Kök med rinnande vatten, diskbalja med matlådor, bestick, en kannor samt en tom burk på diskbänken. Texten "Disköl" syns på bilden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
MjO_BlåNagel och 6 till
  • Laddar…
Kommer att bli riktigt god med porkchopen! En grill med en spett med köttbit över glöden, med en ölburk Argus Czech Lager Beer i förgrunden.
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
Roga1337 och 4 till
  • Laddar…
Nu babblar vi med grannen
En vattenskoter på en släpvagn vid en campingplats med träd i bakgrunden och textöverlägg på svenska om ett samtal med tyska grannar.
Skapa konto

Gillar mekkläderna

En man iklädd svartvitt randiga kläder står utomhus bredvid en röd Mercedes skåpbil, med husvagnar i bakgrunden.
Skapa konto

• Älska
  • Haha
  • Wow
  • Gilla
karlmb och 3 till
  • Laddar…
Blev denna igår till pingisen men hann inte dricka upp den innan matchen var över. 🇸🇪🙌
Ett glas öl från Toppling Goliath Brewing Co. och en ölburk med motiv av en sjöstjärna från Shapes & Objects Triangulum Australe 1 Year Anniversary DDH IPA framför en påslagen TV.
Skapa konto

Bra IPA från Shapes & Objects.

• Gilla
MjO_BlåNagel och 4 till
  • Laddar…
Pinchos...
Ett glas med Staropramen-öl på ett mörkt bord, bredvid en smartphone och en person med ljusgrå tröja samt menyer från restaurangen Pinchos.
Skapa konto

Staropramen.

• Gilla
Roga1337 och 2 till
  • Laddar…
Klar med målning nu, ikväll firas det med ölkorv och ett par goda öl.
Apex Hexis IPA, god och fruktig. Hög kvalitet på Apex öl 🍺

• En burk Apex Brewing Company IPA med rosa etikett och skumfylld ölglas på ett bord i bakgrund.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Tabors39 och 3 till
  • Laddar…
Blev en god stout från Sibbarp
Mjuk och fin,trevlig smak av lakrits, choklad och kaffe
Lite för skummig, försökte hälla upp försiktigt

Flaska och glas med stoutöl från Sibbarps husbryggeri på ett bord. Glaset har texten "Öresunds Beer and Whisky Festival" och ölet är skummigt.
Skapa konto

• Gilla
Roga1337 och 2 till
  • Laddar…
Ett glas med öl och en burk Shapes & Objects Parabolic Reflector Hazy IPA, stående på ett bord i ett vardagsrum med en TV i bakgrunden.
Skapa konto

Ännu en från Shapes & Objects.
God smak men något fadd smak, kanske stått lite länge.

• Gilla
Edlunn och 2 till
  • Laddar…
En god mörk Belgisk stil från Barlingbo. Smakrik och inte dum alls. Årgångsöl som jag missat tidigare 🧐

• En flaska Belgiansk stil öl från Barlingbo Bryggeri bredvid ett glas med mörk öl, placerade på ett bord.
    Skapa konto
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
Internationella öldagen kan ju inte förbigås (även om jag faktiskt missade två olika nyligen)
En Innis & Gunn gunnpowder IPA intages här i en stuga på Gotland.
Vi ska vara med de två första dagarna av medeltidsveckan. Jag har kanske på mig byggahus T-shirten någon gång, skulle vara lite kul ifall man träffade någon annan byggahusare.

En flaska Innis & Gunn Gunnpowder IPA och ett glas öl på ett bord utomhus vid solnedgången, med stugor i bakgrunden.
Skapa konto

Ja, glömde, den var god också.
I&G är tydligen inte de mest välhumlade, så söker man ett ordentligt bett i humlebeskan så finns det väl andra öl att välja.

Redigerat:
  • Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Hus tomte Hus tomte skrev:
[bild]
Den va sjukt blaskig och helt smaklös

Då undrar man finns det nån finsk öl med lite smaker
Sandels är inte någon höjdare. Det finns många goda finska ölsorter tex Olvi,Karhu och Koff är bland dom största lagerölen. Fast dom har lite annat också.

Så finns det flera lite mindre bryggerier tex den här var god.
En burk med Keisari Mexican Lager och ett glas öl med skumkrona placerade på ett köksbord framför en kakelvägg i ljusa nyanser.
Skapa konto

• Gilla
MjO_BlåNagel och 5 till
  • Laddar…
En flaska Hobgoblin Ruby Beer bredvid ett glas fyllt med rubinfärgad öl med skum, på en köksbänk mot en kaklad vägg.
Skapa konto

Den här var god men skulle varit ännu bättre med lite mer kolsyra. Kändes lite avslagen.
En glas öl bredvid en burk Pyynikin West Coast Pale Ale på en köksbänk.
Skapa konto

En annan god finsk öl.
Flaska Shipyard American IPA och ett glas med samma öl på köksbänken. Bakgrund i kakel med jordnära nyanser.
Skapa konto

Den här duger om man inte behöver betala för den.
Ett glas med gyllene öl bredvid en blå burk med texten "Hoppy Lager" och "CRISP".
Skapa konto

Den här var god.
En burk av märket A. Le Coq Premium öl bredvid ett glas fyllt med öl, placerade på en köksbänk med kakelplattor i bakgrunden.
Skapa konto
Ett glas fyllt med San Miguel Fresca öl och en tom San Miguel Fresca ölflaska står på ett bord med en kaklad bakgrund.
Skapa konto

Dom här lika goda som alltid.

Lite vad jag druckit senaste tiden

• Gilla
Roga1337 och 2 till
  • Laddar…
Hus tomte
N Niq skrev:
Sandels är inte någon höjdare. Det finns många goda finska ölsorter tex Olvi,Karhu och Koff är bland dom största lagerölen. Fast dom har lite annat också.

Så finns det flera lite mindre bryggerier tex den här var god.
[bild]
Den ska letas upp

Mikael_L
N Niq skrev:
Den här var god men skulle varit ännu bättre med lite mer kolsyra. Kändes lite avslagen.
Själv blir jag inte förvånad när en brittisk ale inte har så kraftig kolsyra, jag nästan förväntar mig det.

Jag vet inte om jag är ute och cyklar, men jag fått för mig att det är traditionellt så på öarna.

För övrigt så gillar jag Hobgoblin, tycker också att den har tillräckligt med kolsyra.

Mikael_L Mikael_L skrev:
Själv blir jag inte förvånad när en brittisk ale inte har så kraftig kolsyra, jag nästan förväntar mig det.

Jag vet inte om jag är ute och cyklar, men jag fått för mig att det är traditionellt så på öarna.

För övrigt så gillar jag Hobgoblin, tycker också att den har tillräckligt med kolsyra.
Nä inte blir jag så förvånad du har alldeles rätt i att det är vanligt där. Jag tycker den har tillräckligt för att inte smaka avslagen men för lite för att vara riktigt bra. Har ibland fått någon engelsk öl som varit nästan helt utan kolsyra och det är inte för mig.

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.