167 635 läst · 1 400 svar
168k läst
1,4k svar
Djur i trädgården, höns, kaniner, ödlor, grodor, igelkottar m.fl
Fick besök av herr ekoxe den 17 juni och han klättrade upp I en björk med en farlig fart. Sex dagar senare (23 juni) hittade jag fru ekoxe simmande i min vattentunna och hon blev buren till samma björk och hon gav sig iväg uppåt med stora steg. Kanske han väntade där uppe? Jag bor utmed Smålands ostkust
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Sonen råkade titta upp från en sen lunch och upptäckte en taggig inkräktare. Kattmaten i bakgrunden är till kottarna som får lite varje kväll. Uppenbarligen ville en inte vänta utan sniffade sig fram till påsen och brydde sig inte om att den var inomhus
Blir till att stänga altandörren framöver…
Blir till att stänga altandörren framöver…
Logga in
Skapa konto
Sjöflickslända, Enallagma cyathigerum
En drygt tändsticksstor liten flickslända, ändå en toppredator på insekter så ännu ett viktigt djur för att hålla balansen i naturen. Äter mängder av insekter både i vattnet och sen på land som fullvuxen. Jag har nog uppåt ett hundratal på ängen. De patrullerar i gångarna jag klippt över ängen så när jag går där känner jag mig som King Kong på Manhattan som går mellan höghusen och ser ner på helikoptrarna runt knäna. Men denna film slutar lyckligt. Här lever helikoptrar eller apor i total harmoni.
I förrgår natt hade vi en grävling som kom och åt körsbär med sin kompis - en räv. När de såg att vi tittade sprang båda iväg, men efter en stund var båda tillbaka. Helt uppenbart kände de varandra väl. Någon mer med liknande erfarenheter? Har aldrig sett något liknande och är rätt van vid djur på tomten.
Såg en dokumentär om just det beteendet. De jagar tillsammans. Spännande och kul att du får se det!M MrsForest skrev:I förrgår natt hade vi en grävling som kom och åt körsbär med sin kompis - en räv. När de såg att vi tittade sprang båda iväg, men efter en stund var båda tillbaka. Helt uppenbart kände de varandra väl. Någon mer med liknande erfarenheter? Har aldrig sett något liknande och är rätt van vid djur på tomten.
Medlem
· Västmanland
· 454 inlägg