Bild 3 om produkten på Amazon https://amzn.eu/d/1Mo3WAq :

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Aja
såklart den misssde jag - så annars hade min idé funkat ?O olof63 skrev:
Den där transformatorn ser rätt suspekt ut hos amazon.
Dels är det växelström ut. men på sista bilden står det att röd ledare är plus och blå minus...
På anslutningskabeln står det att den har arean 0,5 kvmm (syns på första bilden). Jag har för mig (men kan ha fel) att föreskrifterna säger att en anslutningskabel skall vara minst 0,75 kvmm. Möjligt att man kommer undan om kravet är lägre i något annat EU land.
Formen på transformatorn är misstänkt likt en vanlig järnkärnetransformator, ändå hävdar de att den har överbelastningsskydd osv. Det kan man lite krystat säga att de flesta transformatorer har, lindningen brinner av vid överbelastning.
Sedan är ju sista bilden av hur lätt den är att installera direkt skrattretande, stor ful svart klump på det mest iögonfallande stället man kan hitta i ett rum.
Dels är det växelström ut. men på sista bilden står det att röd ledare är plus och blå minus...
På anslutningskabeln står det att den har arean 0,5 kvmm (syns på första bilden). Jag har för mig (men kan ha fel) att föreskrifterna säger att en anslutningskabel skall vara minst 0,75 kvmm. Möjligt att man kommer undan om kravet är lägre i något annat EU land.
Formen på transformatorn är misstänkt likt en vanlig järnkärnetransformator, ändå hävdar de att den har överbelastningsskydd osv. Det kan man lite krystat säga att de flesta transformatorer har, lindningen brinner av vid överbelastning.
Sedan är ju sista bilden av hur lätt den är att installera direkt skrattretande, stor ful svart klump på det mest iögonfallande stället man kan hitta i ett rum.
Att hänga på en (trådlös)dimmer på primärsidan kan vara lite vanskligt. Det är inte alltid dimmerelektroniken står pall för den induktiva belastningen från en järnkärnetrafo.
Vill du knåpa ihop något med nexa-grejor så kan du använda LDR-075, koppla den till sekundärsidan på en nätdel som ger likspänning 12-24 V.
Max belastning ca 70 W.
Vill du knåpa ihop något med nexa-grejor så kan du använda LDR-075, koppla den till sekundärsidan på en nätdel som ger likspänning 12-24 V.
Max belastning ca 70 W.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Plejd, Dali, LED, trafo?
El -
Gemensam nolla trafo spotlight och rgb strip led?
Belysning -
Vattentät och värmetålig LED strip med trafo
Säljes, Uthyres & Skänkes -
3 mLed strip för bastu (eller utomhus) med trafo för RF fjärrkontroll
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Philips hue relä med dimmer för led trafo?
Villalarm & Hemautomation