E
Själv har jag smuttat på den här ett tag. Även om jag inte vill byta med dig tror jag nästan din släcker törsten bättre. Denna är rätt, eh, ”kletig” i brist på bättre ord (och jättegod) 😀
IMG_0776.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Takko och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
E Emil.P skrev:
Själv har jag smuttat på den här ett tag. Även om jag inte vill byta med dig tror jag nästan din släcker törsten bättre. Denna är rätt, eh, ”kletig” i brist på bättre ord (och jättegod) 😀
[bild]
Jag tycker jag känner igen den där figuren, är inte det där hälften av en gubbe på en annan flaska?
Som innehåller något med kaffe och/eller choklad-smak, och hög alkoholhalt?

Som ren törstsläckare tar jag själv som jag skrev, hellre en pripps blå, tvååtta, eller varför inte en åbro ey'bro eller Král lev Pivo som är något lite roligare törstsläckare än denna danska fadol.

E
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag tycker jag känner igen den där figuren, är inte det där hälften av en gubbe på en annan flaska?
Som innehåller något med kaffe och/eller choklad-smak, och hög alkoholhalt?

Som ren törstsläckare tar jag själv som jag skrev, hellre en pripps blå, tvååtta, eller varför inte en åbro ey'bro eller Král lev Pivo som är något lite roligare törstsläckare än denna danska fadol.
Stämmer bra om du tänker på den här figuren (https://www.systembolaget.se/produkt/ol/omnipollo-noa-142703/): Brun glasflaska med kapsyl och tecknat leende ansikte.
Burken ifråga är dess kompis https://www.systembolaget.se/produkt/ol/omnipollo-x-alesmith-1048815/

Och jo, kaffe choklad sirap och andra godsaker. Liiite tjockare kunde man nog ha den som glassås. :cool:

• Gilla
  • Haha
Takko och 3 till
  • Laddar…
E Emil.P skrev:
Stämmer bra om du tänker på den här figuren ([länk]): [bild]
Burken ifråga är dess kompis [länk]

Och jo, kaffe choklad sirap och andra godsaker. Liiite tjockare kunde man nog ha den som glassås. :cool:
Omnipollo brukar leverera. 😋🍺👌

Här blev det en burk från senaste småpartisläppet efter cyklingen.
Öl i glas bredvid en burk "Emerald Bay IPA", utomhusmiljö med svenska flaggan i bakgrunden.
Skapa konto

Helt ok West Coast.

• Gilla
Takko och 4 till
  • Laddar…
E
FredrikR FredrikR skrev:
Omnipollo brukar leverera. 😋🍺👌

Här blev det en burk från senaste småpartisläppet efter cyklingen.
[bild]
Helt ok West Coast.
Läcker etikett!

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
FREDAG! 🍺

Äldre par, komisk missuppfattning, kvinna talar, man tänker på öl, humoristisk bild, tecknad stil, vardagsrumsscenario.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Maria T och 7 till
  • Laddar…
Provar den här då

Ölglas med grumlig bärnstensfärgad dryck och burk från Potum Brewery på bordsduk.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Luddis_1 och 6 till
  • Laddar…
Tecknad man i fåtölj med öl, hund, ironiserar om havsnivåer och sitt inomhusliv.
Skapa konto

• Gilla
Takko och 1 till
  • Laddar…
Ett glas med öl och en burk Dugges Hazy IPA på ett bord.
Skapa konto

Hyllar kollegorna från VoidAB med en Void från Dugges. 😇

• Gilla
Edlunn och 5 till
  • Laddar…
En sån å

Ett glas med öl och en tillhörande burk på ett bord. Ljusstämning. Inomhus.
Skapa konto

• Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Ett glas med skummande öl, en ölburk med mangosmak, suddiga maträtter i bakgrunden.
Skapa konto

Provade denna mangoöl en andra gång ikväll. Första gången för några år sedan tyckte jag inte alls om den, denna gång var den riktigt god.

• Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
E
E Emil.P skrev:
Läcker etikett!
Var tvungen skaffa en egen när jag såg den stå där på den förföriska tillfälligt-sortiment-hyllan. 🤭

Ikväll (iaf just nu) är det dock den mittersta från samma ställe som avnjuts. Tror jag i alla fall, jag kan inte helt bestämma mig om jag gillar rököl eller ej men jag lutar mer och mer att jag gör det…

Ölburk och flaska med märkeningen "Emerald Bay IPA" och "Aecht Schlenkerla Rauchbier", glas med mörk öl.
Skapa konto

• Gilla
Luddis_1 och 5 till
  • Laddar…
Har fått in några danska och började med den spritiga, nja…….

• Röd burk med texten "Carlsberg EXTRA STRONG" på träyta, danskt bryggeri, Skælskør, 1953.
    Skapa konto
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
E Emil.P skrev:
Var tvungen skaffa en egen när jag såg den stå där på den förföriska tillfälligt-sortiment-hyllan. 🤭

Ikväll (iaf just nu) är det dock den mittersta från samma ställe som avnjuts. Tror jag i alla fall, jag kan inte helt bestämma mig om jag gillar rököl eller ej men jag lutar mer och mer att jag gör det…

[bild]
Rököl var inget jag fastnade för, hellre då en rökig whisky och en lager i eget glas.
Men det var längesedan jag provade. 😇🍺

• Wow
Per Eskilsson
  • Laddar…
E
FredrikR FredrikR skrev:
Rököl var inget jag fastnade för, hellre då en rökig whisky och en lager i eget glas.
Men det var längesedan jag provade. 😇🍺
Mm, så har det varit för mig med men börjar mjukna i frågan (kanske för att det sällan blir lager nummer).

När du nu nämnde whisky vart jag sugen på det så rökölen fick sällskap av en liten Ardbeg. I eget glas så ingen får tokiga idéer 🤣. Vet inte om de direkt kompletterar varandra men inga tendenser till konflikter heller.

• Gilla
Takko och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.