89 148 läst · 469 svar
89k läst
469 svar
Dra el själva?
Behöver man separat elabonnemang om man hyr ut en komplementbyggnad till andra? Jag såg vad EI skrev men undrar vad det påståendet grundar sig i. Tänkte i scenariot att jag hyr ut gäststugan till grannen över helgen.
vad menas med får inte? är det nån som fått böter el sitter i fängelse för att dragit lite el?
Söte värld vilken trasslig tråd, rena hempulet...
Medlem
· Västra Götaland
· 232 inlägg
Det är inte heller tillåtet att köra för fort eller att fuska med skatten, men det gör alla ändå.F fribygg skrev:
Personligen hade jag gjort allting själv. Det är liksom ingen hjärnforskning, även om alla elektriker gärna vill framställa det som det. Alla regler finns på nätet, och om du har läst grundläggande matematik på högstadiet så kan du nog koppla in det lika bra som, eller bättre än valfri elektriker.
Såklart. Har du klarat högstadiematten bör du även kunna bygga en rymdraket som tar dig till månen eller en ubåt som kan parkera i Mariannergraven.C Carl-Jo-han skrev:Det är inte heller tillåtet att köra för fort eller att fuska med skatten, men det gör alla ändå.
Personligen hade jag gjort allting själv. Det är liksom ingen hjärnforskning, även om alla elektriker gärna vill framställa det som det. Alla regler finns på nätet, och om du har läst grundläggande matematik på högstadiet så kan du nog koppla in det lika bra som, eller bättre än valfri elektriker.
Medlem
· Västra Götaland
· 232 inlägg
Jag har inte heller några problem att göra det själv. Att klara matten är dock ingen garant för att man har en praktiskt känsla.C Carl-Jo-han skrev:Det är inte heller tillåtet att köra för fort eller att fuska med skatten, men det gör alla ändå.
Nej. Jag fuskar inte med skatten och inte kör jag för fort (ok, hastigheten kan tillfälligtvis överskrida lagstadgad hastighet men så fort jag märker det minskar jag den). Inte heller dricker jag alkohol eller röker men svär gör jag högt och drar viss el själv gör jag gärna.C Carl-Jo-han skrev: