I Boston borde de ha koll. Bra beska.

• Ölglas fyllt med öl bredvid en Harpoon IPA ölburk på ett bord utomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
D-bug och 2 till
  • Laddar…
T Tabors39 skrev:
"Problemet" när man dricker lite gott och blandat är ju att smakerna kan skilja rätt rejält vilket gör att de första klunkarna på nästa öl ibland smakar mindre bra (eller, va fan öl är ju öl men ni förstår). Den här var dock god direkt trots att den bara var garagegömmekall.:surprised:
Den är bra :ok:

Efter dagens snickarövningar blev det en Jämtlands jubileums ipa. Helt ok, ingen smaksensation.
Ett glas med Jämtlands Jubileums IPA och flaskan bredvid på ett mönstrat bord.
Skapa konto

• Gilla
Tabors39
  • Laddar…
Maria T
Imorgon onsdag tänker jag åka till Nynäshamn och avnjuta den, i mitt tycke, smarrigaste räkmackan inom rimligt avstånd (har ätit en bättre i Västervik men dit är det 20+ mil enkel väg) och tidigare år har jag druckit Landsort Lager och Bedarö Bitter till mackan, den sistnämnda inte en höjdare då ölsmaken tog över de goda räkorna.

Jag hoppas att de har Stenstrand SommarAle https://www.nyab.se/produkter/stenstrand-sommarale/?slide=1 på dryckmenyn men det är inte säkert (verkar variera) så om nån har insikt i Nynäs bryggeris drycker och kan tipsa om annat som passar till räkmackan är jag glad för tips. Annars tar jag väl första bästa "ljusa" öl som jag ser på griffeltavlan.

Maria T Maria T skrev:
Imorgon onsdag tänker jag åka till Nynäshamn och avnjuta den, i mitt tycke, smarrigaste räkmackan inom rimligt avstånd (har ätit en bättre i Västervik men dit är det 20+ mil enkel väg) och tidigare år har jag druckit Landsort Lager och Bedarö Bitter till mackan, den sistnämnda inte en höjdare då ölsmaken tog över de goda räkorna.

Jag hoppas att de har Stenstrand SommarAle [länk] på dryckmenyn men det är inte säkert (verkar variera) så om nån har insikt i Nynäs bryggeris drycker och kan tipsa om annat som passar till räkmackan är jag glad för tips. Annars tar jag väl första bästa "ljusa" öl som jag ser på griffeltavlan.
Det syns ju kanske inte men det här är en Stenstrand på fat på Mackinlays Inn på Fleminggatan i Sthlm för ett par veckor sedan. Mycket god!

• Glas med ljus öl på uteservering av Mackinlays Inn, stadsbakgrund, Stockholm.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
D-bug och 2 till
  • Laddar…
Maria T
T Tabors39 skrev:
Det syns ju kanske inte men det här är en Stenstrand på fat på Mackinlays Inn på Fleminggatan i Sthlm för ett par veckor sedan. Mycket god!
Tackar för det, den ser ljuvlig ut! Hoppas få tag i den imorgon till mackan, annars kollar jag på Systembolaget.
Mackinlays är för övrigt en pub jag gillar, men faen så tråkig utsikt över Västermalmsgallerian och klumpen bredvid till vänster. Men en kan inte få allt alltid, att njuta en öl med havsutsikt är en dröm för många, inklusive mig själv.

• Gilla
Tabors39
  • Laddar…
När man tröttnat på öl så får det bli en förtältstillbringare
Stor kanna med gul drink och isbitar på ett blommigt bord med chips och ett glas i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Maria T
nino nino skrev:
När man tröttnat på öl så får det bli en förtältstillbringare
[bild]
Nåt Sangria-aktigt?

3,5/5. Smakar mer en tunn brown ale än en neipa.
Flaska och glas med öl märkt "LAZY NEIPA", i bakgrunden suddiga gitarrer.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Nåt Sangria-aktigt?
Nja en halv liter gin, fryst annans, is, äppeljuice och maragrita mix i tetra

• Gilla
  • Wow
  • Älska
D-bug och 3 till
  • Laddar…
Kvällen rullar på. Ännu en köpvärd Apex. Möjligen en hint av alkohol i botten på denna. Men, god.

• En Apex IPA-ölflaska bredvid ett glas med öl på ett bord utomhus med suddig bakgrund.
    Skapa konto
  • Gilla
D-bug och 2 till
  • Laddar…
4/5

Ölglas fyllt med grumlig dryck och en ölburk med texten "Amazing Haze", bakgrund med musikinstrument och blått ljus.
Skapa konto

• Gilla
Edlunn och 1 till
  • Laddar…
A
Fyra ölburkar med olika märken uppställda på en frys, i en rörig miljö.
Skapa konto

någon som testat?

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Mellerud gillade jag inte, men det var nog paradpilsner
Ship full of ipa har jag inte hört mycket gott om men är nog en bra instegsöl

• Gilla
1
  • Laddar…
Ska strax åka på The Beer Factory och se om det finns nåt gott där

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Mellerud gillade jag inte, men det var nog paradpilsner
Ship full of ipa har jag inte hört mycket gott om men är nog en bra instegsöl
För det priset man får ett ship för är den riktigt bra. Och den alkoholfria versionen av den är riktigt bra.

• Gilla
Onsalakorven
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.