Fågelbon på röd trävägg, omgiven av staplade vedträn. Fågel vilar inuti boet. Naturlig, lugn miljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inte långt kvar tills de flyger iväg.
 
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 6 till
  • Laddar…
Jonas Persson
Våra lämnade boet igår.
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Så här ränner jag runt varje kväll för att jaga in den lilla krabaten som helst av allt skulle välja att sova i en buske. Tur att de andra är lydiga och går in självmant.
 
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 6 till
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Våra lämnade boet igår.
[video]
Roligt att de väljer vedhögar var de än är i Sverige!
 
Jonas Persson
FreQa FreQa skrev:
Roligt att de väljer vedhögar var de än är i Sverige!
Koltrasten, "Var det inte något om att bygga boet på en grenklyka?"
 
  • Gilla
FreQa
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Så här ränner jag runt varje kväll för att jaga in den lilla krabaten som helst av allt skulle välja att sova i en buske. Tur att de andra är lydiga och går in självmant.
[video]
Gillar hon mat? Vi tränade upp första kullen dvärgkochin att komma när man ropar "MAT" men då hade vi en smart och social tupp.
 
FreQa FreQa skrev:
Gillar hon mat? Vi tränade upp första kullen dvärgkochin att komma när man ropar "MAT" men då hade vi en smart och social tupp.
Nej, mat duger inte som lockbete, det är just inget som kan lura den här hönan. Man får se det positiva med lite kvällsmotion iaf :rofl:
 
Lill72 Lill72 skrev:
Nej, mat duger inte som lockbete, det är just inget som kan lura den här hönan. Man får se det positiva med lite kvällsmotion iaf :rofl:
Testat majs? Våra blir fullkomligt galna när de får det. Banan kan funka men lite dyrt och kladdigt.
 
Kokt spaghetti?
 
FreQa FreQa skrev:
Testat majs? Våra blir fullkomligt galna när de får det. Banan kan funka men lite dyrt och kladdigt.
Ja, majs är de helt galna i! Men den här illbattingen går inte på det när det är läggdags tyvärr. Med våra gamla brahma höns behövde man bara knacka på en kastrull så kom de springande. Men så var de ju matglada också.
 
  • Gilla
  • Haha
ClasseClas och 4 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Kokt spaghetti?
Funkar så där på de här hönorna, de är inte så väldigt matglada som andra jag haft.
 
Närbild på en glänsande grönblå fluga på gröna blad, detaljerade vingar, stora ögon, naturlig bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skulle bli en bild på en humla. Blidde en fluga. Lucilia sericata kallar jag den. Därför att spyfluga låter lite räligare.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
Snigla och 6 till
  • Laddar…
Maria T
B Bombus pratorum skrev:
[bild]

Skulle bli en bild på en humla. Blidde en fluga. Lucilia sericata kallar jag den. Därför att spyfluga låter lite räligare.
De är granna när en kommer nära; det grönglittriga och de stora ögonen. Undrar varför så många hatar flugor? Jag viftar bort dem om de irriterar mig när jag äter men skulle aldrig få för mig att slå ihjäl dem.
 
  • Gilla
Abies koreana och 1 till
  • Laddar…
Blåmes på gren, gula och blå färger, naturlig bakgrund, dagtid, ser nyfiken ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ja, en tekniskt katastrofal bild. Fel kamera med fel objektiv på fel plats. Men det är ändå en bild på en av mina älsklingar. Året runt håller de små gulblå mig sällskap med kvitter och liv och underhållning. Och så jobbar de gratis för mig och håller insekterna på en lagom nivå. Ungefär en gång i minuten levererar föräldrarna en insekt till ungarna i holken. Det blir många, många insekter under en säsong.
 
Redigerat:
  • Gilla
Snigla och 10 till
  • Laddar…
EddieHansson
Grön spindel med skugga på mörk bakgrund, detaljrik, närbild, lysande exoskelett, åtta ben, insektsjägare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Snigla och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.