Tjo!
Varför har inte Ryobi någon skruvautomat??? eller är det bara jag som efterfrågar det :)
 
  • Gilla
parsen
  • Laddar…
Har tänkt det samma faktist, jag sökte länge och det finns en sån gipskruvmaskin utan matningsdelen på amerikanska gamla sidor, verkar inte tillverkas längre.
 
S Slägggan skrev:
Tjo!
Varför har inte Ryobi någon skruvautomat??? eller är det bara jag som efterfrågar det :)
Gissningsvis är det för att koncernen inte önskar konkurrera för mycket mellan sina olika märken? En gipsautomat är väl främst inriktad mot yrkesanvändare.
 
Jag skulle endast sattsa på Ryobis borstlöss grejer, det är inte bara dom i det kittet
 
Ska börja bygga upp en liten maskinpark och har efter lite velande fram o tillbaka valt att gå på Ryobi då det känns som det finns mer alternativ och priserna känns humana.
Var nära att jag gick på Dewalt istället..

Men tänkte shoppa på mig lite verktyg nu och mitt första köp får bli en skruvdragare, har idag en Hitachi borr/skruvdragare som säkerligen kan borra några hål till innan den ger upp men garanterat inte en hel altan som ska upp i vår.

Tittade då på Ryobi
Slagskruvdragare R18IDBL-0 och R18ID3-0

Åsikter om dessa? Vad skulle motivera mig att gå på DBL:en som är närmare 600:- dyrare?
Finns det annat alternativ som är vettigt?

Eller är de bättre att köpa ny borr/skruvdragare istället där finns det ju fina paket man kan köpa där det ingår ett något svagare batteri och laddare istället för att som nu behöva köpa allt löst.
 
Jag har två av den billigare och är mycket nöjd med dessa
 
  • Gilla
Viktor_ och 1 till
  • Laddar…
Jag har 4 Ryobiverktyg så nu är det bara att fortsätta. Lite synd att deras slagskruvdragare inte finns med batteri. Nu i efterhand skulle jag köpt rtt startpaket så man fått ett 5Ah batteri.
 
Dizzy84 Dizzy84 skrev:
Menar du denna?

[länk]
Ja precis, nu har jag bara två batterier, och det blir stort trädäcksbygge i vår, så batterierna kommer gå åt som smör. Det hade varit trevligt om den maskinen fanns i ett kit med batteri så man slapp köpa batteri sidan om.
 
Jaha då förstår jag men det var inte riktigt så du skrev...
 
JA”Snabbe” JA”Snabbe” skrev:
Ja precis, nu har jag bara två batterier, och det blir stort trädäcksbygge i vår, så batterierna kommer gå åt som smör. Det hade varit trevligt om den maskinen fanns i ett kit med batteri så man slapp köpa batteri sidan om.
Hur stora batterier har du?
Jag byggde däck med två av de små batterierna, det ena laddade när det andra körde. När det då och då blev osynk så fick man unna sig att sträcka på ryggen.
 
Jag har både 1.5 ah och 4.0 ah men slipper man använda dom stora i slagskruvdragaren så är det ju bra blir ju lite extra vikt och så kul är det vi inte å skruva trall :)
 
Jag har två 2Ah som jag fick med min skruvdragare. Jag tror jag får investera i en extra skrufvdragare med nått bra batteri i kittet.
 
Hej, är ute efter en sticksåg och kikat lite på Ryobis, både den äldre och den nya borstlösa. Några inputs och erfarenheter av dem?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.