Mikael_L
tony_high_0010.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


090410+7+Ras.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


diy-bike-wall-storage-1-500x333.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Orka ha cykeln i lägenheten :p
 
Hade jag bott i city hade jag nog skaffat en brompton. De går att vika ihop till ett paket som kan tas med på buss, tunnelbana, pendeltåg och upp i lägenheten.
 
  • Gilla
mattiasp
  • Laddar…
Jag har funderat många gånger på argument för att få skaffa en Brompton, men jag kommer aldrig att flytta tillbaka till Sthlms innerstad igen för att kunna köpa en:D. I stan bor man bäst på hotell för att kunna uppleva stan, men slippa vardagen i den.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
När uteställena stänger 5 och alla frågar vad lgh kostade innan dom frågar om ditt namn.... (fick upprörda blickar när jag sa att huset kostade 175k:p )
 
.. När ungarna innan femton inte själva kan gå ut för att leka eller träffa en kompis.
 
  • Gilla
AG A
  • Laddar…
elpaco skrev:
.. När ungarna innan femton inte själva kan gå ut för att leka eller träffa en kompis.
Ja fast efter 15 är dom coolast i landet (och vet det). Bra självförtroende är aldrig fel. :).
 
varför hänger man på byggahus.se om man bor i stan ?
det finns väl inga verkstäder/ snickarbodar eller byggvarutempel att frossa i ?
å byta kakel på dass gör man väl dels inte själv därför att hyresvärden förbjuder det, och inte heller oftare än typ vart annat år ?

Jag undrar ofta vad stadsmänniskor sysselsätter sig med, efter jobbet liksom. Fast det är väl dom som beskriver vad de åt till frukost, på facebook, och skriver bloggar om sitt liv. ( Som jag varken har tid eller intresse av att läsa för jag har hus, barn och begagnade bilar att ta hand om.)

:)
 
hyggabus skrev:
varför hänger man på byggahus.se om man bor i stan ?
det finns väl inga verkstäder/ snickarbodar eller byggvarutempel att frossa i ?
å byta kakel på dass gör man väl dels inte själv därför att hyresvärden förbjuder det, och inte heller oftare än typ vart annat år ?

Jag undrar ofta vad stadsmänniskor sysselsätter sig med, efter jobbet liksom. Fast det är väl dom som beskriver vad de åt till frukost, på facebook, och skriver bloggar om sitt liv. ( Som jag varken har tid eller intresse av att läsa för jag har hus, barn och begagnade bilar att ta hand om.)

:)
https://www.byggahus.se/forum/socialt-projekt/229497-totalrenovering-av-20-talslagenhet.html

https://www.byggahus.se/forum/socia...ering-av-125-kvadratmeter-20-tals-vaning.html

https://www.byggahus.se/forum/socialt-projekt/263012-vi-bygger-en-gammal-vaning.html

Utöver det så är det mycket brunch, middag och rödvid på stan
 
Mikael_L
Ja vi ä helt enkelt alla olika, och gillar olika saker, bra va? :)


Och ibland kan jag avundas stadsmänniskorna ... ;)
hyggabus skrev:
Jag undrar ofta vad stadsmänniskor sysselsätter sig med, efter jobbet liksom. Fast det är väl dom som beskriver vad de åt till frukost, på facebook, och skriver bloggar om sitt liv. ( Som jag varken har tid eller intresse av att läsa för jag har hus, barn och begagnade bilar att ta hand om.)

Jag saknar mest tiden att läsa böcker och lyssna på musik (bara lyssna, inte göra annat samtidigt).


edit:
Och så lägger jag till denna tråd till Anders lista i förra inlägget, denna tråd får ju inte glömmas bort i det här sammanhanget. :)
https://www.byggahus.se/forum/socia...novering-av-2-mitt-forsta-storre-projekt.html
 
Redigerat:
  • Gilla
jocek
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Jag saknar mest tiden att läsa böcker och lyssna på musik (bara lyssna, inte göra annat samtidigt).
Du avundas barnlösa menar du :p
 
Mikael_L
AndersMalmgren skrev:
Du avundas barnlösa menar du :p
Ja typ. :)


Och ibland avundas jag öht det enkla livet, att man jobbar lite ibland, men resten av tiden är inte så fullt med en massa måsten. Att man kan göra saker på impuls, eller helt skita i att göra något alls, det kvittar.
 
Mikael_L skrev:
Ja typ. :)


Och ibland avundas jag öht det enkla livet, att man jobbar lite ibland, men resten av tiden är inte så fullt med en massa måsten. Att man kan göra saker på impuls, eller helt skita i att göra något alls, det kvittar.
Samma här.

Fast bara ibland :)
 
Mikael_L skrev:
Ja typ. :)


Och ibland avundas jag öht det enkla livet, att man jobbar lite ibland, men resten av tiden är inte så fullt med en massa måsten. Att man kan göra saker på impuls, eller helt skita i att göra något alls, det kvittar.
Du avundas barnlösa hippies? :D
 
... när du inte förstår att elbilen drivs av kolkraft.

All ren el är redan såld.
 
  • Gilla
kontorsråttan och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.