87 197 läst · 218 svar
87k läst
218 svar
DHL suger bäverpung !!
Hur svårt kan det vara att transportera ett paket från A till B utan att det skall bli skador på paketet.
Måste ju vara något fel på företagsledningen eller de interna "regler" som finns på företaget om de har personal som inte kan klarar detta eller.....
Fick själv varor från ett ventilationsföretag, i somras, transporterat med hemkörning som vi fick hämta med hack och skadad kartong, dock med helt innehåll.
Måste ju vara något fel på företagsledningen eller de interna "regler" som finns på företaget om de har personal som inte kan klarar detta eller.....
Fick själv varor från ett ventilationsföretag, i somras, transporterat med hemkörning som vi fick hämta med hack och skadad kartong, dock med helt innehåll.
Redigerat:
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 inlägg
Jaha, då var vi där igen! SMS av DHL för val av tid för utkörning. Går in på sajten för att boka om, men nej, bara en tid att välja på. Ringer upp DHL, de kör bara ut onsdags eftermiddagar i det området, men det går bra att (göra jobbet som du redan betalat för) och hämta paketet på vår terminal.
Till saken hör att både hela torsdagen och hela fredagen hade jag full möjlighet att "vakta brevlådan", men allt är tydligen på deras villkor! Detta företaget är ett skämt, hur ska man lyckas välja bort dem som transportör när man beställer grejer?
Till saken hör att både hela torsdagen och hela fredagen hade jag full möjlighet att "vakta brevlådan", men allt är tydligen på deras villkor! Detta företaget är ett skämt, hur ska man lyckas välja bort dem som transportör när man beställer grejer?
Om tillräckligt många meddelade företag som enbart har DHL som leverantör att tyvärr kan jag inte handla hos er för att ni enbart erbjuder DHL så skulle det antagligen bli skillnad. Sen tror jag väl inte de andra fraktfirmorna är så mycket bättre, finns en liknande tråd som denna om posten med ;-)norrbottenstorpet skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 9 958 inlägg
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 inlägg
Posten, eller Postnord numera, är på inget sätt felfria, men ändå ljusår bättre än DHL.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 958 inlägg
PostNord kanske har tagit sig i kragen sedan i somras efter all kritik, men innan dess tappade de bort leveranser som aldrig blev återfunna. Hemleveranserna dumpades alltid i närmsta postkontor, supporten ljög och garanterade att postbilen hade varit hemma hos oss och ringt. De hade varken ringt eller varit hemma.hsd skrev:
Senast förra veckan lyckades DHL slarva bort en leverans hem till oss. I stället för att reda ut problemet med leverantören ville de veta av mig hur leveransen var paketerad och vad den innehöll. Jag bad dem vänligt att reda ut problemet med leverantören. Dagen efter kontaktade leverantören mig och skickade via Postnord. Pest eller kolera!
Frågan är om det finns något transportföretag som alltid fungerar bra?
Själv har jag sämst erfarenhet av UPS. Värst var när jag stannade hemma från jobbet en dag för att ta emot en viktig leverans. Jag vet att det kan vara svårt att hitta i området så jag ringer deras kundtjänst och ber dom lämna mitt mobilnummer till chauffören. Hon säger att det inte skall vara nårga problem för chauffören att hitta. Lite senare på kvällen så ändras tracking statusen till typ: "Felaktig adress - åter till terminal". Jag ringer genast kundtjänst och ber dom kontakta chauffören, men de kan de ej eftersom UPS inte utrustat sina chaufförer med mobiltelefon. Jag får snällt åka till terminalen på andra sidan stan för att hämta paketet. Skandal tycker jag!
Själv har jag sämst erfarenhet av UPS. Värst var när jag stannade hemma från jobbet en dag för att ta emot en viktig leverans. Jag vet att det kan vara svårt att hitta i området så jag ringer deras kundtjänst och ber dom lämna mitt mobilnummer till chauffören. Hon säger att det inte skall vara nårga problem för chauffören att hitta. Lite senare på kvällen så ändras tracking statusen till typ: "Felaktig adress - åter till terminal". Jag ringer genast kundtjänst och ber dom kontakta chauffören, men de kan de ej eftersom UPS inte utrustat sina chaufförer med mobiltelefon. Jag får snällt åka till terminalen på andra sidan stan för att hämta paketet. Skandal tycker jag!
Kan bara hålla med. DHL är det absolut sämsta valet av transportör. Jag ligger just nu i en tvist med dem.
De skulle transportera tillbaka en tv för mig som jag reklamerat. Under transporten lyckades de förstöra tvn /krossa den trots att chauffören godkänt den som välemballerad och signerat alla papper.
Jag får inga svar från DHL som nu säger att de tar 1 månad innan de registrerar ärendet som kunden skickat in! Mao, de kör sönder så mycket saker att de är helt helchokade med skadeärenden så de hinner inte längre hantera allt som går sönder!
De skulle transportera tillbaka en tv för mig som jag reklamerat. Under transporten lyckades de förstöra tvn /krossa den trots att chauffören godkänt den som välemballerad och signerat alla papper.
Jag får inga svar från DHL som nu säger att de tar 1 månad innan de registrerar ärendet som kunden skickat in! Mao, de kör sönder så mycket saker att de är helt helchokade med skadeärenden så de hinner inte längre hantera allt som går sönder!
Det var ändå en ganska välvillig tolkning. Själv tror jag att det är så illa att det bara handlar om att få kunder att ge upp. Lyckas de få några % att ge upp så tjänar de miljoner.Rolle85 skrev: