189 231 läst · 601 svar
189k läst
601 svar
Den funktionen hade jag ingen aning om!
Ingen dum idé!Maveric77 skrev:En bekant (faktiskt!) har en stor grill och det går alltid åt en hel påse när han grillar.
Han lägger helt enkelt hela påsen, med papper och allt, på grillen och skär en skåra i påsen där han häller över tändvätska. Sen tänder han på!
Funkar hur bra som helst, och jag inbillar mig att han får grillglöd snabbare än vad jag får på min grill. Nackdelen borde vara eventuella kemiska ämnen i tryckfärgen på påsen, men han bryr sig inte!
De ämnena har väl rykt bort innan biffarna kommer på ändå
Denna funktion upptäckte mina föräldrar på sin bil förra vintern: dagen efter då hela bilen var full med snö...Himmapularen skrev:
Jag brukar riva av längs sömmen på kolpåsarna, fungerar utmärkt.
Ett tips för alla med Volvo P2-bilar (V70 och S60) nu under den mörka årstiden: håll in helljusspaken ett par sekunder när tändningen slås av. Då lyser alla gångljus en stund så man har ledljus vart man nu är på väg när man kliver ur bilen. "Follow me home" heter funktionen!
Ett tips för alla med Volvo P2-bilar (V70 och S60) nu under den mörka årstiden: håll in helljusspaken ett par sekunder när tändningen slås av. Då lyser alla gångljus en stund så man har ledljus vart man nu är på väg när man kliver ur bilen. "Follow me home" heter funktionen!
hade jag på min Saab 93 på 90-talet. Moderna bilar brukar styra detta vi bilens dator.Paxman skrev:Jag brukar riva av längs sömmen på kolpåsarna, fungerar utmärkt.
Är det samma som på fjärren? Har nyligen skaffat V70 och har inte haft Volvo sedan 850, har hänt en delPaxman skrev:Jag brukar riva av längs sömmen på kolpåsarna, fungerar utmärkt.
Nope, gula knappen på fjärren tänder "bara" parkeringsljusen och ev. lampor i ytterspeglarna. "Follow me home" tänder även halvljusen, eller om det är helljusen...har själv inte haft direkt användning för det då jag alltid haft bilen i garage. Kan kolla vid tillfälle om inte du hinner före!kysan skrev:
Då kan det även vara bra för dig att veta att kupéfläkten kan starta 50 minuter efter att man stängt av bilen, detta för att blåsa ur kondensluft antar jag. Första gången det händer kan man bli mycket förvånad om man inte känner till det...:x
Aha, har ingen direkt nytta av det hemma är bara nyfiken på alla funktioner, har redan fått ta fram instruktionsboken flera gånger Gällande fläkten så drar den igång ibland när jag låser upp bilen, i alla fall när det var varmare?!Paxman skrev:Nope, gula knappen på fjärren tänder "bara" parkeringsljusen och ev. lampor i ytterspeglarna. "Follow me home" tänder även halvljusen, eller om det är helljusen...har själv inte haft direkt användning för det då jag alltid haft bilen i garage. Kan kolla vid tillfälle om inte du hinner före!
Då kan det även vara bra för dig att veta att kupéfläkten kan starta 50 minuter efter att man stängt av bilen, detta för att blåsa ur kondensluft antar jag. Första gången det händer kan man bli mycket förvånad om man inte känner till det...:x
Undrade vad som lät...
(har ingen gul knapp, bara vit med lampa?, är en 2011)
Redigerat: