Pilot blond IPA Skottland, som vilken seaason IPA hemma i Svedala som helst. Absolut god men inget märkvärdigt.

• Två höga glas med ljus IPA-öl med skumkanter placerade på ett träbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Har ni några tips på midsommar mat öl?

nino nino skrev:
Har druckit mestadels humliga/juiciga IPA och Pale Ale senaste åren. 👍
Stigbergets, Verdant, Wylam osv.

• Gilla
nino
  • Laddar…
nino nino skrev:
Köp många.

• Älska
  • Haha
  • Gilla
Bästerortarn och 6 till
  • Laddar…
R
nino nino skrev:
Glöm inte det starkare genomskinliga med😉

• Gilla
karlmb och 2 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Om man tänker på midsommar-mat så skulle jag satsa på lager. Tror det passar bäst. Intressant vad ni andra skulle välja till just den maten, den tiden på året.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Finns väl inget mer Midsommar än en Pripps Blå i bäcken?

• Gilla
  • Ledsen
Mikael_L och 3 till
  • Laddar…
Har Falcon 5.2 och 5.9 så lager finns det
Ska se om jag har någon 3hearts julöl kvar, den brukar passa till den maten 🙂

Brukar köra på lager, då alla gillar det. Ale kan vara lite svårare så lager blir det till maten. Går på Brocklyn lager då jag tycker den är rätt god. Senare blir det några Ale förhoppningsvis fram på kvällen.

• Gilla
fredand44 och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
nino nino skrev:
Tja, om jag inte har en aning om vad som ska ätas och folks personliga smak så får jag väl föreslå pripps blå och Norrlands guld.
Eller gå österut med Lapin kulta.

Till fisk, sillen, osv, typ sådana lager, eller en IPA/Bitter med lite högre beska
Till rökt fisk kanske en mörk lager, Arboga dark ... ?

Till grillat även där en mörkare smakrikare och gärna med en lite uns sötma, och är det chilismaker - mer sötma. kanske Zlatopramen Half n' Half. Kapuziner Hefe-Weissbier brukar jag rätt ofta köra till Taco med mycket chili-styrka. Men det är väl iofs inte klassisk midsommarmat.

Eriksbergs karaktär köpte jag några stycken av idag, tycker den är en rätt bra allround öl, passar nog lite halvhyfsat till det mesta.

• Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Jag högg på betet.
En öl i ett glas bredvid en läskburk med etiketten "Lucky Bait Reel Good Lager".
Skapa konto

Systembolagets billigaste öl.
https://www.systembolaget.se/produkt/ol/lucky-bait-132715/

Hur var den då? Vääldigt ljus, mycket maltig, någon slags citrusfrukt från humlen, men inte citron.
Smakrik för att vara en sån här billig skit, mycket mer smak än Ey'bro och andra för under tian eller strax över.
Jag tycker inte riktigt att smakerna satt bra för min smak. Men det kanske bara är jag. Jag lyssnar gärna på andras åsikter.

Som en riktig avsvalkningsöl kan jag tänka mig den själv, efter att man blandat 10 omgångar murbruk i tombolan eller nåt sånt.
Men som sagt, mer fart i smakerna än andra billigaste ...

• Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag högg på betet.
Skitrolig förpackning😆

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Maria T
Flaska och glas med mörk öl, märket Innis & Gunn Irish Whiskey Cask, på ett träbord. Bakgrunden visar ett suddigt fönster med träd utanför.
Skapa konto

Har Innis & Gunn erbjudit en dålig öl?
Nej.
Nu var det ett tag sen jag drack denna, Irish Whiskey Cask, mörk som en Guiness, med smak av lite bränd choklad, möjligen lite kola, och så god att jag just nu är arg på mig själv för att jag inte köpte fler.

• Gilla
Roger Ravnestam och 3 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
[bild]

Har Innis & Gunn erbjudit en dålig öl?
Nej.
Nu var det ett tag sen jag drack denna, Irish Whiskey Cask, mörk som en Guiness, med smak av lite bränd choklad, möjligen lite kola, och så god att jag just nu är arg på mig själv för att jag inte köpte fler.
I morgon är en ny dag med nya möjligheter! 🍺

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Maria T
stigen stigen skrev:
I morgon är en ny dag med nya möjligheter! 🍺
Jomen, imorgon ska jag införskaffa en annan Innis & Gunn, och något annat till helgen, I&G är alldeles för god att dricka med snaps till, och helgens sill kräver snaps.

• Gilla
stigen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.