412 875 läst · 7 704 svar
413k läst
7,7k svar
Den stora öltråden!
Jag tycker jag känner igen den där figuren, är inte det där hälften av en gubbe på en annan flaska?E Emil.P skrev:
Som innehåller något med kaffe och/eller choklad-smak, och hög alkoholhalt?
Som ren törstsläckare tar jag själv som jag skrev, hellre en pripps blå, tvååtta, eller varför inte en åbro ey'bro eller Král lev Pivo som är något lite roligare törstsläckare än denna danska fadol.
Stämmer bra om du tänker på den här figuren (https://www.systembolaget.se/produkt/ol/omnipollo-noa-142703/):Mikael_L skrev:Jag tycker jag känner igen den där figuren, är inte det där hälften av en gubbe på en annan flaska?
Som innehåller något med kaffe och/eller choklad-smak, och hög alkoholhalt?
Som ren törstsläckare tar jag själv som jag skrev, hellre en pripps blå, tvååtta, eller varför inte en åbro ey'bro eller Král lev Pivo som är något lite roligare törstsläckare än denna danska fadol.
Burken ifråga är dess kompis https://www.systembolaget.se/produkt/ol/omnipollo-x-alesmith-1048815/
Och jo, kaffe choklad sirap och andra godsaker. Liiite tjockare kunde man nog ha den som glassås.
Var tvungen skaffa en egen när jag såg den stå där på den förföriska tillfälligt-sortiment-hyllan. 🤭E Emil.P skrev:
Ikväll (iaf just nu) är det dock den mittersta från samma ställe som avnjuts. Tror jag i alla fall, jag kan inte helt bestämma mig om jag gillar rököl eller ej men jag lutar mer och mer att jag gör det…
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rököl var inget jag fastnade för, hellre då en rökig whisky och en lager i eget glas.E Emil.P skrev:Var tvungen skaffa en egen när jag såg den stå där på den förföriska tillfälligt-sortiment-hyllan. 🤭
Ikväll (iaf just nu) är det dock den mittersta från samma ställe som avnjuts. Tror jag i alla fall, jag kan inte helt bestämma mig om jag gillar rököl eller ej men jag lutar mer och mer att jag gör det…
[bild]
Men det var längesedan jag provade. 😇🍺
Mm, så har det varit för mig med men börjar mjukna i frågan (kanske för att det sällan blir lager nummer).FredrikR skrev:
När du nu nämnde whisky vart jag sugen på det så rökölen fick sällskap av en liten Ardbeg. I eget glas så ingen får tokiga idéer 🤣. Vet inte om de direkt kompletterar varandra men inga tendenser till konflikter heller.