D Dilato skrev:
På min Bosch hamnar tabletten i en liten korg på framkanten av övre diskkorgen när luckan öppnas.
Man kan lägga den där själv om man har problem med luckan.
Okej! Så ser min ut, löser inte tabletten av sig för snabbt om man lägger den där?

• Diskmaskin inuti med en blå hållare för disktabletter på översta hyllan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Alfredo Alfredo skrev:
Fast då börjar den lösas upp tidigare än det är tänkt. Det kanske kvittar i praktiken men det blir inte riktigt samma sak som att lägga den i facket.
Sant, men om alternativet är att den aldrig kommer ut i maskinen så....

• Gilla
MONTREAL och 2 till
  • Laddar…
P Pellzor skrev:
Okej! Så ser min ut, löser inte tabletten av sig för snabbt om man lägger den där?
Testa. Blir disken ren så fungerar det tillräckligt bra. Jag gissar att det gör det.

• Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Testa. Blir disken ren så fungerar det tillräckligt bra. Jag gissar att det gör det
Jo jag ska testa, lite svårt bara när en maskin tar 3tim haha

Så hör ser min maskin ut.

D Dilato skrev:
Så hör ser min maskin ut.
[video]
Aa det är ju uppenbarligen fel på min lucka, seg som fasiken är den, mest troligt fjädern

P Pellzor skrev:
Aa det är ju uppenbarligen fel på min lucka, seg som fasiken är den, mest troligt fjäder
Nej min är nog lika seg att öppna manuellt om jag låst den.
Ditt problem är nog öppningsmekanismen i sig, eller dess styrning.

P Pellzor skrev:
inte om du använder inplastade tabletter

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
P Pellzor skrev:
Jo jag ska testa, lite svårt bara när en maskin tar 3tim haha
För att diska en maskin, verkligen bara skit med det. Måste finnas någon form av inställning för kortare tid. Vår går att ställa om i tid, frugan kör nu bara 30 min och vanligt program.

• Haha
returen
  • Laddar…
  • Gilla
Ossian K Olsson och 1 till
  • Laddar…
C
D Dilato skrev:
Ditt problem är nog öppningsmekanismen i sig, eller dess styrning.
Min lucka är, som din också ser ut att vara, lite som en musfälla - lite trixigt ibland att få den att fastna i stängt läge. Inte för att fjädern är särskilt stark, men den löper ändå lätt när den flippar upp.

Om man tror det är något tjall med öppningsmekanismen är den hur som helst lätt att komma åt genom att skruva loss skruvarna på sidorna av luckan så kan man lossa hela frontpanelen. Åtminstone om det är liknande modell som våran. Glöm inte att dra ur strömsladden först bara!

P Pellzor skrev:
Aa det är ju uppenbarligen fel på min lucka, seg som fasiken är den, mest troligt fjädern
nu vet jag ju inte vad du uppfattar som segt men i mitt tycke så är det lätt att flytta locket åt båda hållen och om man släpper det halvvägs så går det igen av sej självt

Har du mycket kalk i vattnet så hade jag kört maskinen med 2 matskedar citronsyra.

Lägg tabletten i botten av maskinen.

A Alexn72 skrev:
Har du mycket kalk i vattnet så hade jag kört maskinen med 2 matskedar citronsyra.
Jag har lite kalk men gör ändå det runt en gång i månaden.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.