221 496 läst · 1 863 svar
221k läst
1,9k svar
Den stora tråden om släp
min fundering ligger väl typ 30000:- vet inte om det är för dyrt vill ju få släpet sålt samtidigt vill jag ju inte skänka bort det. Finns inga skador på det och det har inte rullat speciellt mycket och förvarats inne i en torr lada.Tomtom79 skrev:Det är ganska svårt med lite tyngre släp. Sällan det dyker upp begagnade på blocket exempelvis och när det väl dyker upp försvinner de ganska snabbt. De är ofta rejält byggda så några års privat användning lämnar inte mycket spår!
Letade länge och väl efter ett 3500kg tippsläp men blev ett nytt istället. 78000:- år 2018, idag kostar samma släp 115000:- så jag skulle nog våga påstå att du kan begära vad du gav för det, om det är i oskadat skick.
Låter billigt. Nu vet jag i och för sig inte vad som ingår så det kanske är i nivå med vad det kostade 2017? Gissar jag rätt om ett nytt går på ca 50 idag?wildeside skrev:
Beror helt på hur bråttom du har förstås. Men skulle jag köpa idag skulle jag hellre ge 30-35 för ett 5 år gammalt utan skador och nybesiktigat än ett helt nytt för 50. Det enda jag skulle räkna som förslitning är däcken som åldras (men inte mycket om det förvaras inomhus), resten är nog i ganska fint nyskick. Det är ofta lite smågrejor som dyker upp med nya släp som man kan tänka sig är åtgärdade på ett begagnat. Billiga kontakter som spricker efter ett år, kablar eller annat som lossnat så ditt släp låter i mina öron som nätt och jämnt inkört
Skulle jag lägga ut mitt Anssems PSX3000-320 skulle det nog bli i krokarna av 25-30kkr. Det är från 2006. Om detta släp är i samma kvalitetsklass (är inte bekant med märket, ursäkta) så borde det finnas mer pengar i det.
Lämmarna ser ju lite flimsiga ut men har det axlar och kopplingsannordning från någon erkänd tillverkare borde begpriset vara bra.
Lämmarna ser ju lite flimsiga ut men har det axlar och kopplingsannordning från någon erkänd tillverkare borde begpriset vara bra.
Jag har igen som helst panik med försäljningen
Däcken är fortfarande godkända och är original däcken som sagt inte rullat 1000 tals mil.
Kommer inte ihåg vad det kosta som nytt men billigt va det inte så mycket kommer jag ihåg.
Kan kolla upp vad det är för axlar med det va inget billigt kina skit iaf, det kollade jag när släpet köptes.
Vet att det va något känt märke, har för mej att det va AL-KO.
Nån som är sugen så är det bara lägga ett bud.
Däcken är fortfarande godkända och är original däcken som sagt inte rullat 1000 tals mil.
Kommer inte ihåg vad det kosta som nytt men billigt va det inte så mycket kommer jag ihåg.
Kan kolla upp vad det är för axlar med det va inget billigt kina skit iaf, det kollade jag när släpet köptes.
Var i landet finns det? Är på jakt efter ett större släp.wildeside skrev:Jag har igen som helst panik med försäljningen
Kan väl säga som så att det finns ett till salu typ 3 mil bort som passar mina önskemål bättre för 33k.wildeside skrev:
Karrock
Renoverare
· Västra Götaland
· 616 inlägg
Karrock
Renoverare
- Västra Götaland
- 616 inlägg
Mitt älskade släp klarade inte besiktningen. Stabilt bygge från 85, men tydligen har axeln efter historiska överlass och svetsning slutligen stumnat till helt dämpningslös, vilket den tydligen inte får vara. Ny axel verkar ligga kring 9000kr.
Någon som har tips på liknande släp; lågbyggt, enaxligt 1300-1500kg totalvikt, manuellt tippbart, flak ca 140*270cm? Som håller och inte kostar en arm och ett ben. Är det fortfarande en grej att åka och köpa öl och släp söder om Östersjön?
Någon som har tips på liknande släp; lågbyggt, enaxligt 1300-1500kg totalvikt, manuellt tippbart, flak ca 140*270cm? Som håller och inte kostar en arm och ett ben. Är det fortfarande en grej att åka och köpa öl och släp söder om Östersjön?