167 328 läst · 1 394 svar
167k läst
1,4k svar
Djur i trädgården, höns, kaniner, ödlor, grodor, igelkottar m.fl
Gillar hon mat? Vi tränade upp första kullen dvärgkochin att komma när man ropar "MAT" men då hade vi en smart och social tupp.Lill72 skrev:
Ja, majs är de helt galna i! Men den här illbattingen går inte på det när det är läggdags tyvärr. Med våra gamla brahma höns behövde man bara knacka på en kastrull så kom de springande. Men så var de ju matglada också.FreQa skrev:
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 441 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 441 inlägg
De är granna när en kommer nära; det grönglittriga och de stora ögonen. Undrar varför så många hatar flugor? Jag viftar bort dem om de irriterar mig när jag äter men skulle aldrig få för mig att slå ihjäl dem.B Bombus pratorum skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja, en tekniskt katastrofal bild. Fel kamera med fel objektiv på fel plats. Men det är ändå en bild på en av mina älsklingar. Året runt håller de små gulblå mig sällskap med kvitter och liv och underhållning. Och så jobbar de gratis för mig och håller insekterna på en lagom nivå. Ungefär en gång i minuten levererar föräldrarna en insekt till ungarna i holken. Det blir många, många insekter under en säsong.
Redigerat: