218 596 läst · 1 863 svar
219k läst
1,9k svar
Den stora tråden om släp
Hus tomte
Verktygstokig
· Södra Stockholm
· 590 inlägg
Hus tomte
Verktygstokig
- Södra Stockholm
- 590 inlägg
Borde jag ju ha tänkt på. Men alla hästarna var inte inne just då...useless skrev:
Mitt BE var mycket "lättare" att fixa, behövde inte tänka på något släp eller hur jag skulle få dit det. Körde upp för buss och fick så att säga både lastbil och BE på köpet. Men numera är det bara BE som går att "använda" när de har krånglat till det så mycket med lastbil och buss....
Jag har utnyttjat möjligheterna till övningskörning till fullo.useless skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threads/recensera-min-lastning.377095/page-24#post-4020725
Att tänka på är att ni som har familjemedlemmar som inte har B96/BE kan ansöka om körkortstillstånd och handledare er emellan, och då lösa av varandra under längre körning.
/M
Tog B96 när det kom och tog BE året efter med en tung bil och 1000kg släp så det funkade redan då.
första frågan är alltid, ”hur kom släpet hit” varpå jag svarade att jag körde själv… en uppenbart belåten uppkörningsgubbe sa att ” då kan vi vända och gå in igen för då har du kuggat”.
Varpå jag med illa dold självbelåtenhet meddelade att jag hade b96 så vi kunde nog ta och köra en liten runda tillsammans ändå ;-)
första frågan är alltid, ”hur kom släpet hit” varpå jag svarade att jag körde själv… en uppenbart belåten uppkörningsgubbe sa att ” då kan vi vända och gå in igen för då har du kuggat”.
Varpå jag med illa dold självbelåtenhet meddelade att jag hade b96 så vi kunde nog ta och köra en liten runda tillsammans ändå ;-)
Underbart hur efterbliven en svensk kan vara... Denna personen borde inte vara provförrättare.Tomtom79 skrev:Tog B96 när det kom och tog BE året efter med en tung bil och 1000kg släp så det funkade redan då.