114 649 läst · 1 059 svar
115k läst
1,1k svar
Du vet att du bor i city när...
Lite OT kanske men kom att tänka på en grej när det pratades om att sitta på uteservering i stan....
En gång när jag var i Stockholm pausade vi på en uteservering, när vi satt där med vårt fika kom det två kvinnor och satte sig vid bordet jämte oss, den ena kvinnan andades in djupt när hon satt sig och sa:
-Ahhh vad det är skönt att sitta ute i friska luften....
Då sniffade jag lite och kände genast blandningen av Dieselavgaser och Bensinavgaser....
Om jag förstod det rätt var vi på Stockholms mest förorenade gata....
En gång när jag var i Stockholm pausade vi på en uteservering, när vi satt där med vårt fika kom det två kvinnor och satte sig vid bordet jämte oss, den ena kvinnan andades in djupt när hon satt sig och sa:
Då sniffade jag lite och kände genast blandningen av Dieselavgaser och Bensinavgaser....
Renoverare
· Stockholm
· 18 605 inlägg
Exakt den har redan dragits av en annan bondlurk i tråden.Zixten skrev:Lite OT kanske men kom att tänka på en grej när det pratades om att sitta på uteservering i stan....
Renoverare
· Stockholm
· 18 605 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 605 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 605 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 605 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 605 inlägg
Aldrig tweed i stan eller på jobbet såvida du inte har ett kroppsarbete. Tweed är för jakt, fiske eller liknande lantliga aktiviteter.Nötegårdsgubben skrev:
En vän hade fått jobb på en investmentbank i London och hade införskaffat en tweedkostym till första arbetsdagen. När han stolt gick in på chefens kontor på morgonen sa chefen inte ens hej utan sa bara "Are we going fishing?"