388 566 läst · 7 400 svar
389k läst
7,4k svar
Den stora öltråden!
Allvetare
· Östergötland
· 4 255 inlägg
Allvetare
· Östergötland
· 4 255 inlägg
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 395 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 395 inlägg
Fortsätter på tema Dalarna, Dala-Pils från Mora bryggeri. Likt veteölen som testades igår gillas även denna, mums mums.
Tycker den påminner lite om Grosshandlarens som, just nu, är en av mina favoriter.
Faktiskt värt en tur till Avesta 👍
Tycker den påminner lite om Grosshandlarens som, just nu, är en av mina favoriter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Faktiskt värt en tur till Avesta 👍
Eh vadå, det finns inga lokala begränsningar på öl från Dalabryggeri. Har beställt öl från dem och fått levererat till System i Stockholm. Däremot är just denna slut i lager.Maria T skrev:Köpte med mig några lokala brygder från min korta resa till Dalarna, föredömliga tips på Systembolaget i Orsa (kände viss stolthet, berättigad). Lite trist att det inte alls går att beställa dessa drycker till butiker utanför länsgränsen.
[bild]
Denna hade jag lätt köpt flera av! God,
lite citruston.
Vilken är den närmaste staden från Stockholm räknat, över gränsen till Dalarna som har ett bolag?
En femma från mig
🕷️🕷️🕷️🕷️🕷️(gillar spindlar)
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 395 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 395 inlägg
Jaha, det låter ju bra, men jag talade med personal på bolaget i Orsa i onsdags, av de fem sorter jag plockade med mig gick ingen att beställa till Stockholm (hon läste på infosida) och det är klart att jag trodde på det. Men ska fråga här för säkerhets skull och stämmer det du säger, vilket jag inte tvivlar på, så kan det nog bli en beställning av vad det lider.E Edlunn skrev:
Det är bara att prova att lägga en beställning på Systemets hemsida, är den lokalt begränsad så framgår det tydligt.Maria T skrev:Jaha, det låter ju bra, men jag talade med personal på bolaget i Orsa i onsdags, av de fem sorter jag plockade med mig gick ingen att beställa till Stockholm (hon läste på infosida) och det är klart att jag trodde på det. Men ska fråga här för säkerhets skull och stämmer det du säger, vilket jag inte tvivlar på, så kan det nog bli en beställning av vad det lider.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 131 inlägg
Sista dagen, sen börjar jobbet igen några veckor och efter det en vecka till. Härligt med semester och man kan ta en öl när man känner för det ( om man inte ska köra). Gläds åt alla som kanske börjar eller är mitt i den. Så, kvällens grill fick ett par som avrundning på semestern.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto