166 788 läst · 1 394 svar
167k läst
1,4k svar
Djur i trädgården, höns, kaniner, ödlor, grodor, igelkottar m.fl
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
I sommar har vi ladusvalor som byggt bo i garaget.
(porten är fortfarande inte monterad)
Men det blir förvånansvärt lite skit på bilen.
Vi ser ju svalorna flyga ut och in var femte minut.
Så här ser boet ut i mörkret. Ögonen på mamman och en unge syns i alla fall där uppe:
(porten är fortfarande inte monterad)
Men det blir förvånansvärt lite skit på bilen.
Vi ser ju svalorna flyga ut och in var femte minut.
Så här ser boet ut i mörkret. Ögonen på mamman och en unge syns i alla fall där uppe:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 397 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 397 inlägg
Larvernas svar på marsvin? Skämt åsido, jag har också sett, och flyttat på, ett antal svarta (svartbruna i vissa fall) lurviga frärilslarver, och har inte tänkt på det så mycket förrän nu när jag ser ditt foto. Vi har väldigt mycket träd där vi bor, på tomten och i området i övrigt - stora ekar (fladdermöss bor här!) och lönnar, även aspar, alar och rönnar, gran och tall. Min favoritsajt som jag brukar kika på när jag vill identifiera ett kryp www.entomologi.se gav ingen hjälp denna gång, men enkel sökning på "lurvig/luden/hårig svart larv" så kommer de flesta träffar, i alla fall för mig, att påstå att det är en larv av arten Rostvinge, alternativt Igelkottspinnare. Otroligt söt är den i alla fall.KnockOnWood skrev:
Nässelfjäril känner nog alla igen, vanlig i våra trädgårdar
Men så såg jag denna som värmde sig på stenarna vid dammen. Den var så mycket mindre än arten men det var absolut en nässelfjäril där de bakre vingarna var helt förkrympta, en tråkig syn
Logga in
Skapa konto
Men så såg jag denna som värmde sig på stenarna vid dammen. Den var så mycket mindre än arten men det var absolut en nässelfjäril där de bakre vingarna var helt förkrympta, en tråkig syn
Logga in
Skapa konto
Detta är andra sommaren i huset och jag har nu förstått att fåglarna har väldigt svårt att förstå att de inte kan flyga in i vårt uterum, redan 2 som fått sätta livet till. Vad hade ni satt upp som är snyggt men ändå fyller syftet?
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Markiser fungerar också, nerfällda alltså.