386 701 läst · 7 369 svar
387k läst
7,4k svar
Den stora öltråden!
Internationella öldagen kan ju inte förbigås (även om jag faktiskt missade två olika nyligen)
En Innis & Gunn gunnpowder IPA intages här i en stuga på Gotland.
Vi ska vara med de två första dagarna av medeltidsveckan. Jag har kanske på mig byggahus T-shirten någon gång, skulle vara lite kul ifall man träffade någon annan byggahusare.
Ja, glömde, den var god också.
I&G är tydligen inte de mest välhumlade, så söker man ett ordentligt bett i humlebeskan så finns det väl andra öl att välja.
En Innis & Gunn gunnpowder IPA intages här i en stuga på Gotland.
Vi ska vara med de två första dagarna av medeltidsveckan. Jag har kanske på mig byggahus T-shirten någon gång, skulle vara lite kul ifall man träffade någon annan byggahusare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja, glömde, den var god också.
I&G är tydligen inte de mest välhumlade, så söker man ett ordentligt bett i humlebeskan så finns det väl andra öl att välja.
Redigerat:
Sandels är inte någon höjdare. Det finns många goda finska ölsorter tex Olvi,Karhu och Koff är bland dom största lagerölen. Fast dom har lite annat också.Hus tomte skrev:
Så finns det flera lite mindre bryggerier tex den här var god.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Den här var god men skulle varit ännu bättre med lite mer kolsyra. Kändes lite avslagen.
Logga in
Skapa konto
En annan god finsk öl.
Logga in
Skapa konto
Den här duger om man inte behöver betala för den.
Logga in
Skapa konto
Den här var god.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Dom här lika goda som alltid.
Lite vad jag druckit senaste tiden
Hus tomte
Verktygstokig
· Södra Stockholm
· 587 inlägg
Hus tomte
Verktygstokig
- Södra Stockholm
- 587 inlägg
Själv blir jag inte förvånad när en brittisk ale inte har så kraftig kolsyra, jag nästan förväntar mig det.N Niq skrev:
Jag vet inte om jag är ute och cyklar, men jag fått för mig att det är traditionellt så på öarna.
För övrigt så gillar jag Hobgoblin, tycker också att den har tillräckligt med kolsyra.
Nä inte blir jag så förvånad du har alldeles rätt i att det är vanligt där. Jag tycker den har tillräckligt för att inte smaka avslagen men för lite för att vara riktigt bra. Har ibland fått någon engelsk öl som varit nästan helt utan kolsyra och det är inte för mig.Mikael_L skrev: