cimg05393ec.jpg

Med tanke på avståndet till marken bör du kunna lasta in minst 10 ton innan fjädrarna bottnar. ;) ::)

ejwbegysv skrev:
16000mil.. sommar + vinterdäck, c-lås, servo, lastbilsreggad, drag, besiktigad 0ch skattad..

Ganska ok skick.. dock lite rost på några ställen..

Jag såg annonsen samma minut som den kom ut på blocket :)
HELT OK!
[smiley=thumbsup.gif]GRATTIS, till fyndet.
Skulle du mot förmodan hitta en till i samma prisklass så meddela mig. ;)

Haha.. visst..

Det ska vara en Ford Transit med förstärkta bladfjädrar, då är det bara att köra in lastpallarna direkt ;)
byggbil.jpg

Kör en MAzda 626 - 98, Ingen jättelastutrymme men de duger.. Får dra 1600 kg på kroken, De ett stort o tungt släp.. :) Körde hem all gips, golvspån o alla reglar till badrumsrenoveringen i ett svep.. Med lite matematik på gipsens vikt kom jag upp i ca 1400 kg lastat på släpet.. Lite övervikt men de får man ta.. ;D ;D

ejwbegysv skrev:
[quote author=MathiasS link=1124526774/30#59 date=1138424934]Oj, det lät billigt? Inte lika coolt som en Transa förstås, men bilen är ju nästan nytillverkad (-95). En bra grej med dom där är ju iaf att det går utmärkt att lyfta en europall rakt in baken på den...

Hur långt har en sån där gått när den är så billig?

16000mil.. sommar + vinterdäck, c-lås, servo, lastbilsreggad, drag, besiktigad 0ch skattad..

Ganska ok skick.. dock lite rost på några ställen..

Jag såg annonsen samma minut som den kom ut på blocket :)

Lastbredd : 1620mm
Lastbredd vid hjulhusen : 1220mm
Lastdjup : 2405-2485mm
Lasthöjd : 1415mm

HELT OK![/quote]

Det måste ju vara ett riktigt kap - iallafall så är det ju riktigt mycket bil för pengarna!

Peugeot 807 med drag :cool:

Dumpa alla säten och man får in en enkelsäng, liggande.
Eller en ytterdörr :)

Takräcket är alltid med (barnvagnshandtaget på taket av 807:an, Citroën C8
och Renault Espace har det också).

Lecablock får gå på släp.

Det finns ju en del lite större bilar som man kan använda annars?!  ;D
Notera gärna skåpbilen som "fastnat" under den lite större bilen. Detta skulle kunna vara en perfekta familjebilen?!

• litenbil.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Matte B skrev:
Detta skulle kunna vara en perfekta familjebilen?!
::) Var fäster man takräcket och cykelhållaren? :-/

Immobil skrev:
[quote author=Matte B link=1124526774/60#70 date=1138975239]Var fäster man takräcket och cykelhållaren?
Givetvis undertill. Man bara på knappen för fjärrmanövrering av hissen åker upp 5-6 meter hämtar cyckeln och ner igen ;D :cool: Men då blir det inget takräcke förståss ::) :p

En traktor i bil kostym :D

Cheva pickup 4x4 74 med manuell låda och lågväxel.
har vart med om både de ena och de andra! men den tål lite vanvård ;D
perfekt att lasta på en hel lastpall på flaket :cool:

film
http://media.putfile.com/Volvo-eaten-by-chevy

pick.jpg

RoTe
Såg denna bilen idag, antagligen sa polisen FY FY så den överentusiastiske byggherren/damen fick gå och hämta en till bil. ;D

yberlass.jpg

Notera gipsskivorna som sticker ut bak, det är några stycken plus att det var mer bråte i den.

Jag får lasta 780kg i skåpet på min.. + 2 ton på dragkroken :)

RoTe skrev:
Såg denna bilen idag, antagligen sa polisen FY FY så den överentusiastiske byggherren/damen fick gå och hämta en till bil. ;D

Notera gipsskivorna som sticker ut bak, det är några stycken plus att det var mer bråte i den.

Ungefär sådär såg det ut när ett par glada gossar hämtade 1600kg tegelstenar förra året. Det var till och med sten i handskfacket....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.