73 470 läst · 144 svar
73k läst
144 svar
Drömmen om att bygga ett timmerhus blev sann!
Medlem
· Stockholm
· 4 093 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 4 093 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 4 093 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 4 093 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 4 093 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 4 093 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 4 093 inlägg
Drar ihop en annan tråd hit och kör på.
Ska bygga avlopp och altan och ny trapp samtidigt.
Nu har jag valt avlopp och har sprängt lite och ska göra altanen först så jag kan gömma avloppet ovan mark.
Här är skisser på huset och var jag ska spränga.
Ska bygga avlopp och altan och ny trapp samtidigt.
Nu har jag valt avlopp och har sprängt lite och ska göra altanen först så jag kan gömma avloppet ovan mark.
Här är skisser på huset och var jag ska spränga.
Medlem
· Stockholm
· 4 093 inlägg
Tjong i berget sa det.
Och häromdagen snyggade jag till det lite för att börja fundera på altanen.
Och häromdagen snyggade jag till det lite för att börja fundera på altanen.
Medlem
· Stockholm
· 4 093 inlägg
Tänker mig att såga några långa stockar till 5 stolpar och bärlinor då det inte finns tryckat i rätt längd för mig, ca 5 meter.
Tänkte ytbehandla med tjära och linolja.
Sen blir resten i 45x195 tryckimpregnerat.
Skissen visar på en trapp med trä på ena halvan av fotsteget och galler på den andra halvan.
Gallret fortsätter i en kullerstensatt gång i träaltanen för att minska halkrisken och att man inte skottar sönder altanen.
Tänkte ytbehandla med tjära och linolja.
Sen blir resten i 45x195 tryckimpregnerat.
Skissen visar på en trapp med trä på ena halvan av fotsteget och galler på den andra halvan.
Gallret fortsätter i en kullerstensatt gång i träaltanen för att minska halkrisken och att man inte skottar sönder altanen.
Produkter som diskuteras: "linolja"
Linolja
Linolja är en naturlig olja som utvinns ur linfrön. Den är en populär ingrediens i flera olika produkter, inklusive målarfärg, träbehandlingar och polish. Linolja har förmågan att tränga djupt in i trä och skyddar det därigenom från att
Läs mer
Medlem
· Stockholm
· 4 093 inlägg
Altanen får vila till förmån för källaren.
Här ska det bli bastu senare, men först ska jag klä in alla väggar med OSB så inte isoleringen exponeras.
https://www.byggahus.se/forum/threa...gen-gjuten-platta-och-sula-och-timmer.301291/
Här har jag några funderingar kring hur jag ska göra.
Här ska det bli bastu senare, men först ska jag klä in alla väggar med OSB så inte isoleringen exponeras.
https://www.byggahus.se/forum/threa...gen-gjuten-platta-och-sula-och-timmer.301291/
Här har jag några funderingar kring hur jag ska göra.
Redigerat:
Medlem
· Stockholm
· 4 093 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 4 093 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 4 093 inlägg
Medlem
· Stockholm