En burk med Potum Brewery No Rain Unfiltered Lager (5,3%) och ett fyllt glas med lageröl, placerade på ett träbord omgivna av gröna blad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lager ändå. Funkar.
 
  • Gilla
Roga1337 och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag vet inte riktigt varför jag håller på och recenserar öl som knappt någon kommer få chansen att köpa
Jag tycker att det är charmerande. Att det kommer in något snett från vänster som de flesta inte dricker är bara kul. Många av oss dricker exempelvis inte suröl heller, ändå är vi kvar i tråden trots att hälften av inläggen typ är just om surisar.

Hade aldrig hört talas om radler, men då vet jag att jag ska undvika det. Låter som för mycket citrus för min smak.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Sitter på "snälltåget" på väg till Berlin.
Fick mig en n EPA (tror jag, det stod IPA i menyn) till maten.
God
[bild]
[bild]
Stackars du! Sämre nattåg finns inte att finnas.
 
Fairlane Fairlane skrev:
Är det inte en sådan här du ska ha då?[bild]
Fy helvete! Hur kan man dricka en grön öl? Jag vet att den finns i rött också och det kan vara läskande men det kan inte betecknas som öl.
 
Grön öl dricker man på st Patrick’s day. Det är sen gammalt.
 
  • Älska
Alfredo
  • Laddar…
Mikael_L
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Hade aldrig hört talas om radler, men då vet jag att jag ska undvika det. Låter som för mycket citrus för min smak.
Det låter troligt att det var en sådan jag hittade, det står ju tom så på flaskan.

Ärligt talat tycker jag att den var rätt bra som törstsläckare.
Det är en massa fotbollsidioter här i Berlin just nu, och de spärrade av halva paradgatan genom tiergarten för en stor scen och en massa öltält, och varmt som helsike här nu, skulle jag varit och hängt hela kvällen där skulle den där jag drack lätt kunnat få vara det enda jag drack.

Tänk bara inte "öl" , utan tänk hellre en bra törstsläckar-cider, liknande vanligt svensk alkoholfri, men inte fullt lika sötjolmig.
 
Mikael_L
En flaska Grevensteiner öl stående på ett bord, omgiven av pommes frites och papper.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bra, dock lite dåligt tryck i humlen, kunde gärna varit något högre beska, såhär i sommarhettan.

Aningens sötma, som jag gillar.
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
[bild]
En alkoholfri.
Jag gillade den inte speciellt mycket.
Bra beska, men av en humle som inte är min favorit, lite för klen i andra smaker för att balansera.
Jag kan inte humlesorter, men jag tror att det är en som finns i div pilsner.

Att den inte föll mig på läppen betyder inte att den inte passar någon annan.
Lite för info. En riktig pilsner ska vara humlad med Saaz-humle i relativ riklig mängd. Det kan vara OK med något typ av hög-alfa humle för grundbeskan men helst bara Saaz.

Saaz brukar ofta beskrivas som milt blommig, örtig och kanske lite gräsig i smaken.

Detta gäller alltså för en stiltypisk pilsner. Det många i vidare begrepp (felaktigt?) kallar pilsner innefattar ofta en väldigt stor mängd olika stilar av lageröl t.ex. Helles, Dortmunder mfl.
 
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Två lokala från Hörby
Riktigt goda och definitivt något jag kommer att köpa igen
 
  • Smakprov av lokalt öl från Hörby, en flaska Tulleflua Loke och ett glas från Öresund Beer and Whisky Festival.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Flaska med etiketten "HUMLE NUNNA" och ett glas öl med logotyp för Öresund Beer and Whisky Festival, Malmömässan på ett grönt bord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Roga1337 och 2 till
  • Laddar…
Vill helst inte dricka en allt för kall öl.
Men den här smakade mycket bra kylskåpskall
 
  • En öppnad burk Old Speckled Hen English Pale Ale och ett glas med öl, placerade på ett bord med en ljus duk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Takko och 1 till
  • Laddar…
En mycket bra Dipa från Helsingborg
Kraftig humlesmak
Den här dracks rumstempererad till skillnad från den förra
Sitter ute och njuter av vädret och lite god öl
 
  • Ölflaska från Helsingborgs Bryggeri med etiketten "Ambition" ställd på ett bord utomhus med en trädgård i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Roga1337 och 3 till
  • Laddar…
Efter cykling med segment-pers är man värd nåt kallt och go.... en öl!
Hittade en drygt 1½ år gammal Falcon kortburk i kylen, men den rann ner. 😂
Öppnad Falcon-ölburk på trädäck vid pool, bredvid en fot med en röd sandalkant i soligt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Roga1337 och 4 till
  • Laddar…
Belgisk dubbel från Hörby
Bra smak med väl avvägd beska
 
  • Ölflaska med etiketten "Sommarknät" från Fulkatten, placerad på ett träbord utomhus med en bil och byggnad i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Roga1337 och 3 till
  • Laddar…
Oj vilket drag i tråden. Får väl också bidra med en Tysk. Riktigt bra, maltig och smakrik. Köpt i Tyskland och fick hem några smakprov av en vän. God vän nu 😅
 
  • En flaska Duckstein Rotblond öl och ett glas med öl på ett träbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Roga1337 och 2 till
  • Laddar…
Grillöl!
En flaska Mythos Ice öl med en limekil på toppen står på ett grillbord bredvid en grilltång och en tom tallrik, med en utsikt över en grön gräsmatta i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Roga1337 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.