En Keller bier från Apex i solen. Hade förväntat mig lite mer men god på sitt vis. Lite tunna smaker men bra i värmen.
 
  • En burk Keller bier från Apex Brewing Co. på ett trädäck i solsken, med en trädgård och skog i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Älska
  • Gilla
Roga1337 och 1 till
  • Laddar…
En ljus lager, inte megaljus. Lite som en blandning mellan Paulaner och Mariestad 🍺 En burk och ett glas med ljus lageröl står på ett bord utomhus med grönt buskage och ett träräcke i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Mycket bra, gammal favorit som kom in i kylen med sista beställningen. En av Apex bättre 👍🏻
 
  • Aluminiumburk med etikett i ljusblått och rött från Apex Brewing Company, med illustration av en djurskalle och fårhuvuden samt texten "ABC 6.5%" och logotyp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Edlunn och 2 till
  • Laddar…
En mycket bra Lager med mycket smak… India Pale Lager från Gotlandsbryggeriet. Gillar man lager är detta ett snäpp till……
 
  • Burk med India Pale Lager (IPL) från Gotlandsbryggeriet med etikettens text "Carnaby Bulldog" och en illustration av en bulldog.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
MjO_BlåNagel och 3 till
  • Laddar…
Sitter med en bra stout från How to
Mycket chokladsmak
Precis som det står på burken så skippar jag desserten och dricker hellre en sådan 😉

En ölburk märkt "How to Skip Dessert Chocolate Stout" och ett glas mörk stout på ett bord med grönt underlägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har en i kylen som är från 2022 och lagrad på Bourbon fat
Är sugen på att testa den också
 
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Iskall Staropramen till maten efter 37km MTB.
Ett glas med kall Staropramen öl står på en duk belagd med blommönster, i bakgrunden syns ett rött hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
MjO_BlåNagel och 7 till
  • Laddar…
Ett glas med mörk öl från eventet "Öresund Beer and Whisky Festival" bredvid en burk med etiketten "How to Skip Dessert", en bourbonfatlagrad imperial stout.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ganska stor skillnad i smak
Den här utpräglad smak av Bourbon, inte så mycket chokladsmak men en aning av kaffe
Inte sista gången jag köper den här
 
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Provade en Omnipollos Hamburg. Bra doft o smak men lite kort eftersmak.
Ett glas fyllt med öl från Omnipollo med rik skumkrona står på ett bord bredvid en svart Omnipollo-burk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Roga1337 och 2 till
  • Laddar…
Ett glas öl från Toppling Goliath Brewing Co. bredvid en färgglad burk Shapes & Objects Common Objects DDH Amarillo Simcoe Hazy IPA, stående på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ännu en bra öl från Shapes & Objects.
 
  • Gilla
Edlunn och 3 till
  • Laddar…
Sex nya ölglas med tunna stjälkar och breda kupor, arrangerade i två rader.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nya ölglas beställda. Frun ville ha fina ölglas även om hon inte är någon öl-älskare. Mina To Öl bodega
och Edward Blom glas duger tydligen inte.
Nu gäller det att matcha ölen med glasen. Några förslag @FredrikR? Jag hänger gärna på en sambestälnling från glasbanken eller dylikt,
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
delux delux skrev:
[bild]
Nya ölglas beställda. Frun ville ha fina ölglas även om hon inte är någon öl-älskare. Mina To Öl bodega
och Edward Blom glas duger tydligen inte.
Nu gäller det att matcha ölen med glasen. Några förslag @FredrikR? Jag hänger gärna på en sambestälnling från glasbanken eller dylikt,
Glasbanken verkar havererat sedan ägarbytet för en tid sen.😐
Artikel på Beernews om kunder som inte får sina beställningar och att de inte får svar på mail.
Samt att de har mindre eller inga Apex, men Apex kanske lämnade skeppet i tid. 🙄

Dyker det upp någon beställning hojtar jag till, det senaste som levererats till mig kommer via Systembolaget. 👌

Senast denna som var med, ännu en bra från Karlstad och Shapes & Objects.
Glas med Toppling Goliath-logga och ölburk från Shapes & Objects med texten "Birthday Hop Juice" DDH Nelson Sauvin IPA står på ett bord inomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har sett att måndagens lokalt och småskaligt bjöd på en del spännande. 😇
 
  • Gilla
Edlunn och 3 till
  • Laddar…
Ett glas öl bredvid en burk Olvi Summer Ale, marknadsfört som "Hotter than Iisalmi".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

God öl från Iisalmis stolthet Olvi
 
  • Gilla
Roga1337 och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Glasbanken verkar havererat sedan ägarbytet för en tid sen.😐
Artikel på Beernews om kunder som inte får sina beställningar och att de inte får svar på mail.
Samt att de har mindre eller inga Apex, men Apex kanske lämnade skeppet i tid. 🙄

Dyker det upp någon beställning hojtar jag till, det senaste som levererats till mig kommer via Systembolaget. 👌

Senast denna som var med, ännu en bra från Karlstad och Shapes & Objects.
[bild]

Har sett att måndagens lokalt och småskaligt bjöd på en del spännande. 😇
Systembolaget funkar bra att beställa från.
Kan rekommendera att ni väljer Ölstudion Nordstan, Göteborg,
Bra sortiment där man kan hitta väldigt mycket 😀
 
  • Gilla
Johannes Carlsson och 1 till
  • Laddar…
U Uffe A skrev:
Systembolaget funkar bra att beställa från.
Kan rekommendera att ni väljer Ölstudion Nordstan, Göteborg,
Bra sortiment där man kan hitta väldigt mycket 😀
Rätta mig gärna om jag har fel, men nog beställer man från de olika lager de har och inte en specifik butik, iaf online.

Väljer du ingen butik får du upp hela sortimentet. 😉👍

<Edit>
Det går att beställa från butik, om man gör det i butik, läser jag. 👍 Ölstudion är bra och har kyld öl i butiken.
Text från en FAQ-sektion om hur man beställer varor från butikens sortiment online eller i butik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Mikael_L
Vad är det här då?
Pappersmugg från Gotlands Bryggeri på ett bord, medeltida tält och människor i bakgrunden på medeltidsveckans matområde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En titt på tappkranarna ger denna information
Fem tappkranar med rustik design i ett träbås med staplade engångsmuggar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nåja, det ska i alla fall vara en stout, och den imundigas nu på medeltidsveckans matområde.

Edit:
Ja, den är lite tunn i smakerna överlag. Inget direkt fel, skulle bara varit 30% mer av allt. 🙂
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
MjO_BlåNagel och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.