167 084 läst · 1 394 svar
167k läst
1,4k svar
Djur i trädgården, höns, kaniner, ödlor, grodor, igelkottar m.fl
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
vcx
Byggnovis
· Göteborg och Bohus län
· 329 inlägg
vcx
Byggnovis
- Göteborg och Bohus län
- 329 inlägg
Hade den här på besök i trädgården idag. Mycket fåglar nu, för igår var tranfamiljen tillbaks (antar att det är samma som förra året). Jag gissar friskt och säger att detta är en kungsörn.
Visa bilaga 517805
Inte bara ställning till sågen.
Inte bara ställning till sågen.
Just nu är poolen torrlagd så det hjälper inte riktigt. Men nu de senaste dagarna har det minskat i antalet i poolen, så jag hoppas att de håller sig till godo med trädgårdsdammen dit de blir förvisadeStaffans2000 skrev:
Inte riktigt i trädgården, men i lilla skogen i närheten. Så söt att jag inte kunde låta bli att visa…..
Tyvärr lade den sig på ett dumt ställe precis vid stigen där det cyklas mtb och är mycket hundar, så jag flyttade försiktigt in den i buskarna och när jag kollade lite senare hade mamma kommit förbi och hämtat den till ett säkrare ställe.
Hur är det nu med människolukt? För fåglar spelar det ingen roll, men för rådjur? Tog bajspåsar (oanvända!) på händerna för säkerhets skull….
Tyvärr lade den sig på ett dumt ställe precis vid stigen där det cyklas mtb och är mycket hundar, så jag flyttade försiktigt in den i buskarna och när jag kollade lite senare hade mamma kommit förbi och hämtat den till ett säkrare ställe.
Hur är det nu med människolukt? För fåglar spelar det ingen roll, men för rådjur? Tog bajspåsar (oanvända!) på händerna för säkerhets skull….