388 576 läst · 7 400 svar
389k läst
7,4k svar
Den stora öltråden!
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 395 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 395 inlägg
Köpte med mig några lokala brygder från min korta resa till Dalarna, föredömliga tips på Systembolaget i Orsa (kände viss stolthet, berättigad). Lite trist att det inte alls går att beställa dessa drycker till butiker utanför länsgränsen.
Denna hade jag lätt köpt flera av! God,
lite citruston.
Vilken är den närmaste staden från Stockholm räknat, över gränsen till Dalarna som har ett bolag?
En femma från mig
🕷️🕷️🕷️🕷️🕷️(gillar spindlar)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
lite citruston.
Vilken är den närmaste staden från Stockholm räknat, över gränsen till Dalarna som har ett bolag?
En femma från mig
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 724 inlägg
Några som gått ner de sista semesterdagarna.
Kan verkligen rekommendera Aarhus brygghus och deras hantverk serie om ni är i Danmark.
Kan verkligen rekommendera Aarhus brygghus och deras hantverk serie om ni är i Danmark.
Eller Ludvika om man kommer vägen över Västerås FagerstaMaria T skrev:Köpte med mig några lokala brygder från min korta resa till Dalarna, föredömliga tips på Systembolaget i Orsa (kände viss stolthet, berättigad). Lite trist att det inte alls går att beställa dessa drycker till butiker utanför länsgränsen.
[bild]
lite citruston.
En femma från mig
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 395 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 395 inlägg
Det var samma liknande med Hälsingland för två år sen. Jag uppskattar verkligen att det säljs lokala produkter på Systembolagen som är unika från länet/landskapet men tycker det är lite halvtrist att det inte går att beställa en låda till Stockholm när det går att beställa 12 flaskor vin från Libanon.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 395 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 395 inlägg
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 131 inlägg
Sitter och beställer från Systembolaget, leverans till Fjällbua Idre. Gött att slippa släpa med dryck hela vägen, behöver bara lite till söndan då vi kommer upp 👍 Lite Stigbergets, Omnipollo, Duckpond osv
Lite vanlig öl till icke finsmakare också 😃
Lite vanlig öl till icke finsmakare också 😃
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 131 inlägg