114 892 läst · 1 059 svar
115k läst
1,1k svar
Du vet att du bor i city när...
Kan berätta om ett annat restaurangäventyr, som var betydligt mer angenämt än det tidigare, där min värd och restaurangägaren gaddat sig samman, för att förgifta mig med tryffelrisotto i de Piemontska alperna. Denna gång bar det av till ännu en liten alpby med känd familjerestaurang. Vis av erfarenhet sneglade jag hit och dit för att få nys om ännu en sadistisk servitör med den lömska svampen och hyveln i högsta hugg.AndersMalmgren skrev:
In kom en tallrik fylld av spritslad köttfärs hemgjord majonäs samt okända alpkryddor, som påstods donerats av höghöjdskossor. "Alta", någonting? Med risk för eget liv låtsades jag se förväntansfulla ut, Medans jag redan planerade hur jag skulle kunna fly från etablissemanget, likt en backande Julie Andrews. Dröm om min förvåning när jag smakade.... - Gott. Jättegott!
Den/de serverade blåbärssnapsen, hjälpte måhända till.
Staffan
Redigerat:
Ja tryffel, fyfan. Det kan förstöra vilken anrättning som helst.Staffan2000 skrev:Kan berätta om ett annat restaurangäventyr, som var betydligt mer angenämt än det tidigare, när min värd och restaurangägaren gaddat sig samman, för att förgifta mig med tryffelrisotto i de Piemontska alperna. Denna gång bar det av till ännu en liten alpby med känd familjerestaurang. Vis av erfarenhet sneglade jag hit och dit för att få nys om ännu en sadistisk servitör med den lömska svampen och hyveln i högsta hugg.
In kom en tallrik fylld av spritslad köttfärs hemgjord majonäs samt okända alpkryddor, som påstods donerats av höghöjdskossor. "Alta", någonting? Med risk för eget liv låtsades jag se förväntansfulla ut, Medans jag redan planerade hur jag skulle kunna fly från etablissemanget, likt en backande Julie Andrews. Dröm om min förvåning när jag smakade.... - Gott. Jättegott!
Den/de serverade blåbärssnapsen, hjälpte måhända till.
Staffan
Tur du slapp det den gången.
Renoverare
· Stockholm
· 18 494 inlägg
Framförallt luktar Koriander rent äckligt.L lordi skrev:
Staffan
Renoverare
· Stockholm
· 18 494 inlägg
Tips, gå till la neta så beställer ni en Campechana och en Pirata, man ska totaldränka dem koriander. Så gott!
För något år sedan var jag där och som vanligt strödde mina tacos med koriander. Snubben bakom mig var tydligen mexikan och berömde mig för mängden koriander, svenskar tar för lite normalt tydligen
För något år sedan var jag där och som vanligt strödde mina tacos med koriander. Snubben bakom mig var tydligen mexikan och berömde mig för mängden koriander, svenskar tar för lite normalt tydligen
Renoverare
· Stockholm
· 18 494 inlägg
Sen det blev rökförbud inomhus i alla offentliga utrymmen så har i stort sett alla restauranger och matställen uteserveringen öppen året runt häromkring. Ofta med någon sorts värme.
Utan jacka går ofta bra beroende på hur envis man är.
Utan jacka går ofta bra beroende på hur envis man är.
Renoverare
· Stockholm
· 18 494 inlägg
Man får inte röka på uteservering längre, bästa förbudet på länge.N Niq skrev:
Medlem
· Stockholms Län
· 694 inlägg
Vår nya granne "ytterförorts-hemköp" säljer koriandern i stora knippen som alternativ till dom små löjliga krukorna.AndersMalmgren skrev:Tips, gå till la neta så beställer ni en Campechana och en Pirata, man ska totaldränka dem koriander. Så gott!
Det är inte mycket gourmet-liv här ute, men den detaljen är jag nöjd med!