Hus tomte Hus tomte skrev:
Du kan ju inte köra dit me ett BE ekipage när du inte har BE.

vet inte hur du tänkte där:thinking:
Han har ju B96. Så frågan är väl då om släpet som krävs för BE uppkörningen får framföras med B96.

F Frågan skrev:
Släp via körskola kostar 3000 kr men finns bara i paketlösningar så minimum 7000 kr.
Ujdå.

Jag tog en dubbellektion och fick hyra släpet för 4-500 för uppkörningen, men fick hämta och lämna det på körskolan. Bra deal.

M Marcus-AA skrev:
Ujdå.

Jag tog en dubbellektion och fick hyra släpet för 4-500 för uppkörningen, men fick hämta och lämna det på körskolan. Bra deal.
Hur kunde du hämta det för uppkörningen när du inte hade BE behörighet?

Räckte det inte med att jag hade fel ovan.......nu är ni tre till....:)

Det går ju att hitta en B96 kombo som är tillåten vid BE uppkörning => inga problem att ta sig dit för TS.

• Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
Hus tomte
MathiasS MathiasS skrev:

Det går ju att hitta en B96 kombo som är tillåten vid BE uppkörning => inga problem att ta sig dit för TS.

Hade ja ingen aning om

Hus tomte
R roli skrev:
Han har ju B96. Så frågan är väl då om släpet som krävs för BE uppkörningen får framföras med B96.
Tydligen så funkar d

F
MathiasS MathiasS skrev:
Nu är ni ju i gott sällskap. Även i STR:s "BE-boken" från 2020 så står det fel. Bara det gör ju att man blir lite mindre säker på sin sak. Inte enda felet i den boken dock.

R roli skrev:
Övningskörde med privat handledare till uppkörningen.

• Gilla
roli
  • Laddar…
F
M Marcus-AA skrev:
Då antar jag att du inte bor i Stockholmstrakten :)

F Frågan skrev:
Då antar jag att du inte bor i Stockholmstrakten :)
Göteborg. Alltid lite trevligare här på framsidan.

/M

• Gilla
  • Haha
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
R roli skrev:
Så kallad övningskörning.

• Gilla
roli
  • Laddar…
useless useless skrev:
Så kallad övningskörning.
Borde jag ju ha tänkt på. Men alla hästarna var inte inne just då...;)

Mitt BE var mycket "lättare" att fixa, behövde inte tänka på något släp eller hur jag skulle få dit det. Körde upp för buss och fick så att säga både lastbil och BE på köpet. Men numera är det bara BE som går att "använda" när de har krånglat till det så mycket med lastbil och buss....

• Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
Tog B96 när det kom och tog BE året efter med en tung bil och 1000kg släp så det funkade redan då.

första frågan är alltid, ”hur kom släpet hit” varpå jag svarade att jag körde själv… en uppenbart belåten uppkörningsgubbe sa att ” då kan vi vända och gå in igen för då har du kuggat”.

Varpå jag med illa dold självbelåtenhet meddelade att jag hade b96 så vi kunde nog ta och köra en liten runda tillsammans ändå ;-)

• Gilla
  • Haha
VolvoBm218 och 14 till
  • Laddar…
RoTe
Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Tog B96 när det kom och tog BE året efter med en tung bil och 1000kg släp så det funkade redan då.

första frågan är alltid, ”hur kom släpet hit” varpå jag svarade att jag körde själv… en uppenbart belåten uppkörningsgubbe sa att ” då kan vi vända och gå in igen för då har du kuggat”.

Varpå jag med illa dold självbelåtenhet meddelade att jag hade b96 så vi kunde nog ta och köra en liten runda tillsammans ändå ;-)
Underbart hur efterbliven en svensk kan vara... Denna personen borde inte vara provförrättare.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.