26 559 läst · 223 svar
27k läst
223 svar
Diskussioner om 3d program/3d skrivare
Tror höger övre/mitten av högersidan på bild 1 är precis lagom. Vänster övre ser ut som att filamentet inte riktigt når ner när det pressas ut (och nedre hö/vä att munstycket blockeras för att det är för nära)
Men det är inte så extremt kinkigt så länge resten av lagren blir bra, och det verkar de bli nu.
Men det är inte så extremt kinkigt så länge resten av lagren blir bra, och det verkar de bli nu.
Talar du om denna bild?
H Hochiha skrev:Tror höger övre/mitten av högersidan på bild 1 är precis lagom. Vänster övre ser ut som att filamentet inte riktigt når ner när det pressas ut (och nedre hö/vä att munstycket blockeras för att det är för nära)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
H Hochiha skrev:Tror höger övre/mitten av högersidan på bild 1 är precis lagom. Vänster övre ser ut som att filamentet inte riktigt når ner när det pressas ut (och nedre hö/vä att munstycket blockeras för att det är för nära)
Det är helt tvärtom.. nedre högra är för hög vilket gör att plasten inte pressas ner i bädden och binder ihop ordentligt.. större delen av övre vänstra är exakt så det ska se ut när du skriver ut på bädden som följer med skrivaren.
EDIT... Jag trodde du menade bilden som gargamel skickade sen.. men är det första bilden så stämmer det du skriver
Krångligt när det är olika bilder..
Har du rattar under, som på 3an?G GargamelSE skrev:
Jag följde denna guiden:
https://m.all3dp.com/2/ender-3-bed-leveling-all-you-need-to-know/
Justerade så det kändes lite motstånd i pappret och gick runt nåt varv för efter att kolla så sista justeringen inte påverkat nåt av de andra hörnen märkbart.
Tog 5min kanske.
Det är så jag har gjort, och ja, stora rattar D) under.FredrikR skrev: