26 449 läst · 223 svar
26k läst
223 svar
Diskussioner om 3d program/3d skrivare
Nu är "locket" färdig, ser ganska bra ut, känns jävligt stabilt. fast ~3mm kanter kanske är lite tjockt?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tror inte du pressar ut för lite filament eftersom bilden ovanifrån på det du printat inte visat några gap.
Första lagret kan se ut som dit om munstycket ligger för nära. Skriv ut en figur som är något lager hög och titta när den skriver första lagret så inte munstycket pressar mot bädden.
Första lagret kan se ut som dit om munstycket ligger för nära. Skriv ut en figur som är något lager hög och titta när den skriver första lagret så inte munstycket pressar mot bädden.
Vad för gap menar du?H Hochiha skrev:
Har ingen plats nånstans att hålla på med trä. Sedan så kommer jag inte springa å sniffa lådan hellerH hyggabus skrev:
Vill slippa ha bestiken i överskåpet brevid spisen, men det skulle gå åt nästan en hel rulle plast för ena delen :/
Lite jox med maskinen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
kan bara hålla med, ett klart skapat behov och en dåligt anpassad produkt för att printa. Tror knappast den kommer att var plan i botten heller. Denna typ av maskiner skapar ett material som är kapillärt med och det blir en ojämn yta som är svår att hålla ren, det blir bara äckligt. . Det finns formsprutade besticklådor i blank plast att köpa färdiga för bråkdelen av vad en rulle PLA filament kostar.H hyggabus skrev:
Hade det funnits att köpa till mina lådor, så hade jag köpt det för 6 år sedan när de körde stambyte och fuckade upp allt i köket med nya lådor osv. Därför tittar jag på andra sätt att få besticklådorF fsn skrev:kan bara hålla med, ett klart skapat behov och en dåligt anpassad produkt för att printa. Tror knappast den kommer att var plan i botten heller. Denna typ av maskiner skapar ett material som är kapillärt med och det blir en ojämn yta som är svår att hålla ren, det blir bara äckligt. . Det finns formsprutade besticklådor i blank plast att köpa färdiga för bråkdelen av vad en rulle PLA filament kostar.
Köpa blanka plastskivor och limma med aceton eller cyanakrylat?G GargamelSE skrev:
Fråga en möbelbyggarintresserad privatist här på byggahus om hen inte kan hyvla till några finlemmade ekbitar på ca 8mm tjocklek och stifta ihop det själv?
Eller min favoritmetod.... TIG-svetsa det i rostfri 2mm plåt.
Börja med en sak i taget, dvs standardinställningar och tweaka första lagret.G GargamelSE skrev:
https://help.prusa3d.com/en/article/first-layer-issues_1804#:~:text=If%20the%20nozzle%20is%20too,no%20plastic%20can%20be%20extruded
Här har du lite bilder som visar hur strängen ska se ut precis när den pressas ut
https://help.prusa3d.com/en/article/first-layer-calibration_112364/
Jag gjorde en liten "testplatta" och skrev ut. Den såg mycket finare ut efter rengöringen än innan.H Hochiha skrev:
På den sidan som står "front" är mot "framsidan" av skrivaren, för att veta vad som är vad på undersidan efterår.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Underlaget är inte helt jämnt utan bädden verkar vara lite högre närmast i bild på det övre fotografiet, men det spelar nog bara roll om du skriver ut något högt med smal bas. Skriv på och testa, brukar va kul att kunna prototypa saker själv
Är övre sidan bättre än nedersta halvan? Och över/vänster bäst av alla 4 hörnen? ( Så tolkar jag dig nu)H Hochiha skrev: