Polos skrev:
när du betalar överpris för något du tror är "fine-dining" som vi andra utanför tullarna kallar MAT
Tänkte precis samma! Typ betala 150 spänn för isterband som jag har i matlådan en onsdag..
 
Microuppvärmd, torr och trevlig, inte samma sak jag lovar.

edit: isterband klarar jag mig dock utan.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
AndersMalmgren skrev:
Microuppvärmd, torr och trevlig, inte samma sak jag lovar.

edit: isterband klarar jag mig dock utan.
Men den var ju nygjord dagen innan till middagen, då är den givetvis godare.

Men okej, Du vet att du bor i city när du klarar dig utan isterband :(
 
AndersMalmgren skrev:
tex min Sambos högsta önskan är att vi ska flytta till hus. Men jag viker mig ej :p
Så du bor hellre i tält/kartong/husvagn än i hus? Stackars sambo...
 
jarlh skrev:
Så du bor hellre i tält/kartong/husvagn än i hus? Stackars sambo...
Hänger inte med på logiken
 
AndersMalmgren skrev:
Hänger inte med på logiken
AndersMalmgren skrev:
min Sambos högsta önskan är att vi ska flytta till hus.
Logiken är väl rätt uppenbar. Om din sambos högsta önskan är att flytta till ett hus måste det väl innebära att ni idag inte bor i ett hus. Tält/kartong/husvagn är ju tänkbara alternativ, eller kanske en tunnelbanestation... :p
 
Mikael_L
Man brukar säga att det är något inom asperger-spektrat om man inte har förmågan att förstå vad som menas utan måste bokstavstolka allt man hör och läser. :p ;) :)
 
  • Gilla
osiris
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Man brukar säga att det är något inom asperger-spektrat om man inte har förmågan att förstå vad som menas utan måste bokstavstolka allt man hör och läser. :p ;) :)
Japp, jag valde att kalla den andra tråden för "Du vet att du bor i hus när..." trots att jag vet att det formellt heter småhus, villa eller (österut) egnahemshus. Mycket på grund av hur folk normalt benämner det. Endast lustigkurrar (och kanske någon med Aspbergers, vet inte) väljer att inte förstå frågan om de bor i hus eller lägenhet. Detta är en typ av människa som jag ser framför mig också tycker att det är oerhört fyndigt att besvara frågor som "vad blir det till middag?" med "mat".
 
Vad är logiken i att man skulle välja en kartong över hus? Fattar nada
 
osiris skrev:
Endast lustigkurrar (och kanske någon med Aspbergers, vet inte) väljer att inte förstå frågan om de bor i hus eller lägenhet.
Jag trodde hela meningen med tråden var att roa oss lustigkurrar. ;) Hur som helst, Aspbergers eller ej, jag vill nog påstå att de flesta lägenheter inryms i just ett hus. :D
 
AndersMalmgren skrev:
Vad är logiken i att man skulle välja en kartong över hus? Fattar nada
Tja vad vet jag. Kartongen är väl antagligen billigare, vilket kanske lockar en del.
 
Mikael_L
Ja men det där med att ifrågasätta ordet "hus" på det sättet var väl redan gjort? Det blev typ inte roligare andra gången ... :p


Men egentligen bryr jag väl mig inte så värst. Det är ju ingen allvarlig och viktig tråd (enligt min mening iaf), den får fransa ut hur mycket som helst för mig.
 
  • Gilla
osiris
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Ja men det där med att ifrågasätta ordet "hus" på det sättet var väl redan gjort? Det blev typ inte roligare andra gången ... :p
Knappast första tråden i Bygga Hus historia där argument och inlägg upprepas... :D Lite kul tyckte jag nog det var när Anders säger sig inte "hänga med på logiken".

Mikael_L skrev:
Men egentligen bryr jag väl mig inte så värst. Det är ju ingen allvarlig och viktig tråd (enligt min mening iaf), den får fransa ut hur mycket som helst för mig.
Instämmer. (y)
 
  • Gilla
osiris
  • Laddar…
När man stör sig på hur andra parkerar sina cyklar ;)
 
AG A skrev:
När man stör sig på hur andra parkerar sina cyklar ;)
Att folk inte använder cykelställen som det är tänkt är nog faktiskt det enda jag stör mig på hos mina grannar. Men det är ju faktiskt så enkelt att bara ställa den där den ska stå kan man tycka.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.