FB - försäkringsbolag. Du och snickaren hittar säkert en bra lösning så ev småläckor visar sig ut från utrymmet.

GK100 skrev:
FB - försäkringsbolag. Du och snickaren hittar säkert en bra lösning så ev småläckor visar sig ut från utrymmet.
Ahhh... *rodnar*. Försäkringsbilag. Givetvis...
Jepp. Sedan får jag se hur nerverna håller under vintern. Är detta ett "dolt fel" om jag fixar inspektionslucka, fuktlarm, etc? Behöver jag nåt dokument som rörmokaren skapar? Tillför detta något?

När boxen är klar så är mitt tips att använda en lång vinklad pensel att lägga på tätskiktet med , bara att kladda runt, täck dock in rören i lite plast så att man kan inspektera kopplingen utan att den inkläddad i tätskikt...

gerogwaa skrev:
Ahhh... *rodnar*. Försäkringsbilag. Givetvis...
Jepp. Sedan får jag se hur nerverna håller under vintern. Är detta ett "dolt fel" om jag fixar inspektionslucka, fuktlarm, etc? Behöver jag nåt dokument som rörmokaren skapar? Tillför detta något?
Ett råd, bygg inte för komplicerade "boxar" för att kunna hålla koll på detta. Räcker det inte med att du rensar bort lite frigolit och sen lägger in den elektroniska detektorn? Köp en detektor som kan matas med nätansluten trafo, så slipper du batteriproblemet. Och nej, jag har ingen modell att ge dig, kika på Google.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.