B byron v2 skrev:
Ingen vidare kvalitet jämfört med Milwaukee.
Men de går att använda.
Dock är ryobi för dyra kontra kvalitet.
ska kika på dessa. Har du även testat Ryobi HP maskiner?

B
I ilpadrinofritzone skrev:
Fick bli ett kit med Milwaukee. Beställde även adapter för att använda Milwaukee batteri till framtida Ryobi-verktyg.
[länk]
Jag har prövat det.
Milwaukee batterier kan gå sönder med adapter i ryobi.

B
B byron v2 skrev:
Jag har prövat det.
Milwaukee batterier kan gå sönder med adapter i ryobi.
Förtydligande.
För mig har det fungerat bra.
Milwaukee-batterier i Ryobi.

Men några på Youtube säger det kan förstöra batteriet

• Gilla
ilpadrinofritzone
  • Laddar…
Någon som lyckats komma över en P651K Färgspruta? Var isf?

Ryobi, njae.
Jag har nu byggt färdigt mitt hus.
Jag hade en skruvdragare/borrmaskin Ryobi. Därför fortsatte jag att köpa Ryobigrejor.
Cirkelsågen har gått sönder. Multitool-maskinen likaså.
Priserna är inte jättehöga, men det är inte kvalitén heller .
Jag ångrar verkligen att jag inte satsade på bättre grejor typ Makita.
Bygger man ett hus på ett par miljoner och gör mycket jobb själv, så kvittar det ju om man köper maskiner för 5 eller 10 tusen. En försumbar kostnad. Tänk nu kunde jag ha haft en fin uppsättning Makita stående på hyllan. Synd.

Promiscuos Monkey Lars Roth skrev:
Ryobi, njae.
Jag har nu byggt färdigt mitt hus.
Jag hade en skruvdragare/borrmaskin Ryobi. Därför fortsatte jag att köpa Ryobigrejor.
Cirkelsågen har gått sönder. Multitool-maskinen likaså.
Priserna är inte jättehöga, men det är inte kvalitén heller .
Jag ångrar verkligen att jag inte satsade på bättre grejor typ Makita.
Bygger man ett hus på ett par miljoner och gör mycket jobb själv, så kvittar det ju om man köper maskiner för 5 eller 10 tusen. En försumbar kostnad. Tänk nu kunde jag ha haft en fin uppsättning Makita stående på hyllan. Synd.
Vilken av de två multitool har du och hur gick den sönder? Sitter själv i köptankar då jag behöver en på batteridrift.

Ja jag minns tyvärr inte, den billigare?
Den funkade exakt 2 dagar, sedan gick den sönder. Visst jag kunde lämnat in den under garanti, men jag har långt att köra. Struntade i det. Jag tycker att skruvdragare / borrmaskin är bra. Jag har också en choc-skruvdragare som jag är nöjd med. Sticksåg , vinkelslip, tigersåg, har jag också, men dom är inget vidare tycker jag. Som jag sa tidigare, ångrar att jag var snål och avstod från bättre grejor.

Promiscuos Monkey Lars Roth skrev:
Ja jag minns tyvärr inte, den billigare?
Den funkade exakt 2 dagar, sedan gick den sönder. Visst jag kunde lämnat in den under garanti, men jag har långt att köra. Struntade i det. Jag tycker att skruvdragare / borrmaskin är bra. Jag har också en choc-skruvdragare som jag är nöjd med. Sticksåg , vinkelslip, tigersåg, har jag också, men dom är inget vidare tycker jag. Som jag sa tidigare, ångrar att jag var snål och avstod från bättre grejor.
Ja det gäller nog att sortera lite i djungeln.
Jag är själv nöjd med deras nya skruvknack samt en äldre skruvdragare som har varit med om allt möjligt men fortfarande snurrar på bra.

Hjälpte bror min att kapa lite och använde då hans ryobi cirkelsåg, inte lika nöjd med den, kan tillägga att det inte var en av de dyrare så felet ligger förmodligen där och deras sticksåg vägrar jag använda.

Samtidigt har jag ägt makitadragare som brann upp efter 3 månader, batterier som slutat fungera osv. Otur? Kanske :)

Någon som har erfarenhet av denna?
https://www.k-rauta.se/produkt/kapsag-ryobi-batteri-ems190dcl-one/4892210116895

Dvs EMS190DCL

Blev lite sugen då den verkar smidig och ganska lätt (7kg) att bära runt på.
Ska ha den till att kapa lister och annat smått och gott i lägenheten. Har redan en ”stor” kap och ger ute i fritidshuset som inte känns så lockande att släpa med mig.

Har en hel del one+ ryobiprylar sen innan och jag tänker varför inte en sån också?

nån som har tips om nån annan liten, smidig och prisvärd kap och ger?

mvh

Förresten, ni som har multiverktyget R18MT och använder Starlock blad, kör ni då med eller utan adapter? :thinking:

Vinterförvaring för mina grejer.
Samling av Ryobi elverktyg och batterier förvarade på en köksbänk under vintersäsongen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Wow
  • Gilla
Big builder och 5 till
  • Laddar…
J JKrister skrev:
Vet inte om det är ryobi specifikt eller batteridriven motorsåg i allmänhet men blev sjukt nöjd med mitt nyköp.
Förstår inte hur jag överlevde utan.
Är du fortfarande nöjd? Är i behov av en motorsåg för att ffa röja uppvuxet sly, de grövsta kanske är 15 cm idiameter. Samt kapa ved på vedbacken. Skulle jag bli nöjd med ryobis såg? Har en del grejer innan så det finns några batterier och laddare…

B
Kan svara lite,
TorOdd TorOdd skrev:
Är du fortfarande nöjd? Är i behov av en motorsåg för att ffa röja uppvuxet sly, de grövsta kanske är 15 cm idiameter. Samt kapa ved på vedbacken. Skulle jag bli nöjd med ryobis såg? Har en del grejer innan så det finns några batterier och laddare…
jag köpte OCS1830 modellen och tycker den funkade fint, den läcker dock olja så den är just nu inne på garantirep. Har dock kapat en hel del med den utan knussel. Kedjan har hoppat när jag inte spänt den men det får jag skylla mig själv.

• Gilla
TorOdd
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.