26 441 läst · 223 svar
26k läst
223 svar
Diskussioner om 3d program/3d skrivare
Största bekymret med det här "hålet", var inte att rita upp den...
Utan när jag väl var klar efter nån minut, så började jag leta, var sparas den...
Körde igång 2 parallella sökningar på datorn som segade ner allt ännu mer...
När jag insåg att jag började gå bet, provade jag en helt klassisk googling på "Fusion360 default save location" och voilá - i molnet...
Man lär så länge man lever.
Utan när jag väl var klar efter nån minut, så började jag leta, var sparas den...
Körde igång 2 parallella sökningar på datorn som segade ner allt ännu mer...
När jag insåg att jag började gå bet, provade jag en helt klassisk googling på "Fusion360 default save location" och voilá - i molnet...
Man lär så länge man lever.
Nån som vet hur jag kan skicka 2 st body's från Fusion 360 till cura för att skriva ut mitt lock och ask/fodral samtidigt?
Kommer ta tid med 0.2mm munstycke (testade slice på locket) 5.5 timme för bara den
Jag kanske iof inte har 0.2mm, ska strax bygga ihop köksbordet och skrivaren
Kommer ta tid med 0.2mm munstycke (testade slice på locket) 5.5 timme för bara den
Jag kanske iof inte har 0.2mm, ska strax bygga ihop köksbordet och skrivaren
Jag använder 3d-skrivare som ett verktyg på jobbet för att prova ideér och bygga prototyper. Detta har sen gått vidare och blivit riktiga plastdetaljer serieproducerade i verktyg.
jag har också ritat och printat några mindre grejer själv, då oftast i glas eller kolfiberarmerad polyamid. Att producera nåt som håller i PLA känns tveksamt. Men vad har ni era skrivare till? Detta är saker som jag faktiskt behöver men efter lite letande så hade jag kunnat köpa dom på stan för 35kr/st eller bett nån svarva fram dom i aluminium för 100kr/st.
bruksvärdet är ytterst begränsat och de ”projekt” som brukar poppa upp är allt som oftast ytterst tveksamma eller rent skapade behov.
skulle vare sig kunna motivera eller vilja ha en själv hemma.
jag har också ritat och printat några mindre grejer själv, då oftast i glas eller kolfiberarmerad polyamid. Att producera nåt som håller i PLA känns tveksamt. Men vad har ni era skrivare till? Detta är saker som jag faktiskt behöver men efter lite letande så hade jag kunnat köpa dom på stan för 35kr/st eller bett nån svarva fram dom i aluminium för 100kr/st.
bruksvärdet är ytterst begränsat och de ”projekt” som brukar poppa upp är allt som oftast ytterst tveksamma eller rent skapade behov.
Redigerat:
Verktygstokig
· Halland
· 7 617 inlägg
Jag är den enda jag umgås med som har svarv..F fsn skrev:Jag använder 3d-skrivare som ett verktyg på jobbet för att prova ideér och bygga prototyper. Detta har sen gått vidare och blivit riktiga plastdetaljer serieproducerade i verktyg.
Köpte en anet a8 tillsammans med en kompis. Totalt investerade vi 600kr var..
Skriver mest ut spelpjäser som försvunnit och liknande, och lite spånstosar till vectrex och till mig själv. Självklart skulle detta gå att göra på annat sätt men är faktiskt rätt smidigt, och fullt tillräckligt hållbart i pla.
Verktygstokig
· Halland
· 7 617 inlägg
Vad skriver du ut med?G GargamelSE skrev:
På vad?
Jag har en vanlig glasskiva (fönsterglas) och hårspray från Ica.. men skriver bara ut pla, kör med några mm brimm
Den svarta grejen som kommer med skrivaren förmonderad.Frustrator skrev:
Kör med PLA.
Gjorde precis en brim i Cura.
Läste nånstans att kanske köra med cold bed och inte köra på 60 grader som jag testat med.
Snart lunch (middag), gör nåt försök igen efter, bara locket skulle ta strax över 4 timmar och resten av asken typ 18 timmar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Halland
· 7 617 inlägg
Avståndet platta -> skivarhuvud kalibrerat?
Jag kör alltid med varm bädd..
Jag kör alltid med varm bädd..