114 675 läst · 1 059 svar
115k läst
1,1k svar
Du vet att du bor i city när...
Renoverare
· Stockholm
· 18 630 inlägg
Ett metropol är så mycket mer än skyskrapor som tex Manhattan du nämner. Det handlar om puls, människorna osv.
gigolo, haha det förklarar pinne upp i röven attityden i dagistråden
gigolo, haha det förklarar pinne upp i röven attityden i dagistråden
Renoverare
· Stockholm
· 18 630 inlägg
Medlem
· Västra Götaland
· 2 331 inlägg
Ja det där går inte där jag bor. Jag måste ta mig åtskilliga kilometer för att kunna betala för kantareller. Gratis finns dom dock på lite närmare håll...
Men Anders. Kantareller!!!AndersMalmgren skrev:
Vad har du gömt moluskerna?
När jag bodde i Greenwich Willage, sålde de hippa barerna ostron för en dollar styck. Då märkte jag att det var en av de mest överskattade rätter jag ätit. Men som tilltugg, likt jordnötter gick de an.
Lite grann som San Tropez, som då var högsta mode. Men visade sig var en stad med en badstrand, som så många andra.
Staffan
Renoverare
· Stockholm
· 18 630 inlägg
USA kan inte ostron. De bästa ostrona hittar du inte där. Testa här hemma istället eller Frankrike.Staffan2000 skrev:Men Anders. Kantareller!!!
Vad har du gömt moluskerna?
När jag bodde i Greenwich Willage, sålde de hippa barerna ostron för en dollar styck. Då märkte jag att det var en av de mest överskattade rätter jag ätit. Men som tilltugg, likt jordnötter gick de an.
Lite grann som San Tropez, som då var högsta mode. Men visade sig var en stad med en badstrand, som så många andra.
Staffan
Renoverare
· Stockholm
· 18 630 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 630 inlägg