peternicklas
Bo.Siltberg skrev:
Kanske bör kontra med ett exempel på personal hos PostNord som sköter sitt jobb också. Grannen väntade paket som behövde kvitteras och skrev en lapp på låda om att ringa mig eftersom han själv inte kunde vara hemma, och det gjorde hon! Det var i och för sig ett företagspaket.
Som tur är så är det stora flertalet väldigt duktiga. MEN det räcker med några få som missköter sig.
Har tidigare haft väldigt bra erfarenheter av alla transportföretag.
 
Jaha, då var det dags igen. Schenkers sida säger sig ha aviserat en försändelse till mig för en vecka sedan. Har (som vanligt) inte fått någon avisering så grejerna jag har bråttom att få hem. Känns minst sagt onödigt att de redan legat en vecka på terminalen här :thumbdown:
 
Schenker: Nybyggd villa med grovplanerad tomt. Beställer transport och inbärning av ett hörnbadkar. Väntar in bilen, han kliver ut, tippar ut paketet i leran och ska åka. -"Vänta nu, jag har ju betalat för inbärning till hall!". Hade kollat det med kundtjänsten innan.

Han tittar på de 15 metrarna med lera och säger helt iskallt -"Ja men det går ju inte. Å du, ha en bra helg!".

Sedan fick jag baxa in karet själv. Har aldrig saknat ett handeldvapen så mycket som då.
 
Profossen skrev:
Schenker: Nybyggd villa med grovplanerad tomt. Beställer transport och inbärning av ett hörnbadkar. Väntar in bilen, han kliver ut, tippar ut paketet i leran och ska åka. -"Vänta nu, jag har ju betalat för inbärning till hall!". Hade kollat det med kundtjänsten innan.

Han tittar på de 15 metrarna med lera och säger helt iskallt -"Ja men det går ju inte. Å du, ha en bra helg!".

Sedan fick jag baxa in karet själv. Har aldrig saknat ett handeldvapen så mycket som då.
Mina sympatier tillfaller helt till chaufförens favör.
Det får väl finnas drägliga förhållande för att kunna utföra jobbet !!! :eek:
15 meter lerväg var väl att förvänta sig lite för mycket.....

Om det hade varit 2 meter oskottad snö, hade du även då tyckt att det var chaufförens jobb att skotta sig fram ???
 
  • Gilla
hsd och 2 till
  • Laddar…
Bra att vi inte kan skaffa oss handeldvapen hur som helst i Sverige.
 
  • Gilla
hsd
  • Laddar…
Du, om jag betalar för inbärning och villkoret är att jag är med och hjälper till, då tycker jag fan i mig att chauffören kan lätta på ändan och bära ena änden av paketet... Så bara för att det inte gick att dra en pallyft fram till dörren så skulle paketet dumpas av i tomtgräns, menar du?
 
Y
Har dålig erfarenhet av DHL när dom ska köra ut paket.

Första paketet
Dom förvarnade inte att dom var påväg ut.
Lämnade ingen lapp eller något.
Jag såg statusen på webben kort efter deras försök.
Jag ringde och fråga om inte lastbilen var i stan då dom nyligen försökt, men då hade dom lyckats köra 7 mil tillbaka till kontoret på 20minuter.
Dom sa då att dom gör nytt försök dagen efter om jag kan hålla mig hemma hela dagen.

- Svarade nej och åkte 7 mil enkel resa för att hämta i Göteborg.
Såg ett hål i kartongen, men nekades att titta in i hålet förrän jag skrev under papper.
-protesterade tills hon motvilligt skrev på lappen att ett hål fanns.
Skrev under, bar till bilen, kollade in och såg skada på godset.
Gick in och påpekade det och dom hade då mage att säga "men vi vet ju inte om det uppstod före eller efter du tog paketet"... #!¤"#%"#¤#"!¤"

Andra paketet
Samma sak igen. påstått försök utan förvarning och utan lapp efteråt.
Frågade om dom kunde lämna till lokal ombuds-butik, men icke.
Åkte 7 mil för att hämta.
Skada på paketet. Denna gång oskadd innehåll.

Kommer inte handla av butiker som använder sig av DHL-leverans till dörr.
 
Profossen skrev:
Du, om jag betalar för inbärning och villkoret är att jag är med och hjälper till, då tycker jag fan i mig att chauffören kan lätta på ändan och bära ena änden av paketet... Så bara för att det inte gick att dra en pallyft fram till dörren så skulle paketet dumpas av i tomtgräns, menar du?
Ja, absolut det tycker jag eller så får du väl själv hämta det vid ett utlämningsställe. :D
 
  • Gilla
Elkludde
  • Laddar…
Ironi går fram dåligt på internet, men jag håller tummarna för att du inte på riktigt menar att företag som säljer en tjänst (inbärning) ska ha rätt att strunta i det bara för att det inte var hårdyta från lyft till dörr... Speciellt inte när man ringt innan och kollat att det ska gå bra (y)
 
Profossen skrev:
Ironi går fram dåligt på internet, men jag håller tummarna för att du inte på riktigt menar att företag som säljer en tjänst (inbärning) ska ha rätt att strunta i det bara för att det inte var hårdyta från lyft till dörr... Speciellt inte när man ringt innan och kollat att det ska gå bra (y)
Professorn du har totalt fel i din inställning,det är klart att det skall gå att kör truck från bilen och till närmaste avställning
 
Ja, naturligtvis, så dumt av mig. Låt mig passa på att å allas vägnar här i tråden ödmjukast be de goda företagen om ursäkt för de orimligt höga förväntningar vi ställer på dessa illustra speditörer, vars måluppfyllelse endast överträffas av japanska snabbtåg och NASA.
 
Profossen skrev:
Ja, naturligtvis, så dumt av mig. Låt mig passa på att å allas vägnar här i tråden ödmjukast be de goda företagen om ursäkt för de orimligt höga förväntningar vi ställer på dessa illustra speditörer, vars måluppfyllelse endast överträffas av japanska snabbtåg och NASA.
Varför tar du dig friheten att vara talesperson för mig, en av deltagarna i tråden?

Att speditörer och fraktare många gånger rundar hörn och kanske till och med bluffar och ljuger. Det kan säkert hända då och då.
Det är kanske heller inte så att dom kräver att kunna köra med palltruck ända fram men, som du själv skriver, att bära tunga paket på en lerig väg , kan handla om ett arbetsmiljöproblem.
Vem skulle ta ansvaret om personen ifråga halkar och skadar sig?

Jo, du hade definitivt haft ett medansvar om det var på din tomt. Att kräva en säker och halkfri gångväg är väl inte för mycket begärt eller....?
 
Nu måste jag vara lite messerschmitt... En profoss är väl ingen professor. Det är gammal svenska för polis eller bödel.

För övrigt så utgår jag från att jag alltid får hämta beställt gods på någon fraktterminal därför att DHL eller någon av de andra varit på fel adress vid fel tid och naturligtvis inte telefonaviserat godset som jag alltid beställer. Det gäller både yrkesmässigt och privat och inget som jag ens irriterar mig på längre.

mvh Findus
 
jag har bara goda erfarenheter av DHL,men det kan såklart skilja på olika orter,hur dom hanterar det hela
 
På det mesta jag fått hemkört av DHL så har emballaget varit förstört. Ibland är det trasigt inuti med, ibland inte. Man får helt enkelt utgå från att det kan vara skadat när man väljer frakt av dem. Har lite bättre erfarenhet av Posten och Schenker......
 
  • Gilla
hsd
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.