381 177 läst · 7 295 svar
381k läst
7,3k svar
Den stora öltråden!
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 348 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 348 inlägg
Imorgon onsdag tänker jag åka till Nynäshamn och avnjuta den, i mitt tycke, smarrigaste räkmackan inom rimligt avstånd (har ätit en bättre i Västervik men dit är det 20+ mil enkel väg) och tidigare år har jag druckit Landsort Lager och Bedarö Bitter till mackan, den sistnämnda inte en höjdare då ölsmaken tog över de goda räkorna.
Jag hoppas att de har Stenstrand SommarAle https://www.nyab.se/produkter/stenstrand-sommarale/?slide=1 på dryckmenyn men det är inte säkert (verkar variera) så om nån har insikt i Nynäs bryggeris drycker och kan tipsa om annat som passar till räkmackan är jag glad för tips. Annars tar jag väl första bästa "ljusa" öl som jag ser på griffeltavlan.
Jag hoppas att de har Stenstrand SommarAle https://www.nyab.se/produkter/stenstrand-sommarale/?slide=1 på dryckmenyn men det är inte säkert (verkar variera) så om nån har insikt i Nynäs bryggeris drycker och kan tipsa om annat som passar till räkmackan är jag glad för tips. Annars tar jag väl första bästa "ljusa" öl som jag ser på griffeltavlan.
Det syns ju kanske inte men det här är en Stenstrand på fat på Mackinlays Inn på Fleminggatan i Sthlm för ett par veckor sedan. Mycket god!Maria T skrev:Imorgon onsdag tänker jag åka till Nynäshamn och avnjuta den, i mitt tycke, smarrigaste räkmackan inom rimligt avstånd (har ätit en bättre i Västervik men dit är det 20+ mil enkel väg) och tidigare år har jag druckit Landsort Lager och Bedarö Bitter till mackan, den sistnämnda inte en höjdare då ölsmaken tog över de goda räkorna.
Jag hoppas att de har Stenstrand SommarAle [länk] på dryckmenyn men det är inte säkert (verkar variera) så om nån har insikt i Nynäs bryggeris drycker och kan tipsa om annat som passar till räkmackan är jag glad för tips. Annars tar jag väl första bästa "ljusa" öl som jag ser på griffeltavlan.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 348 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 348 inlägg
Tackar för det, den ser ljuvlig ut! Hoppas få tag i den imorgon till mackan, annars kollar jag på Systembolaget.T Tabors39 skrev:
Mackinlays är för övrigt en pub jag gillar, men faen så tråkig utsikt över Västermalmsgallerian och klumpen bredvid till vänster. Men en kan inte få allt alltid, att njuta en öl med havsutsikt är en dröm för många, inklusive mig själv.