114 917 läst · 1 059 svar
115k läst
1,1k svar
Du vet att du bor i city när...
I citykärnorna bor miljöpartisterna och dom har en förkärlek till gamla dieselpickuper, funkar perfekt för att frakta miljögifter till dieselbåten.mexitegel skrev:
Du vet att du bor i city när du betalat flera miljoner extra för utsikten men du måste ha persiennerna ner för att få ett privatliv
Haha, kommer ihåg när jag bodde på Kungsholmen och var sommar och varmt. Balkong på 7:e av 8:a våningar. Brukade normalt vara rätt lugnt mitt i natten trots två kvarter från Rålis (park). Vaknade av att en kille som såg ut som Steven Segal satt och spelade Whitesnake i bilen nere på parkeringen. Hade det inte varit för bra musiksmak hade jag fått promenera ner och diskutera saken.
Saknar inte stan alls sommartid då jag kände mig helt kvävd av betongen de 11 åren men när jag var mer i svängen och gick på krogen och restaurang var det annat. Nu har vi små barn och jag insåg för länge sen att normal till fin restaurang inte är för oss - än på ett tag
Saknar inte stan alls sommartid då jag kände mig helt kvävd av betongen de 11 åren men när jag var mer i svängen och gick på krogen och restaurang var det annat. Nu har vi små barn och jag insåg för länge sen att normal till fin restaurang inte är för oss - än på ett tag
Renoverare
· Stockholm
· 18 496 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 496 inlägg
...när du får vänta 5 år på att få stockholms ventilationen fixad pga att vi just fått OVK-godkänd och föreningen då vägrar göra ett skit
Renoverare
· Stockholm
· 18 496 inlägg
... när folk med attitydproblem flyttar in och det ligger fimpar på gården, embalage i trapphuset och grovsopor i sopförrådet
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm
· 18 496 inlägg
Har inte med salthalten att göra, de ligger där på botten och gottar till sig, alla de finaste ostrona går genom denna process. edit: dock ska det inte förringras och plocka egna ostron och äta, men det blir inte lika bra som de man köpermexitegel skrev:
Det är samma sak med de som bor granne med köttbonde de tror der är så fint med färskt kött, medans vi i city äter åtta veckor hängmörat
Medlem
· Västernorrland
· 10 996 inlägg
Fast inte tror jag en seriös köttbonde säljer kött de slaktade igår...........Det hänger rimligen där ett tag också.
Renoverare
· Stockholm
· 18 496 inlägg
jo, man undrar ju. Vår närmsta köttgård på landet, hängmörar bara två veckor, det är för lite. Köttet ska ju vara nästintill kolsvart när man köper detmexitegel skrev:
Det är väl klart det rimmar väl inte så bra med hållbarhet eftersom man måste slänga så mycket av det yttre köttet då
Renoverare
· Stockholm
· 18 496 inlägg
Medlem
· Västernorrland
· 10 996 inlägg
Jo fast allt kan ju inte ligga på den som säljer köttet..........Det går utmärkt att köpa färskt kött om man sen låter det ligga i kylen nå veckor........Men just detta har ju folk svårt för med tanke på allt de ratar i butikerna så fort datumet närmar sig.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 496 inlägg
Jo det går faktiskt, fast det behöver ju inte vara köttbonden förstås. Charken hänger ju också. Tror inte åtta veckorsköttet hänger mer än någon vecka hos bondenS Stefan1972 skrev:
edit: du kan inte möra en benad bit, bara så ni inte tror att alla bitar på ICA går att förädla
Medlem
· Västernorrland
· 10 996 inlägg