Ja inte vin eller whisky då men efter corona dricker jag knappt det eftersom allt smakar skit numera efter smakbortfallet.

Jag känner mer smak för varje vecka som går. Nu är väl smaklökarna ungefär på samma nivå som någon som förstör dem med kolsyratvatten eller läsk till maten

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag känner mer smak för varje vecka som går. Nu är väl smaklökarna ungefär på samma nivå som någon som förstör dem med kolsyratvatten eller läsk till maten
Är det här en vedertagen sanning eller eget tyckande? Eller en city grej

nino nino skrev:
Är det här en vedertagen sanning eller eget tyckande? Eller en city grej
Det är fakta

nino nino skrev:
Är det här en vedertagen sanning eller eget tyckande?
Det är fakta
Allt man tycker som boende i City är att se som fakta, i alla fall för de som bor där. ;):crysmile:

• Gilla
Prodigys och 1 till
  • Laddar…
Det är fakta
Så kallade "alternativa fakta". ;)

• Gilla
nino
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Ooops, jag som precis beställde några pallar vatten. Hoppas verkligen att det inte är kolsyrat! :surprised: I värsta fall kanske man kan tvätta bilen med eländet. :thinking:

[bild]
Säkert sån där fulimport där det inte ens är nån pant på flaskan :p

Så länge man inte dricker det till maten så kan man ju dricka det vid annat tillfälle, personligen föredrar jag stilla även då.

Att kolsyran dämpar smaken är fakta det är inte subjektivt. Samt syran går inte bra ihop med tex vin. I fallet med läsken har du även sötman som lägger sig som ett täcke över tungan

S Stuff skrev:
Säkert sån där fulimport där det inte ens är nån pant på flaskan :p
Var på återvinningen idag och nån stod med en pinne och fiskade flaskor ur containern, såg då att det faktiskt var pant på mina saftflaskor så han fick dom innan jag slängde dom.

• Gilla
a.o.f och 2 till
  • Laddar…
Sambon och barnen dricker juice som fan till frukost, jag gick förbi återvinningscentralen något som normalt min sambo gör. Jag tänkte inte mer på det, visade sig jag hade kastat pant för runt 200 kronor :)

Oh well det går väl en rumän där sedan och fiskar upp dem :)

Tror inte det var en rumän, mer en svensk uteliggare på mina flaskor. Trodde inte det fanns i min bondlurskby men man lär sig nåt nytt ibland. Men att man slängt en massa pant är jag numera medveten om.

V Ville_Vessla skrev:
Var på återvinningen idag och nån stod med en pinne och fiskade flaskor ur containern, såg då att det faktiskt var pant på mina saftflaskor så han fick dom innan jag slängde dom.
Snällt av dig men tror ändå att pantplockaren skulle bli ännu gladare av Alfredos 24k guldflaskor :)

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
V Ville_Vessla skrev:
Tror inte det var en rumän, mer en svensk uteliggare på mina flaskor. Trodde inte det fanns i min bondlurskby men man lär sig nåt nytt ibland. Men att man slängt en massa pant är jag numera medveten om.
Tycker man ser dem även på mindre orter :)

Staffans2000
jag gick förbi återvinningscentralen något som normalt min sambo gör.
Gifter du dig, behöver du alldrig pyssla med sådant kvinnogöra mer. Samt bastarderna blir postumt legitima. Vinna vinnasituation.

Staffan

• Gilla
nino
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Gifter du dig, behöver du alldrig pyssla med sådant kvinnogöra mer.
Det påstod min fru också innan bröllopet... Vi är nog många som gått på den du!

• Haha
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.