När tog du en bild på mig? :D

• Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
T
Tveksamt om den här någonsin skulle kunna dyka upp på Systembolaget med tanke på etiketten.

Ölflaska med etiketten "SUZANNE" och ett glas med öl och tjockt skum på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

J
Ölglas och burk på träbord bredvid tallrik med lax och sallad i soligt utomhusmiljö.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Edlunn och 1 till
  • Laddar…
Inte dålig
En mörk öl i glas med skumkrona bredvid ölflaska på bord, inomhus med blomma i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Inte helt övertygad om Apex storhet.
[bild]
Burk med DIPA-öl från Apex Brewing Company och ett glas med hazy öl bredvid på ett bord.
Skapa konto

En fin DIPA från Nora :love:

• Gilla
Edlunn och 1 till
  • Laddar…
J
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
En fin DIPA från Nora :love:
Jag gillar inte "gula" ipor... men lär mig aldrig vilka humlesorter... sen blir all öl helt ok när den är 10% :D

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Jag gillar inte "gula" ipor... men lär mig aldrig vilka humlesorter... sen blir all öl helt ok när den är 10% :D
Apex är snarlika i genren, mer eller mindre underbara skulle jag kalla dom.. :love: dom är väldigt hazy. Samtidigt såg jag du hade en New and Improved i glaset, gillar du den?

J
FredrikR FredrikR skrev:
Apex är snarlika i genren, mer eller mindre underbara skulle jag kalla dom.. :love: dom är väldigt hazy. Samtidigt såg jag du hade en New and Improved i glaset, gillar du den?
Den är något bättre! Men också lite åt det gula hållet. Det låter som att jag ska hålla mig ifrån Apex då. Drack mycket ipa förr i tiden, men så bryggde jag en sats av någon humle som jag inte alls gillade och fick någon märklig bismak och sedan dess hittar jag den i allt för många ipor. Kan inte riktigt identifiera vilka humlesorter det rör sig om. Är det tjock, starkt och orange så brukar det vara lite säkrare kort!

Den va god ... @FredrikR
Aluminiumburk med färggladd design av dödskalle i stil med "Dia de Muertos" på en köksbänk.
Skapa konto

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
Mazen Mazen skrev:
Den va god ... @FredrikR
[bild]
Läskande!

Intressant att följa era upptäcktsresor i IPA världen men jag kör ett säkert kort.
”Pelarborr”! :beer:

Ölburk av Arboga med text "Original Ale" och en delvis fylld ölglas bredvid på ett bord med bordsduk med landskapsmålning.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Den är något bättre! Men också lite åt det gula hållet. Det låter som att jag ska hålla mig ifrån Apex då. Drack mycket ipa förr i tiden, men så bryggde jag en sats av någon humle som jag inte alls gillade och fick någon märklig bismak och sedan dess hittar jag den i allt för många ipor. Kan inte riktigt identifiera vilka humlesorter det rör sig om. Är det tjock, starkt och orange så brukar det vara lite säkrare kort!
Kan det va så att hazy ipor som kan bli lite åt söta hållet inte är din kopp av te?
Utan mer West Coast och American..? Gillar du Oppigårds Thurbo Dubbel?

P
J Jonobe skrev:
Någon häst blir säkerligen kränkt? Namn som anspelar på sexuell läggning, man blir ju lite förvånad att systemet accepterar namnet faktiskt - de brukar ju vara rätt rigida med design annars.
Tur att USAs flygvapen inte visste det när de gav den första atombombaren namnet "Enola Gay". :)

Annars undrar jag vad en glad häst äter. Den äter väl ungefär samma som alla andra hästar, misstänker jag.

Var ölen en havrestout?

stigen stigen skrev:
Intressant att följa era upptäcktsresor i IPA världen men jag kör ett säkert kort.
”Pelarborr”! :beer:

[bild]
Schyst glas....

FredrikR FredrikR skrev:
Läskande!
Jepp , men lite lite lime :D

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.