Mikael_L Mikael_L skrev:
Tja, om jag inte har en aning om vad som ska ätas och folks personliga smak så får jag väl föreslå pripps blå och Norrlands guld.
Eller gå österut med Lapin kulta.

Till fisk, sillen, osv, typ sådana lager, eller en IPA/Bitter med lite högre beska
Till rökt fisk kanske en mörk lager, Arboga dark ... ?

Till grillat även där en mörkare smakrikare och gärna med en lite uns sötma, och är det chilismaker - mer sötma. kanske Zlatopramen Half n' Half. Kapuziner Hefe-Weissbier brukar jag rätt ofta köra till Taco med mycket chili-styrka. Men det är väl iofs inte klassisk midsommarmat.

Eriksbergs karaktär köpte jag några stycken av idag, tycker den är en rätt bra allround öl, passar nog lite halvhyfsat till det mesta.
Blev några olika, Guinness extra stout, nån ipa och en ig samma som Maria hade bild på.
Sen får det väl bli lite bubbel och Falcon har jag så det blir över 🙂

• Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
En skotsk ljung-öl, tydligen den äldsta ännu säljande brygg-varianten i Skottland om jag fattade baksidan av flaskan. (Oklart om det fanns konkurrenter förutom denna ens på marknaden) Smak, absolut annorlunda, men inget märkvärdigt, väldigt mild.
Står ale på flaskan men utseende skulle jag sagt lager pga sin klarhet. Men smakar som sagt väldigt väldigt milt.

• Flaska och glas med skotsk ljung-öl av märket FRAOCH, placerade på ett bord med ett schackbräde och schackpjäser i en hemmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
MjO_BlåNagel och 3 till
  • Laddar…
En öppnad burk med Ciucaș-öl och ett glas med öl ståendes på ett marmorbord inomhus.
Skapa konto

Tur det finns kallt i kylen när det är +35 ute

• Gilla
Roga1337 och 5 till
  • Laddar…
Edinburgh berties propper fish and chips moonwake pale ale. Mycket god, bra med beska.
(Efter en tur upp och ned på "Artur's seat")

• En hand pekar på menyn vid ölutbud medan ett glas Moonwake Pale Ale med rikligt skum står på ett träbord inomhus i Edinburgh.
    Skapa konto
  • Gilla
Tabors39 och 3 till
  • Laddar…
Edinburgh berties propper fish and chips moonwake lager. God, inte så jätte mycket beska. (Tyckte jag var värd en till)

• Meny över drycker på restaurang bredvid ett glas ljus öl och en tallrik med fish and chips på ett bord. Beröm över Moinwake lager-ölens låga beska.
    Skapa konto
  • Gilla
Tabors39 och 5 till
  • Laddar…
Ett glas och en burk hallonöl av varumärket Duna Raspberry Gose på ett glasbord, med en tegelvägg i bakgrunden.
Skapa konto
Ett glas röd öl och en ölburk från Ārpus Brewing Co. Pineapple x Red Currant x Blackberry x Vanilla Smoothie Sour Ale på ett utomhusbord med soligt väder.
Skapa konto
En ölburk och ett glas med mörk öl från Ārpus Brewing Co. står på ett bord, med en bakgrund av byggnader i Riga.
Skapa konto

Lite AWöl i Riga.

• Gilla
13th Marine och 6 till
  • Laddar…
Bra suris från Stigbergets igår efter biltvätt och cykling.
Ett glas och en burk av Stigbergets Summer Wine Fruited Pastry Sour Ale, placerade på ett bord i ett hem.
Skapa konto

• Gilla
13th Marine och 4 till
  • Laddar…
Finalkvällen i MusikQuizet vi är 20 Lag av 76
Måste ju ha en svartberget😎…till att börja med😉
En ölburk märkt "Interstellar ale" från "Drickor x Svartberget" bredvid ett tomt glas på ett bord.
Skapa konto

• Gilla
fredand44 och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag högg på betet.
[bild]
Systembolagets billigaste öl.
[länk]

Hur var den då? Vääldigt ljus, mycket maltig, någon slags citrusfrukt från humlen, men inte citron.
Smakrik för att vara en sån här billig skit, mycket mer smak än Ey'bro och andra för under tian eller strax över.
Jag tycker inte riktigt att smakerna satt bra för min smak. Men det kanske bara är jag. Jag lyssnar gärna på andras åsikter.

Som en riktig avsvalkningsöl kan jag tänka mig den själv, efter att man blandat 10 omgångar murbruk i tombolan eller nåt sånt.
Men som sagt, mer fart i smakerna än andra billigaste
Roga1337 Roga1337 skrev:
Finalkvällen i MusikQuizet vi är 20 Lag av 76
Måste ju ha en svartberget😎…till att börja med😉
[bild]
Bra uppladdning 👍🏻 lycka till 🤞

• Gilla
Roga1337
  • Laddar…
Farligt god hörni. Börjar nog tycka att öl är rätt gott ändå 😎. Som jag kämpat 🤣🤗🍻
Burk med Apex Brewing Company DIPA och ett glas fyllt med grumlig öl, står på ett utomhusbord med grönska i bakgrunden.
Skapa konto

Asmodeus.

• Gilla
  • Älska
13th Marine och 8 till
  • Laddar…
T Tabors39 skrev:
Farligt god hörni. Börjar nog tycka att öl är rätt gott ändå 😎. Som jag kämpat 🤣🤗🍻
[bild]
Asmodeus.
Apex är lätt min svenska favorit och placerar sig högt på totallistan. Kul att du äntligen börjar tycka om öl. 😉😍🍻

Här inleds för-midsommar med en Beak.
Ett glas med öl från Toppling Goliath Brewing Co. och en ölburk från Beak med färgglad etikett står på en vit bänkskiva i ett kök.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Edlunn och 4 till
  • Laddar…
Rätt konstigt att Apex inte finns på hyllan lokalt här i Peking. De är ju välrenommerade.

• Gilla
Roga1337 och 1 till
  • Laddar…
😋 en föråkare innan midsommar (ok, kanske blir fler....)
Flaska och glas med öl från Innis & Gunn står på ett träbord utomhus under en solig dag.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
fredand44 och 6 till
  • Laddar…
T Tabors39 skrev:
Rätt konstigt att Apex inte finns på hyllan lokalt här i Peking. De är ju välrenommerade.
Finns inte tokstort utbud här i Borlänge heller, en sort i bästa fall.
Skulle mycket väl kunna vara Asmodeus. 👍

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Titta det fanns en till 😲
Ofiltrerad, opastöriserad IPA från Apex Brewing Company, 6,5% alkohol, hälld i en Ball-burk bredvid ölburken, som har en orange etikett med blå text och en hand.
Skapa konto

Failure Drill. Ofiltrerad, opastöriserad IPA.

• Gilla
  • Älska
Edlunn och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.