AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är okej. Men ägget måste vara löskokt, gärna pocherat
Givetvis, gärna bara lättskrämt. Men nu börjar jag väl låta som dig, en redig klick löjrom ner i en hyfsat flytande äggula som vardagsfrukost.

Jag tyckte personligen att man skulle per default förbjuda alla.Sedan får de som vill ansöka om tillstånd.
Det är problemet med er konservativa. Paternalismen.

Med det sagt är det skönt att slippa att folk röker inne på krogen. Jag vet att Enskede världshus hade eget rökförbud före förbudet i lag, annars var det nog få som hade det.

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag vet att Enskede världshus hade eget rökförbud före förbudet i lag, annars var det nog få som hade det.
I Frankrike har det varit förbud länge, i varje fall på en viss andel av restaurangens bord. :surprised: Pragmatiska fransoser löste detta elegant genom att flytta förbudsskylten till de bord som för tillfället var utan gäster... :cool:

• Haha
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Det är problemet med er konservativa. Paternalismen.

Med det sagt är det skönt att slippa att folk röker inne på krogen. Jag vet att Enskede världshus hade eget rökförbud före förbudet i lag, annars var det nog få som hade det.
Mitt förslag är ju bäst då marknadsekonomi får bestämma. Om inget gjorts hade krögaran fortsatt som det var. Om man inför förbud men tillstånd kan införskaffas så får krögaren överväga det samt kunderna får vara med och bestämma. Personligen hade jag nog valt bort restauranger som valt skaffa tillstånd.

• Gilla
Prodigys
  • Laddar…
Mitt förslag är ju bäst
Man tycker gärna det.

• Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Man tycker gärna det.
Med mitt förslag hade man kunnat fortsätta röka cigarr och dricka cognac på Tweed. Case closed

• Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Är tweed en city- eller landsbygdsgrej apropå det (och trådens ämne)? Jag bär det sällan i stan då det är för varmt utom någon enstaka vecka vår och höst då det kan gå att promenera till och från jobbet i tweedkavaj.

Är tweed en city- eller landsbygdsgrej apropå det (och trådens ämne)? Jag bär det sällan i stan då det är för varmt utom någon enstaka vecka vår och höst då det kan gå att promenera till och från jobbet i tweedkavaj.
Tweed är en krog i gamla stan. Dit man gick för att röka cigarr i herrummet

Tweed är en krog i gamla stan. Dit man gick för att röka cigarr i herrummet
Jo, fast den diskussionen var ju slut, så då spann jag vidare.

harry73 harry73 skrev:
@AndersMalmgren får jag föreslå black ivory kaffe?
[länk]
Provat Kopi luwak, det var gott

...grannen vill ha ersättning för att vattnet behöver stängas av några timmar när du ska renovera badrummet.

• Haha
  • Gilla
Alfredo och 10 till
  • Laddar…
7ender
... vissa BH-tips inte är riktigt applicerbara:

"Be en bonde å ta det där med traktorn"
Que?

"Gå till en smed så fixar dom det där för en tårta"
1. vilken jävla smed?
2. för en tårta - jo, eller hur!

:p

• Gilla
  • Haha
  • Ledsen
Nötegårdsgubben och 8 till
  • Laddar…
...grannen vill ha ersättning för att vattnet behöver stängas av några timmar när du ska renovera badrummet.
Haha, har du råkat ut för den?

Haha, har du råkat ut för den?
Nej, det var bara något jag om att tänka på i förbigående som jag tyckte passade bra här.

• Gilla
Dublin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.