En burk öl med en bulldogg och texten "Peachy Bulldog PA" bredvid ett glas med skummande öl.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Systemet Nr 31901
Riktigt trevlig.

• Gilla
Roger Ravnestam och 3 till
  • Laddar…
Ett glas fyllt med öl bredvid en stor ölflaska med tappkran, märkt "Innis & Gunn".
Skapa konto

Avsmakning av sommarbryggden. Amerikansk veteöl med en rejäl dos hallon. Mums!

• Gilla
Tabors39 och 7 till
  • Laddar…
S Styrman_jansson skrev:
[bild]
Avsmakning av sommarbryggden. Amerikansk veteöl med en rejäl dos hallon. Mums!
Hallonöl är gott.

Ett glas Staropramen öl med skum på en träbord framför en mörkgrön soffa.
Skapa konto

Pre-festival dag 2. 😎

• Gilla
  • Älska
Nicro och 3 till
  • Laddar…
S spendera skrev:
Hallonöl är gott.
Grymt gott. Min variant blev god men saknade kanske lite komplexitet. Bäst som törstsläckare en varm dag, inget man smuttar på.

• Gilla
Roger Ravnestam och 1 till
  • Laddar…
Maria T
Fortsätter på tema Dalarna, Dala-Pils från Mora bryggeri. Likt veteölen som testades igår gillas även denna, mums mums.
Tycker den påminner lite om Grosshandlarens som, just nu, är en av mina favoriter.

Ett glas med öl bredvid en flaska märkt "Mora Bryggeri Dala-Pils", inomhusmiljö.
Skapa konto

Faktiskt värt en tur till Avesta 👍

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
En ölburk och ett fyllt glas på ett rutigt bord i solljus, med en person i bakgrunden.
Skapa konto

Denna var också också väldigt trevlig.
Systemet Nr 14039

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Utomhuskoncertvy, publik, ölburkar på bord, kvällsljus, festivalstämning, säkerhetsstaket, någon ryggen vänd mot kameran.
Skapa konto

Zeunerts på en IBC..
Festival!

• Gilla
nino och 3 till
  • Laddar…
Ölglass och burk på bord, gristryck, utomhus, kvällsbelysning i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Edlunn och 2 till
  • Laddar…
Seriefigur arg över semesterbilder och Facebook, tappar ol, annan man skrämd, barn och hund chockade.
Skapa konto

🍺

• Gilla
  • Haha
D-bug och 7 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Köpte med mig några lokala brygder från min korta resa till Dalarna, föredömliga tips på Systembolaget i Orsa (kände viss stolthet, berättigad). Lite trist att det inte alls går att beställa dessa drycker till butiker utanför länsgränsen.

[bild]
Denna hade jag lätt köpt flera av! God,
lite citruston.
Vilken är den närmaste staden från Stockholm räknat, över gränsen till Dalarna som har ett bolag?
En femma från mig
🕷️🕷️🕷️🕷️🕷️(gillar spindlar)
Eh vadå, det finns inga lokala begränsningar på öl från Dalabryggeri. Har beställt öl från dem och fått levererat till System i Stockholm. Däremot är just denna slut i lager.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Maria T
E Edlunn skrev:
Eh vadå, det finns inga lokala begränsningar på öl från Dalabryggeri. Har beställt öl från dem och fått levererat till System i Stockholm. Däremot är just denna slut i lager.
Jaha, det låter ju bra, men jag talade med personal på bolaget i Orsa i onsdags, av de fem sorter jag plockade med mig gick ingen att beställa till Stockholm (hon läste på infosida) och det är klart att jag trodde på det. Men ska fråga här för säkerhets skull och stämmer det du säger, vilket jag inte tvivlar på, så kan det nog bli en beställning av vad det lider.

Maria T Maria T skrev:
Jaha, det låter ju bra, men jag talade med personal på bolaget i Orsa i onsdags, av de fem sorter jag plockade med mig gick ingen att beställa till Stockholm (hon läste på infosida) och det är klart att jag trodde på det. Men ska fråga här för säkerhets skull och stämmer det du säger, vilket jag inte tvivlar på, så kan det nog bli en beställning av vad det lider.
Det är bara att prova att lägga en beställning på Systemets hemsida, är den lokalt begränsad så framgår det tydligt.

• Gilla
D-bug
  • Laddar…
I väntan på eventuellt regn.....
Ölglas med grumlig dryck bredvid en burk med etikett "OCEANS NEIPA". Utomhus med grönska och blommor i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Tabors39 och 5 till
  • Laddar…
Sista dagen, sen börjar jobbet igen några veckor och efter det en vecka till. Härligt med semester och man kan ta en öl när man känner för det ( om man inte ska köra). Gläds åt alla som kanske börjar eller är mitt i den. Så, kvällens grill fick ett par som avrundning på semestern. Ett ölglas halvfullt, en färgglad ölburk på ett träbord utomhus. Göteborgs Nya Bryggeri, svensk text, hantverksöl.
Skapa konto
Öppnad IPA-öldrycksburk, 6,5% alkohol, nära ett fyllt glas.
Skapa konto

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.