Bigfoot skrev:
Har man ingen bra bil så kan man ju göra som en kille jag såg på byggmax häromdagen. Han lastade brädor under bilen och fäste dom i bogseröglorna.
Har sett att folk med King cab, B2600, Hilux och liknande med 1½-hytt och "uschligt" flak..........men däremot skaplig markfrigång gör så.
 
Tack för länken i min tråd ang byggbil Detta ämne är ju tydligen intressant map antalet svar. Har preferenserna ändrat sig sedan förra året ang byggbilar?

Jag puttar upp tråden :)

larsu

 
Jag kämpar fortfarande med en Ford Focus, så mina preferenser har inte ändrat sig. Lite liten men den får funka, tur att man har dragkrok.
 
larsu skrev:
Har preferenserna ändrat sig sedan förra året ang byggbilar?
Nej, en Transit är fortfarande det optimala valet.
 
galento
Hej,skaffade i höst en pickup,har alltid gillat jänkar pickuper med V8.Det blev en Cheva 2500 4x4 med långa 8 fotflaket som från början var tung lastbil men nu "nedtagen" till lätt lastbil.Och med fyrhjulsdriften kan jag ta denna till skogen istället för traktorn om jag skulle vilja åka och röja lite.Jag hoppas vi får mkt nytta av denna och den är även skön att åka i som "bruksbil".
 
Jag håller fortfarande på min renault trafic, den är ju redan inskolad som byggbil av skanska i 10 år :).
 
ByggaNytt skrev:
Nej, Transiten är numer utbytt mot ett större släp!

[länk]
Ja det kommer ju en tid när man mest håller på med småfjams och helt enkelt inte behöver en riktig bil. Handduksknoppar till badrummet, spika upp tavlor etc kräver ingen baklyft..... ;)
 
Jäkligt svårt är det.

Jag fick handjaga mina 1,5 ton grus och det är väl just det du kommer ihåg också...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.