En till gammal klassiker.

NS från Oppigårds.
Ett glas öl, flaska, Bingolotto-lott på träbord, juldekorationer i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett tag var grumlet borta, och enligt utsago hade inte Oppigårds ändrat något och förstod inte själva vad de berodde då det var samma recept som alltid. Nu är det tillbaka om än i mindre grad. 😍🍺

• Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Det är ingen lager så nu kanske det blir lite tårar från några… 😉
Oavsett så tänkte jag dela med mig av en av favoriterna från England. Dock inte ett av de äldsta bryggerierna, men det låg 5 min från kontoret i Alcester. (Det är UBU i fatet)
Om någon vill veta så går man med sig 2 fat (5l) i en normalstor resväska… 😂 som bonus kommer även en bild på de bästa chipsen. Salt & vinäger… dock mycket mer vinägersmak än de klena vi kan köpa i Sverige.
Ett 5-liters Purity Brewing Co minifat, ölglas och Kettle Chips med havssalt och balsamvinäger på köksbänken.
Skapa konto

• Gilla
Takko och 2 till
  • Laddar…
Aldrig sett någon i England skriva chips på en chipspåse.

• Gilla
  • Älska
p-pennan och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Jaha, vad heter det i England då?

(Ärlig och nyfiken fråga)

Crisps.

• Gilla
Edlunn och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
OK, nu lärde jag mig något idag också. 👍

ClasseClas
Robert63 Robert63 skrev:
För många saker kan detta gälla, men när det kommer till något så viktigt som öl, stämmer det inte. Kall ljus lager är själva definitionen av lustfyllt leverne, det ska man inte utmana. :)
Stackars Robert. När livet är fyllt av möjligheter så går det att doppa Kung Oscars pepparkakor i Espresso Yeti varvid lyckoendorfinerna löper amok vilket ingen enkel lager någonsin kan matcha. God Jul!
Ölburk med Espresso Yeti-design, kakor, ölglas, spelbricka och en persons hand med mobil.
Skapa konto

Edit. Glömde pungt!

• Gilla
  • Haha
Maria T och 6 till
  • Laddar…
Chips använder de ju för pommes frites (som i fish and chips), så ordet var väl redan upptaget.

• Gilla
p-pennan och 1 till
  • Laddar…
Mera lokalpatriotism.

Oppigårds Winter Ale.
Ölflaska och glas med skum på träbord, inomhusmiljö, juldekorationer i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
nino och 3 till
  • Laddar…
E
Fin öl i fin burk (bilden gör den inte rättvisa).
Blev förhoppningsfull när jag såg dagens öl, har gillat de andra sorterna jag provat från bryggeriet (dyker upp på bolaget då och då) och blev inte besviken. Mjuk, len ale med försiktig ”belgosmak”.
En ölburk märkt "Cosmic Crown", Belgian-style strong golden ale, bredvid ett glas med öl.
Skapa konto

• Gilla
Takko och 1 till
  • Laddar…
E
Robert63 Robert63 skrev:
De ölen som är synonyma med munkarna är enligt min smak för alkoholstark. Jag kan tycka att en öl är som bäst mellan 4,2 - 6,0% Sedan tar alkoholen över mer och blir något annat än en bärare av smaken.
Det ligger en del i det, en del belgare kan slå över. Men jag upplever nog att det är ett vanligare problem för lager än många andra sorter?
Om man tex rör sig långt åt ett annat håll kan man hitta fantastiska stouts både nära och uppe på tvåsiffriga tal utan det smakar det minsta alkohol. Sen hjälper såklart inte det om man ändå inte gillar stout. 😉

• Gilla
Edlunn
  • Laddar…
Det lokala fortsätter.
Ölglas med tjockt skum, konstnärlig burk, träbord, mysig atmosfär.
Skapa konto

JussiB DDH (JuicyB)

• Gilla
Edlunn och 2 till
  • Laddar…
Blev en med Belgisk stil. Ok men skiljer sig lite från övriga Belgare.

• En ölflaska med etikett "Brugse Bok", illustrerad narrfigur, mot träbakgrund, text "Belgisch Bier". Glas syns suddigt.
    Skapa konto
Redigerat:
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
E
T Takko skrev:
Blev en med Belgisk stil. Ok men skiljer sig lite från övriga Belgare.
Skiljer sig på så vis att ___?

E
Något krockskadat västkust-godis! Alldeles ”normal” jämfört med en del annat från Dugges. 🤭
En hand håller en burk Dugges bryggeri West Coast IPA-öl med ordet "ELECTRO" i 3D-typsnitt.
Skapa konto

• Gilla
Edlunn och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.