114 662 läst · 1 059 svar
115k läst
1,1k svar
Du vet att du bor i city när...
Ja inte vin eller whisky då men efter corona dricker jag knappt det eftersom allt smakar skit numera efter smakbortfallet.
Renoverare
· Stockholm
· 18 605 inlägg
Jag känner mer smak för varje vecka som går. Nu är väl smaklökarna ungefär på samma nivå som någon som förstör dem med kolsyratvatten eller läsk till maten
Renoverare
· Stockholm
· 18 605 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 605 inlägg
Så länge man inte dricker det till maten så kan man ju dricka det vid annat tillfälle, personligen föredrar jag stilla även då.
Att kolsyran dämpar smaken är fakta det är inte subjektivt. Samt syran går inte bra ihop med tex vin. I fallet med läsken har du även sötman som lägger sig som ett täcke över tungan
Att kolsyran dämpar smaken är fakta det är inte subjektivt. Samt syran går inte bra ihop med tex vin. I fallet med läsken har du även sötman som lägger sig som ett täcke över tungan
Renoverare
· Stockholm
· 18 605 inlägg
Sambon och barnen dricker juice som fan till frukost, jag gick förbi återvinningscentralen något som normalt min sambo gör. Jag tänkte inte mer på det, visade sig jag hade kastat pant för runt 200 kronor
Oh well det går väl en rumän där sedan och fiskar upp dem
Oh well det går väl en rumän där sedan och fiskar upp dem
Tror inte det var en rumän, mer en svensk uteliggare på mina flaskor. Trodde inte det fanns i min bondlurskby men man lär sig nåt nytt ibland. Men att man slängt en massa pant är jag numera medveten om.
Renoverare
· Stockholm
· 18 605 inlägg