405 183 läst · 7 619 svar
405k läst
7,6k svar
Den stora öltråden!
Blev några olika, Guinness extra stout, nån ipa och en ig samma som Maria hade bild på.Mikael_L skrev:Tja, om jag inte har en aning om vad som ska ätas och folks personliga smak så får jag väl föreslå pripps blå och Norrlands guld.
Eller gå österut med Lapin kulta.
Till fisk, sillen, osv, typ sådana lager, eller en IPA/Bitter med lite högre beska
Till rökt fisk kanske en mörk lager, Arboga dark ... ?
Till grillat även där en mörkare smakrikare och gärna med en lite uns sötma, och är det chilismaker - mer sötma. kanske Zlatopramen Half n' Half. Kapuziner Hefe-Weissbier brukar jag rätt ofta köra till Taco med mycket chili-styrka. Men det är väl iofs inte klassisk midsommarmat.
Eriksbergs karaktär köpte jag några stycken av idag, tycker den är en rätt bra allround öl, passar nog lite halvhyfsat till det mesta.
Sen får det väl bli lite bubbel och Falcon har jag så det blir över 🙂
En skotsk ljung-öl, tydligen den äldsta ännu säljande brygg-varianten i Skottland om jag fattade baksidan av flaskan. (Oklart om det fanns konkurrenter förutom denna ens på marknaden) Smak, absolut annorlunda, men inget märkvärdigt, väldigt mild.
Står ale på flaskan men utseende skulle jag sagt lager pga sin klarhet. Men smakar som sagt väldigt väldigt milt.
Står ale på flaskan men utseende skulle jag sagt lager pga sin klarhet. Men smakar som sagt väldigt väldigt milt.
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 968 inlägg
Mikael_L skrev:Jag högg på betet.
[bild]
Systembolagets billigaste öl.
[länk]
Hur var den då? Vääldigt ljus, mycket maltig, någon slags citrusfrukt från humlen, men inte citron.
Smakrik för att vara en sån här billig skit, mycket mer smak än Ey'bro och andra för under tian eller strax över.
Jag tycker inte riktigt att smakerna satt bra för min smak. Men det kanske bara är jag. Jag lyssnar gärna på andras åsikter.
Som en riktig avsvalkningsöl kan jag tänka mig den själv, efter att man blandat 10 omgångar murbruk i tombolan eller nåt sånt.
Men som sagt, mer fart i smakerna än andra billigaste
Bra uppladdning 👍🏻 lycka till 🤞Roga1337 skrev:
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 207 inlägg