114 649 läst · 1 059 svar
115k läst
1,1k svar
Du vet att du bor i city när...
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 111 inlägg
Det är problemet med er konservativa. Paternalismen.AndersMalmgren skrev:
Med det sagt är det skönt att slippa att folk röker inne på krogen. Jag vet att Enskede världshus hade eget rökförbud före förbudet i lag, annars var det nog få som hade det.
I Frankrike har det varit förbud länge, i varje fall på en viss andel av restaurangens bord. Pragmatiska fransoser löste detta elegant genom att flytta förbudsskylten till de bord som för tillfället var utan gäster...Nötegårdsgubben skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 605 inlägg
Mitt förslag är ju bäst då marknadsekonomi får bestämma. Om inget gjorts hade krögaran fortsatt som det var. Om man inför förbud men tillstånd kan införskaffas så får krögaren överväga det samt kunderna får vara med och bestämma. Personligen hade jag nog valt bort restauranger som valt skaffa tillstånd.Nötegårdsgubben skrev:
Skogsägare
· 19 111 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 605 inlägg
Skogsägare
· 19 111 inlägg
Är tweed en city- eller landsbygdsgrej apropå det (och trådens ämne)? Jag bär det sällan i stan då det är för varmt utom någon enstaka vecka vår och höst då det kan gå att promenera till och från jobbet i tweedkavaj.
Renoverare
· Stockholm
· 18 605 inlägg
Tweed är en krog i gamla stan. Dit man gick för att röka cigarr i herrummetNötegårdsgubben skrev:
@AndersMalmgren får jag föreslå black ivory kaffe?harry73 skrev:
https://en.wikipedia.org/wiki/Black_Ivory_Coffee
Skogsägare
· 19 111 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 605 inlägg
Skogsägare
· 19 111 inlägg
...grannen vill ha ersättning för att vattnet behöver stängas av några timmar när du ska renovera badrummet.
Renoverare
· Stockholm
· 18 605 inlägg
Skogsägare
· 19 111 inlägg
Nej, det var bara något jag om att tänka på i förbigående som jag tyckte passade bra här.AndersMalmgren skrev: