Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
18Vx2,5Ah = 45VAh = 45Wh

Sen behöver man veta medelförbrukningen på maskinen i watt
200W -> 45Wh/200W= 0,225h = 13,5min

Toppen Johannes
Tack :D

• Gilla
Qmwgork
  • Laddar…
Tja! Är det någon som vet ifall Ryobi kommer släppa sin HP serie här i Sverige? Batterierna i HP serien (USA) släpptes ju här under namnet "High Energy". hade varit trevligt om de kom hit då de riktar sig mer åt arbetsplatser och är lite mer kraftfulla.

Kan man inte köpa dom från USA då.

kenneth5828 kenneth5828 skrev:
Kan man inte köpa dom från USA då.
Det är möjligt att det går importera dem hit, men det vore ju trevligt om de släpptes här officiellt då det bör bli billigare och lättare med garanti ärende.

Min granne har varit i kontakt med Ryobi via deras facebook och då kunde dom inte svara på när/om dom kommer till Sverige. Att importera känns trist men vill man ha dom i närtid är det nog det som gäller.
Problemet som jag upptäckt är att Homedepot verkar ha hela marknaden på Ryobi i USA, iaf när man googlar maskinerna och dom säljer inte till Sverige.

• Gilla
Quicken87
  • Laddar…
Quicken87 Quicken87 skrev:
Tja! Är det någon som vet ifall Ryobi kommer släppa sin HP serie här i Sverige? Batterierna i HP serien (USA) släpptes ju här under namnet "High Energy". hade varit trevligt om de kom hit då de riktar sig mer åt arbetsplatser och är lite mer kraftfulla.
Är det samma one+ batterier?

Dom har inte bytt batterisystem, utan samma passar som innan

L lillefar skrev:
Är det samma one+ batterier?
Japp, det är samma som innan men dessa ska räcka 3x längre. De har också extra stift i bak på batteriet för att få ut extra kräm från vissa borstlösa verktyg som har motsvarande stift på insidan av verktyget.

De är ju rackans billiga i Usa.

Jag skrev själv och frågade på Facebook precis nyss och fick svaret att de kommer i början på nästa år!

• Gilla
Fillin och 1 till
  • Laddar…
Jo batterierna, men HP maskinerna finns inte i Sverige ännu

Aaha my bad! HP-maskiner alltså? Måste backa i tråden och läsa på :D

A Amrich skrev:
Aaha my bad! HP-maskiner alltså? Måste backa i tråden och läsa på :D
Ja precis det handlar alltså om dessa:

Det verkar som high energy batterierna bara finns i 3 och 9 Ah.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.