170 259 läst · 405 svar
170k läst
405 svar
Drömvillan i söderort
Förstår precis hur du tänker. Vårt hus ligger vid en vändzon i närheten av en annan större fastighet, så vissa bilister tycker det är helt ok att blockera vårt uppfart i 5-30min trots parkeringsförbud. Gör mig tokig på hur respektlös folk tänker.Andjul skrev:Idag påbörjades fasadrenoveringen inför målning lite fogfräsning och sen infogning på sina ställen. Tanken är att hinna måla under semestern
Vi har även kommit fram till att vi ska montera staket och elgrind framför uppfarten. Egentligen är det inget vi vill, men vi har vid 2 tillfällen i år haft besök av tjuvar som går och känner på bildörrarna.
nästa bekymmer är att väldigt många verkar tro att vår uppfart är gatans officiella vändzon.
Relativt ofta rullar bilar in på uppfarten nattetid också, står kvar några minuter för att sedan åka igen. Må kanske låta larvigt, men jag har inte gjort min uppfart för att främmande människor ska in och rulla och trängas med mina bilar.
Under en period valde postbilen också att vända på uppfarten varje dag och han som körde gjorde inte en enkel vändning utan försökte rundpalla inne på uppfarten VARJE dag vilket resulterade i skador på asfalten av allt stillastående rattande.
Droppen var nu i helgen när någon förälder övningskörde med sitt barn och dom verkade anse att det var i bra idé att öva parkering på vår uppfart.
Detta blev visst dagens gnällinlägg
Idag påbörjades målningen av västra sidan av kåken löjligt enkelt med färgsprutan som jag köpte. Tog ca 15 minuter att måla hela sidan och då har jag aldrig använt den förut
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nu är lager nummer 2 sprayat på västra sidan och framsidan har fått ett första lager
Oerhört skönt att köra med spruta! Jag känner dock själv att jag är för noggrann med rengöringen hela framsidan tog 20 minuter att måla. Och med västra sidan så tog det väl totalt 30-35 minuter, sen tog det 40 minuter att rengöra, men då har jag nästintill lyckats få den såpass ren att den ser ny ut igen
Känns bra i magen när jag tittar på huset och att det numera är vitt på riktigt
Oerhört skönt att köra med spruta! Jag känner dock själv att jag är för noggrann med rengöringen hela framsidan tog 20 minuter att måla. Och med västra sidan så tog det väl totalt 30-35 minuter, sen tog det 40 minuter att rengöra, men då har jag nästintill lyckats få den såpass ren att den ser ny ut igen
Känns bra i magen när jag tittar på huset och att det numera är vitt på riktigt
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nu har framsidan fått sig en andra omgång och östra sidan ett första lager går åt lite mer färg än beräknat. Hittills har det gått 30 liter
Idag kom nya entrétaket också så det blir väl nästa projekt antar jag
skulle behöva klippa gräset också
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Idag kom nya entrétaket också så det blir väl nästa projekt antar jag
Logga in
Skapa konto
skulle behöva klippa gräset också
Nu har alla sidor fått 2 omgångar framsidan är avtäckt igen så det är skönt att kunna använda ytterdörren igen
Bättrade i fogarna på några ställen också
Sen fick sig markisen en tvätt också när den ändå är nere på backen
Imorgon blir det vilodag så när som på att markisen ska upp igen med tanke på värmeböljan
I övrigt är det arbetsförbud efter jobbet eftersom jag fyller 30 imorgon
Bättrade i fogarna på några ställen också
Logga in
Skapa konto
Sen fick sig markisen en tvätt också när den ändå är nere på backen
Imorgon blir det vilodag så när som på att markisen ska upp igen med tanke på värmeböljan
I övrigt är det arbetsförbud efter jobbet eftersom jag fyller 30 imorgon
Du kan söka själv i Polen, finns många firmor, här är en...https://eurometogrodzenia.pl/produkt/panel-3d-oko-5x20-drut-fi-4Andjul skrev:
Bugar, bockar och tackar ödmjukastMaria T skrev:
Igår var det nyktert, men idag tror jag det ordnar upp sig
Eftersom jag hela tiden renoverar och hämtar material osv så dricker jag ungefär 1-2 gånger per år
Ja, den senaste beställningen vi gjorde var direkt från Polen utan mellanhänder, men vi använde oss av denna och det gick klockrentI intrestin skrev:
https://ogrodzenia24.eu/
Säga vad man vill, men det har hänt en del sedan 2015
Ursäkta stöket, vi bygger om
nästa år blir det nog att rädda gräsmattan
Ursäkta stöket, vi bygger om
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto