsdagen. När han stolt gick in på chefens kontor på morgonen sa chefen inte ens hej utan sa bara "Are we going fishing?"

• Haha
  • Gilla
Alfredo och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.