409 486 läst · 7 654 svar
409k läst
7,7k svar
Den stora öltråden!
Då var det tur att jag inte visste om detE Edlunn skrev:
Jag letade i Ölstudions sortiment, när jag hittade något intressant la jag det i varukorgen
Sen fick jag det skickat tillmitt lokala systembolag.
Hade jag fått reda på att det inte gick så hade jag aldrig beställt därifrån 😎😉
Hmm, liten bild från Öppet hus på Sälens fjällbryggeri i fredags…
Längst till vänster en Snöstorm som kommer i oktober. 10,7% med chokladsmak. Jösses!
Längst till höger Vinbär. Jag är inget fan av fruktöl efter några försök med ljummen Kriek någongång i ungdomen. Men den här var faktiskt riktigt god.
Sedan en Fjälldimma såklart. 6.6% och fantastiskt god. Spring och köp!
En liten varning: att dricka ett par såna i bastun gör att vissa kroppsdelar försvinner, typ benen. Tar en bonusbild på en Fjälldimma på Gustav Grill & Bar också.
Sedan har vi en FjällRipa som också är riktigt bra. Nästan Fjälldimma-klass men bara nästan och som avslutning tror jag det var en Snow Haze IPA eller något sånt. Inte alls dum…
Längst till vänster en Snöstorm som kommer i oktober. 10,7% med chokladsmak. Jösses!
Längst till höger Vinbär. Jag är inget fan av fruktöl efter några försök med ljummen Kriek någongång i ungdomen. Men den här var faktiskt riktigt god.
Sedan en Fjälldimma såklart. 6.6% och fantastiskt god. Spring och köp!
En liten varning: att dricka ett par såna i bastun gör att vissa kroppsdelar försvinner, typ benen. Tar en bonusbild på en Fjälldimma på Gustav Grill & Bar också.
Sedan har vi en FjällRipa som också är riktigt bra. Nästan Fjälldimma-klass men bara nästan och som avslutning tror jag det var en Snow Haze IPA eller något sånt. Inte alls dum…
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Du får upp ännu mer intressant om du inte väljer Ölstudion. 😉 Då får du helt sortimentet.U Uffe A skrev:
Avrundar kvällen med en Gunnpowder och lite nostalgiläsande.
Brukar i regel bara ha en öl av varje sort i förrådet, men den här hade jag två av. Typisk följd av att jag bara shoppar på utan att ha koll på vad som redan finns hemma.
Men det gör ju inget, för den här hade en intressant smak.
Brukar i regel bara ha en öl av varje sort i förrådet, men den här hade jag två av. Typisk följd av att jag bara shoppar på utan att ha koll på vad som redan finns hemma.
Logga in
Skapa konto
Men det gör ju inget, för den här hade en intressant smak.
Jag är verkligen ingen bok-kille, men nu fick jag lov att googla lite och köpsuget infann sig.tensiden skrev:
Räckte med att se NES genom glaset så kom nyfikenheten trippandes. 😍👌