Badtak också....
Och brandfog i övergång mot väggklinker och sauna-satu

• Oisolerat badrumstak med reflekterande isoleringsmaterial och gråa väggkakel, synlig brandfog vid övergång.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Installerat badrumstak med reflekterande isoleringsmaterial bredvid grått väggklinker och synlig brandfog.
    Skapa konto
Redigerat:
Det kommer bli jäkla fint. Avundsjuk. Vad tror du om en liten inköpslista med det viktigaste och kostnader? Det blir bastubygge för en halvfinne här i höst.

Vad blir det för slags tak?

Panel såg jag nu enl tidigare beskrivning.

elpaco elpaco skrev:
Det kommer bli jäkla fint. Avundsjuk. Vad tror du om en liten inköpslista med det viktigaste och kostnader? Det blir bastubygge för en halvfinne här i höst.
Oojoj, osäker om jag vill tänka på det... mycket är gjort över en period och en del saker är köpt på "blocket" t.ex Klinkers fikk jag "billigt" så.
Ngt är bestält från finland(bänkar, ugn och panel, sauna satu och led ljus)
1) ugn - kivi-iki jr tror det var ca 14-15k(dyr, jag vet)
2) ca 15skivor 50mm tetti - a' 289
5 skivor 20mm a' 189
5 skivor 10mm a' 89
3) ca 35kvm sauna satu- kommer inte ihåg prisen
4) 15kvm 50jackon superxps(golv)
5) klinker, fog, lim, membran ca 40k
6) en del rörläggararbete och material (la om golvbrunn, dubbla dusch
7) avlopsränna 90cm (joti purus) var väl ett par tusen
8) ca 70säckar färdigbetong
9) plattsättning gjorde jag inte själv-mycket arbete så kostade en del.
10) Bänkar bestält på mått, och panel ca. 18000
11) oras cubista rain shower x2
12) harvia bastudörr i glass med alu-ram
13) LED -ljus 3-4tusen
Också bytt bägge fönstren och så vidare, detta var både badrum på 10kvm och bastu ca 5kvm

Mycket av kostnader är höga på grund av materialval och prioriteringar. Så bor jag ju i Norge-och det är ju ingenting att få tag på här, och detmesta är svindyrt.
Mvh
Sakke

Redigerat:
  • Älska
elpaco
  • Laddar…
Länge sedan sist....
Projektet jar stått stilla pga andra tidkrävande saker...
Men nu går det framåt igen:
Isoleringsarbete med ångspärr i ett byggprojekts tak och väggar, träreglar synliga.
Skapa konto
Uppsatt ångspärr på takstolar ovanför ett delvis kaklat badrum under renovering.
Skapa konto
Renoveringsprojekt med ovärd utsikt av ett badrum under uppbyggnad, isolering exponerad och byggmaterial.
Skapa konto
Halvfärdigt byggprojekt med grå golvplattor och isoleringsmaterial på väggarna.
Skapa konto

Pågående installation av isolering i tak med exponerade träbjälkar och nedhängande elektriska kablar, vid en kaklad vägg.
Skapa konto
Oisolerat tak med hängande elledningar och en arbetsbelysning i ett pågående byggprojekt.
Skapa konto

• Gilla
salahunreal och 1 till
  • Laddar…
Vet inte om det var så smart att dra ledningar under spikläkt, men ser ingen annan uppenbar lösning- er et h-vetes röra med ledningar med 20 led i tak
Risken är ju att man sätter ett dyckert genom ledning....
Testade bara att alla ljus lyste-trist att upptäcka att ngt inte funkar efter att panel är satt.
Sakke

Underkonstruktion av ett tak med synliga isoleringsmaterial och elledningar i ett ofärdigt rum.
Skapa konto
Upplyst spotlights i ett oavslutat tak med synliga byggkablar och en öppen dörröppning i bakgrunden.
Skapa konto

Vad är det för LED du har?

Jag gjorde på ett liknande sätt, men drog silikonkabeln ovanför isoleringen. Nackdelen är att det blir många hål i plasten (jag har en mer traditionell konstruktion, med ull och plast):
Öppet tak med isoleringsplast och synliga träbjälkar där silikonkabelär dragen för installation av LED-belysning.
Skapa konto

H
Jag köpte något lilnande ledljus från en annan firma. Men dom rostade sönder en efter en på 1.5 år. Det var benen på anslutningarna som rostade sönder.
(Ja det var anpassade ledljus för bastu enligt företaget)

Dessa har krymp runt metall. Min pappa har haft de samma i sin bastu sedan 2012 utan problem nu.

Renovering av badrum med oavslutad installation av dusch, synliga rör och delvis installerad duschvägg.
Skapa konto

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.