Beror väll på vart man bor och inte om man är i stan eller inte.
Kan också åka in till stan och äta ute men ingen har nog nån ute servering öppen än så det blir så fall burgare eller korv i handen :)

Staffans2000
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Precis som classe säger, en Pelle Janzon. Tog två ostron också som starter :)
Kan berätta om ett annat restaurangäventyr, som var betydligt mer angenämt än det tidigare, där min värd och restaurangägaren gaddat sig samman, för att förgifta mig med tryffelrisotto i de Piemontska alperna. Denna gång bar det av till ännu en liten alpby med känd familjerestaurang. Vis av erfarenhet sneglade jag hit och dit för att få nys om ännu en sadistisk servitör med den lömska svampen och hyveln i högsta hugg.
In kom en tallrik fylld av spritslad köttfärs hemgjord majonäs samt okända alpkryddor, som påstods donerats av höghöjdskossor. "Alta", någonting? Med risk för eget liv låtsades jag se förväntansfulla ut, Medans jag redan planerade hur jag skulle kunna fly från etablissemanget, likt en backande Julie Andrews. Dröm om min förvåning när jag smakade.... - Gott. Jättegott!
Den/de serverade blåbärssnapsen, hjälpte måhända till.

Staffan

Redigerat:
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Kan berätta om ett annat restaurangäventyr, som var betydligt mer angenämt än det tidigare, när min värd och restaurangägaren gaddat sig samman, för att förgifta mig med tryffelrisotto i de Piemontska alperna. Denna gång bar det av till ännu en liten alpby med känd familjerestaurang. Vis av erfarenhet sneglade jag hit och dit för att få nys om ännu en sadistisk servitör med den lömska svampen och hyveln i högsta hugg.
In kom en tallrik fylld av spritslad köttfärs hemgjord majonäs samt okända alpkryddor, som påstods donerats av höghöjdskossor. "Alta", någonting? Med risk för eget liv låtsades jag se förväntansfulla ut, Medans jag redan planerade hur jag skulle kunna fly från etablissemanget, likt en backande Julie Andrews. Dröm om min förvåning när jag smakade.... - Gott. Jättegott!
Den/de serverade blåbärssnapsen, hjälpte måhända till.

Staffan
Ja tryffel, fyfan. Det kan förstöra vilken anrättning som helst. :sick:
Tur du slapp det den gången.

• Älska
Staffans2000
  • Laddar…
L lordi skrev:
Ja tryffel, fyfan. Det kan förstöra vilken anrättning som helst. :sick:
Tur du slapp det den gången.
Barbarer

• Älska
  • Haha
lordi och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
Barbarer
Men har du tvingats äta, den djävla svampfan, omgiven av övervintrade "Alpini", som tror att andra världskiget fortfarande kan vinnas?

Staffan

harry73
Barbarer
Men Anders, du skulle äta bajs till lunch om det kostade tillräckligt mycket

• Gilla
  • Haha
Fotografen och 9 till
  • Laddar…
Barbarer
Det finns få saker som jag har svårt för i mat och kryddväg.
Det var bl a koriander som jag tyckte smakade tvål, och tryffel som smakar och luktar någon slags unken parfym.
Koriander har jag lärt mig att tycka om, men tryffel går bara inte, hur mycket jag än försöker.

Staffans2000
L lordi skrev:
Det finns få saker som jag har svårt för i mat och kryddväg.
Det var bl a koriander som jag tyckte smakade tvål, och tryffel som smakar och luktar någon slags unken parfym.
Koriander har jag lärt mig att tycka om, men tryffel går bara inte, hur mycket jag än försöker.
Framförallt luktar Koriander rent äckligt.

Staffan

• Gilla
lordi
  • Laddar…
... När man börjar äta utomhus redan i mars

[bild]
Gör vi i glesbygden redan i februari.... En person som grillar korv över en öppen eld i snölandskap, tydliga vinterspår runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
Fotografen och 6 till
  • Laddar…
Tips, gå till la neta så beställer ni en Campechana och en Pirata, man ska totaldränka dem koriander. Så gott!

För något år sedan var jag där och som vanligt strödde mina tacos med koriander. Snubben bakom mig var tydligen mexikan och berömde mig för mängden koriander, svenskar tar för lite normalt tydligen :)

• Älska
cpalm
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Gör vi i glesbygden redan i februari....[bild]
Haha, jo men på en uteservering ;) utan jacka

Sen det blev rökförbud inomhus i alla offentliga utrymmen så har i stort sett alla restauranger och matställen uteserveringen öppen året runt häromkring. Ofta med någon sorts värme.

Utan jacka går ofta bra beroende på hur envis man är.

N Niq skrev:
Sen det blev rökförbud inomhus i alla offentliga utrymmen så har i stort sett alla restauranger och matställen uteserveringen öppen året runt häromkring. Ofta med någon sorts värme.

Utan jacka går ofta bra beroende på hur envis man är.
Man får inte röka på uteservering längre, bästa förbudet på länge.

• Gilla
jorblad och 6 till
  • Laddar…
Man får inte röka på uteservering längre, bästa förbudet på länge.
Ett elände att inte kunna njuta en cigarr och en rom efter maten

• Gilla
Fotografen och 2 till
  • Laddar…
Tips, gå till la neta så beställer ni en Campechana och en Pirata, man ska totaldränka dem koriander. Så gott!

För något år sedan var jag där och som vanligt strödde mina tacos med koriander. Snubben bakom mig var tydligen mexikan och berömde mig för mängden koriander, svenskar tar för lite normalt tydligen :)
Vår nya granne "ytterförorts-hemköp" säljer koriandern i stora knippen som alternativ till dom små löjliga krukorna.
Det är inte mycket gourmet-liv här ute, men den detaljen är jag nöjd med!

• Gilla
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.